Ik ben vorige week voor het eerst met een jongen naar bed geweest. Ik slik al jaren de pil en ben heel betrouwbaar daar in. Ik slik hem nu nog. Nu hebben wij het zonder condoom gedaan. Is de pil echt wel betrouwbaar? ik wil echt niet zwanger worden! Ik moet volgende week ongesteld worden. Als ik gewoon netjes ongesteld wordt, moet ik dan geen zwangerschapstest doen?
De pil is voor 99% betrouwbaar. Zolang jij je pil elke dag slikt kun je er in principe vanuit gaan dat je niet zwanger wordt hoor meid. (wel uitkijken voor soa's he?) Ik heb 4 jaar met mijn vriend gehad en de pil geslikt. Nooit zwanger geworden. Met de pil gestopt en was daarna direct zwanger. Bij mij was de pil dus heel veilig. Als je toch twijfelt kun je natuurlijk altijd een condoom erbij gebruiken, wel zo veilig ook ivm soa's. Maar nee, als je volgende week ongesteld wordt hoef je echt geen test te doen.
De bloeding die je krijgt bij je stopweek is een ontrekkingsbloeding, geen echte ongesteldheid dus. Vrouwen die toch zwanger raken tijdens het pil gebruik bloeden dus dan ook vaak gewoon nog tijdens de stopweek. Verder om nog even op jou verderhaal in te gaan, het is vrijwel onmogelijk dat je zwanger bent geraakt. De pil is 99% betrouwbaar als je hem netjes neemt al helemaal als je hem elke dag op hetzelfde tijdstip neemt bijvoorbeeld. Je moet alleen opassen als je bijvoorbeeld diaree hebt of overgegeven hebt en ook als je antibiotica hebt genomen volgensmij. Ik zou me echt niet druk maken en als jeje toch onzeker voelt kan je tijdens je stopweek een testje doen. Liefs
hoi weet je inmiddels al meer? ik ben tijdens het slikken van de pil wel zwanger geraakt, was al zo'n 7 jaar aan de pil en toch zwanger, dus er zitten uitzonderingen tussen. inmiddels heb ik 2 super mooie en lieve kids.
Even ter aanvulling, maar de pil is niet 99% betrouwbaar, maar 99,99%. De kans dat je toch zwanger raakt is dus nihil.
ik bedoelde het ook niet dat de kans groot is dat ze zwanger is door de pil, maar ik slikte op dat moment trouw de pil en werd niet ongesteld, test gedaan en toenbleek dat ik wel zwanger was,dus die kans is er wel en heb ook veel mensen in mijn omgeving die ook door het slikken van de pil heen zwanger zijn geraakt, zelf een vrouw van 42 die al 3 kinderen heeft en de jongste is 9, maar toch door de pil heen zwanger is geraakt.
De pil is zeker wel betrouwbaar. Maar wat ik me afvraag is als je het niet helmaal vertrouwd waarom doe je het dan zonder condoom..
ja de pil is wel betrouwbaar maar als ik hier zo lees raken er wel meiden door de pil heen zwanger!!! maar ik denk als jij trouw je pil op tijd slikt dat er niet erg veel aan het handje is... gewoon even afwachten en zeker niet te druk maken meis