Ik ben afgelopen maand weer aan de pil begonnen, de reden hiervoor was dat ik hoopte dat ik hem door kon slikken zodat ik op vakantie niet ongesteld zou worden. Lekker naïef denk ik nu, want sinds dag 17 van deze pil verlies ik al wat bloed (sorry)... Ik ga 5 juli 2 weken weg en ik weet nu niet wat ik zal doen. Mijn bedoeling was deze strip door te slikken tot een week voor de vakantie en dan de 1e dag van de vakantie te beginnen met een nieuwe strip. echter heb ik nu al een doorbraakbloeding. Kan dat uit zichzelf ophouden als ik de pil doorslik? Stoppen kan wel, maar dan komt het sowieso niet uit met de vakantie. Of zal ik hem doorslikken tot een week voor de vakantie en daarna niet weer aan een nieuwe strip beginnen? Iemand ervaringen of tips voor mij?
Hier is dochter ook begonnen met de pil. Vlak na haar laatste menstruatie begonnen en een krappe week later alweer bloedverlies. Ik laat haar gewoon doorslikken, ik denk dat dat je lichaam er even aan moet wennen, dus dat die bloeding wel weer stopt... Ze heeft ook ineens last van hoofdpijn, das vast ook een bijverschijnsel van de pil, weet iemand dit??
Extreme hoofdpijn of gewoon normaal? Gewone hoofdpijn kan namelijk komen doordat je lichaam moet wennen aan de hormonen. Extreme hoofdpijn (+ andere klachten) kan er op wijzen dat je overgevoelig bent voor een hormoon. In dat geval HA even contacten. Ik heb toevallig na mijn bevalling microgynon 30 gehad. Kreeg extreme hoofdpijn en doof gevoel in mijn benen, daarna Modicon voorgeschreven gekregen. Maar precies hetzelfde. Blijkt dat ik overgevoelig ben voor hormonen. Mijn HA had het zelden zo heftig gezien als bij mij.
Gewone hoofdpijn kan idd een bijwerking zijn. Ik word tot nu toe misselijk van de pil, ook erg lastig. Ik neig ook naar doorslikken, maar heb ook geen zin om nu dan nog 3 weken te bloeden bijvoorbeeld.
Gewone hoofdpijn... Ik dacht al zoiets al jij schrijft, echt even wennen dus en dan verdwijnen die klachten dus wel... Heftig, als je er zo enorm op reageert, geen pil meer dus?