Ontpillen na Yasmin

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door lely27, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lely27

lely27 Niet meer actief

Hoi allemaal,

wie van jullie heeft de yasmin pil geslikt en wat is jullie ervaring met het stoppen en ontpillen?

Ik heb een paar jaar de Diane35 geslikt, en toen ik daar vorig jaar mee stopte (vanwege andere redenen als zw wens) liep mijn cyclus direct mooi door met 28 dagen. Eisprong als het moest, en ongesteld zonder gekke klachten.

Omdat het qua vakanties ed toch niet zo goed uitkwam, en hubby toch niet helemaal klaar was voor een beeb, toch weer begonnen met de pil. Omdat ik me niet zo lekker voelde bij de Diane, heb ik de huisarts om de Yasmin gevraagd.

Daar ben ik eind sept mee gestopt, toen heb ik het 6 maanden geslikt. En mn cyclus liep heel mooi, ei op dag 14.. maar vervolgens werd ik pas op dag 30 ongesteld.
    En deze maand was mn ei zelfs een week later! Ik verwacht donderdag ongesteld te worden, dan is het 14 dagen na de eisprong. Dan is mn cyclus 32 dagen.

Maar ik heb al een week heel rare klachten. Sinds woensdag wat bruinverlies en spotting, donderdag en vrijdag wat bruinverlies. Zaterdag heel erg veel pijn (kramp) en een bloeding, die na 1 uur stopte. De pijn werd minder heftig en ik had alleen nog wat bruinverlies, maar dat is sinds vandaag helemaal over.

Ik heb wel allerlei andere rare klachten. Misselijk eind van de dag en de avond, krampjes, gevoelige borsten zijn eigenlijk wel de belangrijkste. Vanmorgen voor de zekerheid een test gedaan, die was negatief.

Is dit het ontpillen? Wat merk je bij het ontpillen?

Sorry voor het hele verhaal :D

Lely27

2. marly87

marly87 Actief lid

8 jan 2012
    463
    0
    16
    Ik ben in januari gestopt met yasmin. Heb een erg onregelmatig en lange cyclus, zie mijn onderschrift. Er word een jaar gegeven voor het ontpillen dus hoop dat het snel beter gaat worden....

3. lely27

lely27 Niet meer actief

Thanks voor je reactie. Wat vervelend zeg!
    Was je cyclus voor je met de pil begon wel regelmatig?
    En hoe lang heb je de yasmin geslikt voor je er mee stopte?

4. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik was in augustus met de pil gestopt..
    Cyclus daarna 23-28-zwanger..

Succes!!!

Oja nog een bijvoeging.. Ik heb hem 11 jaar geslikt!!

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb hem 5/6 maanden geslikt, toen gingen we voor een 2de.
    Dit was mijn cyclus: 32-31-30-34-zwanger.

Dus best regelmatig en snel zwanger.

6. lely27

lely27 Niet meer actief

Thanks voor alle reacties.

Ik had 30 en toen waarschijnlijk 27..
    Sinds een week heb ik wel weer heel veel last van acne (daarvoor slikte ik oa de yasmin) dus ik ga dr vanuit dat t ontpillen nu klaar is. Ben benieuwd naar ronde 3

7. jenn88

jenn88 Niet meer actief

Ik heb 3 weken yasmin geslikt nou voor mij nooit meer me hele cyclus lag overhoop het heeft een tijd geduurd voordat alles weer normaal was ben er letterlijk goed ziek van geweest.

8. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slikte ook yasmin.. Wat jij verteld over die korte bloeding had ik ook..erg pijnlijk ook.. Maarja als je kijkt naar mijn onderschrift wel snel zwanger..

9. lely27

lely27 Niet meer actief

Eefje dan hoop ik voor mezelf op t zelfde ;) Ik zit nu ook in ronde 3.
    Had n heel vroege eisprong dit keer, dag 11 al! qua timing zaten we goed, dus wie weet!

10. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Kheb van mijn 14 tot mijn 25 Yasmin geslikt..
    Na het stoppen had ik een vrij regelmatige cyclus.. En was binnen 7 maanden zwanger :)

11. lely27

lely27 Niet meer actief

Wauw Lizzy! Dat is snel!
    En net bevallen zie ik in je banner. Gefeliciteerd!

12. lely27

lely27 Niet meer actief

Nou, zie mijn onderschrift.. 3 maand na het stoppen met de pil en ik ben zwanger :D
    Ik kan het niet geloven!

Deel Deze Pagina