Dat is dus waar ik bang voor ben, want hoor het heel vaak dat pil juist erger maakt. Ik ben zelf ook erg hyperventilatie gevoelig.
Ik kreeg pmdd door de Mirena. Heeft 3 jaar geduurd eer die link werd gelegd, omdat ik helemaal niet meer ongesteld werd en dus het overzicht van mijn cyclus kwijt was, er nooit bij stil gestaan dat die buien daar wel eens mee te maken konden hebben. Het moment dat die werd verwijderd voelde ik letterlijk een last van me afvallen, en sindsdien nergens last meer van. Het voelt eerder als een bevrijding om mijn lichaam te laten bepalen door eigengemaakte hormonen zonder toevoeging, en wordt bijna met plezier ongesteld nu. Wel heb ik van de huisarts de Yaz voorgeschreven gekregen wanneer het verwijderen van de spiraal niet werkte of wanneer ik behoefte had aan een andere vorm van anticonceptie. Nooit aan begonnen dus, maar deze bleek speciaal voor ernstige pms/pmdd vertelde zij. Misschien heb je daar iets aan.
Ik ben anders gaan eten, sindsdien nog de 1 ste dag lichte hoofdpijn maar dat is alles, vroeger lag ik de 1ste dag altijd in bed, kon niet naar werk. Mijn humeur is er erg op verbeterd