Mijn zoontje heeft vanaf 4,5 maand Nutrix door de laatste fles gekregen in de hoop dat hij zou doorslapen.. Maar hij ging er alleen maar slechter van slapen, lees: elk uur komen voor speentje! En ook kreeg hij meer honger, dus moesten we door elke fles 180/6 een voedingsschepje Nutrix doen voor meer verzadigd gevoel zodat hij wel 4 uur tussen de flessen zou doen.. En het leek wel alsof hij er alleen maar meer honger door kreeg en ook overdag slechter ging slapen. Misschien dat hij wilde drinken door de buikpijn en niet kon slapen daardoor? Hij heeft voorheen wel eens voeding voor hongerige babies gehad, Friso Extra en daar zit ook rijstebloem in.. En daar kreeg hij hele erge krampaanvallen van en raakte verstopt. Zou het kunnen dat onze zoon gewoon niet tegen rijstebloem kan? Zelfs op deze leeftijd nog niet? Aangezien hij elke x nadat hij Nutrix in de fles kreeg meer spookte en minder kon poepen of dat de ontlasting harder werd.. Hebben meer kindjes hier last van? (Overigens, hij mag nu Bambix en daar reageert hij niet op.. Slaapt nu daarop wel door s'nachts!)
Ik lees even mee, want bij ons precies hetzelfde. Sinds dat we Nutrix gebruiken in de laatste fles, slaapt mevrouw niet meer door en de ontlasting gaat ook moeizamer.
dit kan zeker, onze uk werd er ook wakker van. dus we zijn er snel weer mee gestopt. als jullie kindjes er zo op reageren, kun je het beter niet geven en idd wachten op bambix.
Lekker weglaten dan! In principe hebben kindjes de pap ook niet echt nodig. Zeker als je met 6 maanden aan het bijvoeden bent en 's avonds ook warm eten / groentehapje aanbiedt, dan neem ik aan dat je alleen aan een melkvoeding genoeg hebt. Ik heb trouwens nooit pap gegeven, maar dat kwam meer vanwege de bv, dat bindt niet met papsoorten. Biobim wel, maar mijn zoontje ging er destijds geen minuut langer van doorslapen.
Daar had ik dus echt niet aan gedacht. Onze LJ sliep eigenlijk al vanaf dat ze 2 maanden was lekker door. En vanaf dat we Nutrix zijn gaan gebruiken bij haar laatste fles ( ongeveer 2 weken geleden ) slaapt ze niet meer door en wordt ze soms wel 8 keer op een nacht wakker. Nou, ik stop er meteen mee. Enne vraagje aan mamavanukkie: toen jullie met de Nutrix stopten, hoe lang duurde het voordat ukkie weer doorsliep?
Oh gelukkig, dat geeft hoop hahaha. Mijn vriend en ik lopen echt op ons tandvlees de laatste tijd en we snapten maar niet waarom onze kleine meid maar niet wilde slapen.
Raar he.. Ik had nog Nutricia lijn gebeld om te vragen hoe dit zou kunnen komen. En kreeg heel vaag antwoord: ja mevrouw ik denk niet dat t aan de Nutrix ligt, want babies mogen t al vanaf 4 maanden en het is licht verteerbaar. Dus ik zo, ja nou sinds wij dat geven gaat t slapen echt bagger en nu ineens met de Bambix slaapt hij wel weer door, is toch raar dan.. Nou toen wist ze geen antwoord meer en moest ik t maar uitzoeken! Maar ik heb het pak Nutrix lekker weggeven aan de buurvrouw en ga alleen de Bambix nog gebruiken voor in de laatste fles 1/2 eetlepels en dat ging gisternacht prima.
Natuurlijk zegt die vrouw dat het niet aan de Bambix ligt, ze wordt door hen betaald. 'Don't bite the hand that feed you'!
@appeltje, ja dat begrijp ik wel hahaha.. Maar t ging om de Nutrix he. Ik zei er nog bij aan de telefoon: de Bambix eet hij wel goed dus ja...