Menstruatie blijft uit??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 2009lisanne, 11 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    Goedemorgen dames.

Wie heeft er tips om een cyclus weer op de rit te krijgen.
    Ik ben 1 mei 2018 gestopt met de pil. 1 november voor het laatst ongesteld geweest.
    Ondertussen 2 keer bloed laten prikken op hcg, schildklier, suiker, vitamine b12 en d. Dit is allemaal in orde.
    Iemand die ervaring heeft met bijvoorbeeld etos zwanger worden? Of andere tips?
    Het wordt nu erg frustrerend. Van de huisarts moet ik het afwachten, want ontpillen kan ruim een jaar duren.
    Alvast bedankt.

Liefs

Stresskipje vindt dit leuk.
  2. RachK

RachK Lid

14 jan 2019
    47
    6
    8
    Vrouw
    Hier ook.. ik ben 5/1 gestopt met de pil en op vandaag nog steeds niets. Heb vandaag een afspraak gemaakt bij de gyn en pas in mei een afspraak.. voel echt met je mee

3. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    Maar 5 januari van dit jaar of??
    Want dan kan ik het nog voorstellen,dan ben je net van de pil af.

RachK vindt dit leuk.
  4. RachK

RachK Lid

14 jan 2019
    47
    6
    8
    Vrouw
    Ja ben inderdaad nog niet zolang af van de (mini)pil. Op zich ook al dag 37 vandaag.. heb je al geprobeerd om naar een gyneacoloog te gaan?

5. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    Volgens huisarts moet ik afwachten. Dus nee, nog niet door gestuurd helaas.

RachK vindt dit leuk.
  6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Mag jij gelijk al bij de gyn komen (in mei)??

Normaal moet je eerst minimaal een jaar bezig zijn en dit via de huisarts regelen.

Of heb je je verhaal wat aangedikt dat je daarom nu al een afspraak kon maken?

Waarom ga je eigenlijk naar de gyn?? Je bent pas vorige maand gestopt met de pil en dan is ontpillen (icm langere cyclus) heel normaal.

dreumesje en 2009lisanne vinden dit leuk.
  7. all4love

all4love Bekend lid

23 jan 2019
    754
    459
    63
    Vrouw
    Misschien is teunisbloemolie iets voor je? Het stimuleert de eisprong. Ik heb er veel positieve dingen over gehoord en ik kreeg er zelf ook een kortere cyclus van. Kun je gewoon bij de kruidvat halen. Het kan in ieder geval geen kwaad, is nog gezond ook.

8. RachK

RachK Lid

14 jan 2019
    47
    6
    8
    Vrouw
    Ik verschiet toch van de reacties hier.. Je verhaal “aangedikt”.. en waarom ik naar de gyn ga met de talrijke ?. Over gefrustreerde reacties gesproken!

Mocht je mijn verhaal deftig hebben gelezen, had je wel geweten waarom ik al dan niet een check up wilde laten doen.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Ja omdat je duidelijkheid wil zei je... een antwoord, geruststelling dat het normaal is dat je moet ontpillen. Ik had je andere topics ook gelezen. Je gaat dus niet vanwege je eerdere klachten mbt endo.

In dat andere topic is je ook al uitgelegd dat een gyn hier niks mee kan doen.
    Het is afwachten tot je cyclus op gang komt. Meer kan je helaas niet doen.
    En dat jij het wachten (nu al) zat bent is logisch (je wil graag verder), maar een gyn kan je daarbij nu nog echt niet verder helpen.

En ja "aandikken" er zijn hier helaas veel vrouwen die zeggen langer bezig te zijn dan in werkekjjkheid, om zo een snellere afspraak bij de gyn voor elkaar te krijgen.
    Dus dat jij na 1,5 mnd wachten al een afspraak maakt met de gyn omdat je het wachten zat bent, is het niet vreemd dat er dan gedacht wordt dat je alles net ff hebt "aangedikt".
    Het lijkt me sterk dat jij een afspraak mag maken als je enkel hebt gezegd dat je nu 2 wkn wacht tot je ongi/cyclus is opgestart.
    Sorry.

Louise11110 vindt dit leuk.
  10. RachK

RachK Lid

14 jan 2019
    47
    6
    8
    Vrouw
    Ik wilde idd wel wat geruststelling, maar door aan iemand te zeggen dat ze een verhaal hebben aangedikt vind ik toch wel sterk en heeft daar quasi niets mee te maken. Ook ben ik zelf aan het wachten op mijn menstruatie zonder dat ik effectief naar een huisarts/andere medici ben gestapt. En mocht je nieuwsgierigheid van je winnen, heb effectief open kaart gespeeld en verteld dat ik voor een jaarlijkse check up wilde komen. Niet meer, niet minder. Straf he?!

Deel Deze Pagina