Ik en mijn vriend hebben een dochter van nu bijna 6 maanden. Voor ons beiden was ze een welgekomen verrassing. Voor mijn zwangerschap gebruikte ik de nuvaring maar doordat die nuvaring er nu net voor gezorgd heeft dat ik zwanger geworden ben, zie ik het niet meer zitten om dit opnieuw te proberen. Nu twijfel ik heel erg tussen de pil en een spiraaltje. Mijn eerste gedacht was een spiraaltje, omdat je er niet hoeft aan te denken en het doet gewoon zijn werk. Maar het grote nadeel vind ik de kostprijs + het feit dat mijn vriend overlaatst te kennen gegeven heeft dat hij niet te lang wil wachten voor een 2de kindje (als ons dochter 1,5 - 2 jaar is) Waardoor ik ben beginnen nadenken of het wel nut heeft om een spiraaltje te plaatsen, het zou hoogstens voor 1,5 jaar zijn. Maar aan de andere kant heb ik schrik dat ik mijn pil zal vergeten + het feit dat het misschien lang zal duren vooraleer ik zwanger ben. Wat zouden jullie doen? De pil of een spiraaltje? Groetjes Stephanie
hoi stephanie, Ik kan je alleen zeggen dat als ik in jou situatie zat ik denk ik voor de pil zou gaan, puur omdat je dan zelf kan aangeven wanneer je weer wilt stoppen. Zo'n spiraal in inderdaad prijzig tegewoordig en dan zou het inderdaad zonde zijn om hem te plaatsen en een jaar later er weer uit te laten halen. Ik zou met de huisarts even om de tafel gaan zitten voor een wat sterkere pil. Succes met je beslissing. Groetjes,
Ik heb een koperspiraaltje en ben er super happy mee. Voelt goed, geen hormonen, normale menstruatie, hoef nergens aan te denken En heeeel veel goedkoper als de myrena (myrena = wel hormonen maar niet ongesteld, koperspiraal andersom) en ik heb bewust voor het laatste gekozen
Hoi hoi, hier een Mirena-fan. Ik heb die destijds vergoed gekregen, dus het was helemaal niet duur. Ik heb geen last van de hormonen en mijn ongesteldheid is miniem. En je vergeet 'em nooit. Zelf voel ik mij niet zo goed bij de pil. Ik word er een beetje down van, alsof het mijn gevoelens afvlakt en ik heb ook minder zin in seks. Het koperspiraaltje heb ik ook gehad, maar daar werd mijn menstruatie zo hevig van dat ik het niet meer trok. Elk lichaam is anders maar ik zeg: De Mirena - doen! (en ik was ook in 1 ronde zwanger na verwijderen). Groetjes, Dominique
Ik zou zeggen ga voor een koperspiraal. Je hebt gewoon je eigencyclus altijd handig om te weten als je weer zwanger wilt worden. Ik was ook direct zwanger na het verwijderen ervan, bij ons eerste kind dan. Nu bij de tweede is het nog even wachten of dat nog een keer voor ons is weggelegd. Ook heeft mijn spiraal er nu maar 10 maanden ingezeten, vond het wel heel fijn om mijn lichaam haar eigen werk te laten doen en het niet te laten bepalen door hormonen. Ook fijn om te weten het plaatsen van een spiraal na een zwangerschap is nagenoeg pijnloos terwijl daarvoor auwauwauaw succes met het maken van je beslissing
Ik heb ook de Mirena spiraal, ook vergoed gekregen.. Ben er erg tevreden over, ik ben sowieso geen voorstander van de pil, althans niet de mycrogynon 30(heet nu anders) want ik gebruikte die pil, en ben toch zwanger geworden..