Hoi meiden Ik ben alweer anderhalf jaar aan de pil en slik hem eigenlijk altijd door. Heb zoeken bloedhekel aan ongesteld zijn. Soms krijg ik wel eens 1 of 2 dagen een doorbraakbloeding en daarna is het weer over. Nu was ik benieuwd of dit ook een belemmering kan zijn voor het afvallen. Ik wil stoppen met de pil, omdat we voor een derde kindje willen gaan als de dokter er mee instemt. Maar zal het dan beter lukken met afvallen? Ik wil zo een 8 kilo kwijt voor ik echt begin met zwanger worden. Zal al het vuil wat je normaal in je stop week heb dan in je lichaam blijven als je de pil doorslikt?
Toen ik begon met gezonder eten en dus ook wilde afvallen, ben ik niet veel later gestopt met de pil. Niet om zwanger te raken, want we gebruiken condooms. Maar het voelde voor mij ook niet goed, dacht ook dat het afvallen zou belemmeren. Maar dat weet ik niet zeker..
Normaal lukte het altijd goed met afvallen maar nu al honger ik me uit de kilo's gaan gewoon niet. En ik dacht misschien omdat ik de pil altijd door slik dat dat een reden kan zijn. Ben heel benieuwd als ik wel positief advies krijg van de dokter wil ik zowieso 8 kilo af vallen dus ben heel benieuwd hoe dat zal gaan zonder pil
Voor een paar jaar terug ben ik een aantal kilo's kwijtgeraakt, en dat ging juist makkelijker toen ik de pil ging doorslikken. Dan heb je niet die wisselingen in hormonen etc.
Nee, hier geen last van. Ik slik de pil al jaren door en vlak voor ik zwanger raakte was ik begonnen met afvallen met behulp van een app. Binnen een maand was ik 5 kg kwijt Ooit woog ik 100 kilo en ben ik in een minder dan een jaar tijd ook 20 kilo afgevallen terwijl ik de pil doorslikte. In mijn ogen heeft dit dus geen verband met elkaar.
Het 'vuil' hoopt zich niet op in je lichaam. De pil zorgt ervoor dat je veel minder baarmoederslijmvlies aanmaakt waardoor er ook geen innesteling kan plaatsvinden. Je hoeft dit dus ook niet iedere maand te verliezen.
Ik ga gewoon vanaf morgen normaal gezond eten.. beetje op de calorien letten dan moet het wel lukken. Zijn maar 8 kilos dus moet er zo af zijn. EN dan hopelijk woensdag groen licht bij de dokter dan kan de pil aan de kant en komt het helemaal goed