Ineens nachtvoeding nodig met een jaar? Of ander probleem?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mizz, Mar 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mizz

mizz Actief lid

Nov 15, 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet eigenlijk niet zeker of deze hier hoort of bij voeding, omdat het eigenlijk een slaapprobleem is zet ik m toch maar hier....

Onze dochter blijft een klein spookje met voeding en slapen. Doorslapen doet ze nog niet, maar het was altijd even een speentje of een knuffel. Maar dat is de laatste paar nachten niet meer genoeg.

Ze is nu 1 jaar en eet dus met de pot mee, en goed ook. Ze eet daarna nog een bakje yoghurt met een peer o.i.d. erdoor, dus ze gaat goed gevuld naar bed. Tussen de middag eet ze slecht. Brood eet ze nauwelijks, als ik er een halve boterham in krijg is het veel. Fruit, crackers en koek eet ze wel goed. 's ochtends krijgt ze nog opvolgmelk met pap. 150 cc. Ik heb ervoor gekozen de avondfles te laten vervallen i.p.v. de middagfles, omdat ze tussen de middag slecht eet. Ook omdat ze deze niet meer wil na haar avondmaaltijd. Ze eet dan dus een halve boterham en vaak geef ik haar nog een halve portie pap daarna of drinkt ze zelf ongeveer 120 cc melk + cracker. Soms eet ze soep.

Tussendoor drinkt ze ongeveer 1,5 a 2 tuitbekers met water of diksap. Bij elkaar drinkt ze dus zo'n 625 ml en krijgt daarnaast dus nog yoghurt en fruit. Mij lijkt dat ze voldoende vocht binnenkrijgt.

Nu komt ze de laatste week stipt om 2 uur. Ze gaat dan niet meer slapen tot ze een flesje gehad heeft. Wij zijn beiden nogal kapot van een jaar gebroken nachten en we hebben een gehorig huis. Dus ik vind laten huilen geen optie. Bovendien raakt ze overstuur en dat vind ik niet nodig. Ze drinkt dan 120 cc (echt heeel snel!) met 2 scheppen en gaat daarna ook weer gelijk slapen. Water wil ze niet.

Nu is mijn vraag. Waar kan het aan liggen? Ze eet en drinkt toch voldoende? Heeft ze toch dorst omdat ze die avondfles niet meer drinkt? Ik krijg hem er echt niet meer in. Heb ook geprobeerd haar een beetje te geven als wij naar bed gaan, maar dan weigert ze hem dus. Honger? Of is het toch uitproberen.. We zouden zoooo graag door willen slapen, we zijn echt helemaal kapot van die nachten... Bedankt!

2. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

Feb 22, 2013
    331
    0
    16
    Heel herkenbaar!
    Hier hebben we ook zo'n periode gehad... Niks hielp, alleen de fles inderdaad. Soms komt ze nog weleens, maar t is nu weer zo goed als over, ik houd het voor nu op een fase...

3. limili

limili Bekend lid

Apr 24, 2013
    604
    7
    18
    Hier sliep ze ook door en ineens rond 1 uur komt ze weer. Ik geef ook 120 met 2 scheppen. en daarna gaat ze heerlijk verder slapen. Ik hoor om mij heen dat ik haar moet laten huilen maar ik denk zelf het is een fase en als ze dorst of honger heeft ondanks dat ze goed gegeten heeft overdag. Ik geef er maar aan toe mijn nachtrust is ook erg belangrijk. En het gaat vast over..

4. G83

G83 Bekend lid

Dec 29, 2014
    524
    3
    18
    Kindjes van een jaar hebben min 750 ml vocht nodig (incl melk). Ik geef mijn dochter van 20 mnd (slank en geen grote eter) gewoon nog een avondflesje met melk. Ik zou er niet al te moeilijk over doen. Misschien alvast wat klaar zetten boven zodat je snel weer verder kan slapen.

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Het is niet gek hoor. Ik dacht soms ook van 'moet ik hem nu NOG meer eten geven?' Overdag 4 boterhammen, 2 stuks fruit, een cracker, 5 cherrytomaatjes en een halve avocado, fles melk 200 cc tussen de middag, daarna een volwassen warme maaltijd rond etenstijd, een boterham daarna of nog een stuk fruit en 220 cc melk voor het slapen gaan. .. en nog kon "Gijs" van de honger niet slapen (ken je het versje?) Dus toch nog een nachtfles.

Afbouwen lukte niet. Verdunnen ook niet, dan werd hij gewoon 2 keer wakker. En nu eet hij wat normalere porties en heeft hij al wekenlang niet meer om de nachtfles gevraagd.
    Wat ik wel deed was op een gegeven moment koude melk geven. (ik gaf toen geen babymelk op poederbasis meer ivm koemelk intolerantie) Hij pikte dat gelukkig. Dus geen gedoe meer met thermosflessen of magnetron midden in de nacht. Ik deed de fles als ik naar bed ging in een folietje in mijn badjas. Kon ik die aanschieten en mijn zoon gaan voeden.

6. Mags

Mags Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,198
    0
    0
    Mijn zoontje had dat ook met die leeftijd ( en nog, nu 19 mnd). Oplossing: rietjesbeker met water op zijn kamer zetten. Als hij wakker word krijgt hij wat water en gaat dan gelijk weer slapen. Ik kan de rietjesbeker ook in zijn bed zetten, dan regelt hij het zelf, maar met het risico dat die grapjas alles weer uitsputtert (vindtie grappig) en hij een kletsnat bed heeft ochtends.

7. mizz

mizz Actief lid

Nov 15, 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik blijf het een onwijze worsteling vinden dat zoeken naar patronen. Denk je iets te pakken te hebben veranderd het een dag later weer. Dat slaapgebrek breekt ons een beetje op.. we zijn ook moe van het zoeken naar een oorzaak. Heeft ze honger, dorst, warm, koud, teveel geslapen overdag, verlatingsangst etc. Ik denk dat we het maar gewoon moeten accepteren en ervan uit moeten gaan dat het ooit beter gaat.. alles is een fase zeg ik altijd maar. Haha..

8. mizz

mizz Actief lid

Nov 15, 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    750 ml vocht is toch ook wat ze binnenkrijgen uit de voeding? Fruit zit veel vocht in en yoghurt natuurlijk ook. Ik heb mijn dochter ook geprobeerd wakker te maken voor een avondflesje. Maar dat is schreeuwen en woedend de fles door de kamer smijten. Die weigert ze dus pertinent om 3 uur later zich uitgehongerd op die fles te storten.. we kijken het aan!

Share This Page