pil beginnen na eisprong

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mamaartje, 19 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaartje

Mamaartje Lid

4 aug 2012
    42
    0
    0
    Almere
    Ik ga volgend weekend naar een festival waar de hygiëne natuurlijk niet optimaal is. Zeker in combinatie met dit warme weer zit ik er eigenlijk niet op te wachten om ongesteld te worden.
    Ik heb PCO en daardoor weet ik nooit precies wanneer ik het moet worden, maar aan de hand van de verandering van mijn cervix slijm denk ik dat ik afgelopen week mijn eisprong heb gehad. Daarom ben ik nu bang dat ik het precies tijdens die 4 dagen festival moet worden.

Als ik nu met de pil begin word ik dan alsnog ongesteld omdat ik mijn eisprong al heb gehad?
    Ik ben op dit moment niet actief bezig met zwanger raken en acht de kans dat het nu raak zou zijn minimaal omdat we daarvoor in het ziekenhuis lopen.

Of kan ik beter naar de huisarts gaan voor Primolut?

2. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij moet je met de pil starten op de 1e dag van de menstruatie....

Menstruatie ga je wel krijgen (tenzij je zwanger bent geraakt deze maand), omdat er een eisprong is geweest.

3. Mamaartje

Mamaartje Lid

4 aug 2012
    42
    0
    0
    Almere
    Ik weet dat je normaal op de 1e dag van de menstruatie begint. Ben alleen benieuwd of het zo ook kan, want als ik aan de primolut moet krijg ik een partij hormonen naar binnen wat natuurlijk ook niet heel goed is.

4. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Je kan beginnen maar dat betekend niet dat je geen bloedverlies zal krijgen. Soms is is het juist meer en soms minder, je kan iig geen garantie eruit trekken.

Deel Deze Pagina