Wondje Implanon

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Duufke22, 21 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duufke22

Duufke22 Niet meer actief

Ik heb er gister 1 laten zetten. Een Implanon. Was helemaal niet pijnlijk, en doordat mijn arts er veel ervaring in had was het binnen een paar seconden gebeurt. Nu vraag ik me wel af wanneer dat wondje dicht gaat.
    We zijn nu al bijna 24 uur verder en hij is nog steeds net zo open als gister. Geen beginnend korstje, niks. Klopt dit?
    Ik moet wel zeggen dat ik maanden lang Prednison heb gebruikt EN immuunsysteem verlagende medicatie krijg. Maar dat hoeft niet perse iets uit te maken, dus ben benieuwd hoe lang het duurde voor hij bij jullie dicht ging.

2. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    ik vond ook dat het best lang open bleef. volgens mij kreeg ik na 36 uur ongeveer een laagje erop en 48 uur beginnend korstje

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Vind ik lang hoor. Ik heb inmiddels mijn vierde implanon en het wondje was in alle gevallen een gaatje van niks. Dag later al geen pleister meer nodig. Ik zou het even in de gaten houden en goed schoonhouden, het mag natuurlijk niet gaan onsteken.

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Het staafje word vrij diep ingebracht, dus het duurt even voordat de huid het gat kan opvullen.

Maar let er wel goed op dat de wond rood blijft. Er geen troep uit komt. En de huid erom heen niet opzwelt

5. Daantje26

Daantje26 Actief lid

7 apr 2014
    191
    0
    16
    Even opletten dat je de eerste twee dagen de pleister niet verwijderd, en de wond de eerste 24 uur niet nat word..

6. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik heb er mooie littekens aan overgehouden en werd na 8 maanden 10cm er boven uitgehaald. Inmiddels overheen getattoeerd, nu zie je het niet meer.

Deel Deze Pagina