Hey meiden! Even een vraagje aan jullie. Ik ben momenteel 33 weken zwanger, en ik zit nu al te denken welke anticonceptie ik wil gebruiken na m'n zwangerschap. Ik gebruikte eerst microginon 50 maar ben daardoor heen zwanger geraakt, was namelijk net over gestapt op deze pil. Had daarvoor de microginon 30. Hoop dat jullie een aantal tips hebben voor mij... Wil het liefst geen pil meer.
geen prikpil iig want ik had ook mic50 maar had met de prikpil zo een onvertrouwd gevoel. zit nu te denken aan een koperspiraal.ik ga de mogelijkheden is googlen. weet je vk niet iets ervan? groetjes
Hey MamaVJeroen, Heb het ook even gegoogled.. Maar dit is niet echt de pil die ik zoek.. Ik ben wel van plan om nog een kindje te nemen over een paar jaar.. Want ik wil er uiterlijk 4 jaar tussen te houden.. Ik zit zelf te twijfelen over de prikpil... ? Heeft iemand ervaring met de prikpil??? Koperspiraal 1 keer per 5 jaar: het koperspiraaltje. Het koperspiraaltje wordt door de 5 jaar durende werking vooral gekozen door vrouwen die weten dat ze langere tijd geen kinderen willen krijgen en die geen hormonen willen of mogen gebruiken. Het spiraaltje moet door een arts in je baarmoeder worden geplaatst, waar het het baarmoederslijmvlies zodanig verandert dat een eventueel bevruchte eicel zich niet kan innestelen. Bovendien zorgt het koper in dit spiraaltje ervoor dat zaadcellen niet meer in staat zijn een eicel te bevruchten. Met het koperspiraaltje kun je je menstruatie niet reguleren. Je menstruatie kan langer en pijnlijker zijn dan je gewend bent. Voordelen: - Zeer betrouwbaar; - Je hoeft 5 jaar lang niet aan je anticonceptie te denken; - Geen hormonen, je natuurlijke menstruatiecyclus blijft behouden; - De betrouwbaarheid wordt niet beïnvloed als je hebt overgegeven of diarree hebt en ook niet door het gebruik van medicijnen; - Je vruchtbaarheid keert onmiddellijk terug als je gestopt bent; Nadelen: - Je moet het laten inbrengen en verwijderen door een arts; - Je kunt je menstruatie er niet mee reguleren (deze kan langduriger en pijnlijker zijn); - Het inbrengen en verwijderen kan pijnlijk zijn, voornamelijk bij vrouwen die nog geen kinderen hebben.
Ik heb yasmine genomen. Bevalt erg goed. Heb alleen in de stopweek wel vaak last van hoofdpijn, maar dat komt volgens mij door mezelf en niet door de pil. Zit trouwens ook nog steeds over impanon te twijfelen. Mijn huisarts is daar niet over te spreken, maar mij lijkt het wel fijn.
ik heb ervaring met prikpil,heb vorig jaar okt de laatste laten zetten en ben nu voor het eerst ongi en ook nog met een kuur van 10 dagen van de gyn. ik raad het je echt af zou opnieuw hiernaa ook niet meer eraan beginnen.
Yasmin ben ik altijd tevreden over geweest.. Prikpil raad ik je af, ben er kilo's van bijgekomen, stemmingswisselingen, hoofdpijn enz...tot zelfs bijna 1,5 jaar nadat ik ermee gestopt was!
Hey meiden! Bedankt voor jullie reacties! Ben er nu iig helemaal zeker van dat ik geen prikpil ga nemen, je wordt er dikker van. Ik hoor het al zovaak van meiden.. Dus dit is eigenlijk een bevestiging voor mij... Ik ga even googlen voor Yasmin-pil.. thnx!