Waar mirena spiraal laten plaatsen? huisarts, ziekenhuis, kliniek

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Snoopy1979, 2 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waar hebben jullie de mirena (of andere spiraal) laten plaatsen?

Ik heb 'm bijna 5 jaar geleden laten plaatsen in het ziekenhuis, dus ik moet weer bijna een nieuwe. Bij het plaatsen begon het heel erg te bloeden, waardoor ze het moesten dichtbranden. Dus mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar het ziekenhuis. Kosten: 500 euro...
    Ik heb ook gekeken naar een kliniek, daar kost het ongeveer 280 euro. En ik zou het eventueel bij een huisarts kunnen laten doen (mijn eigen huisarts doet het niet) en dan wel een controle echo laten maken in het ziekenhuis. Al schijnt dat huisartsen er weinig voor betaald krijgen tegenwoordig, dus weet niet of ze het nog wel doen. Kosten zijn dan denk ik rond de 200 euro.

Wat zouden jullie doen? Ik neig naar het ziekenhuis (vooral door die bloeding), maar vind het erg veel geld!

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    500 euro = Het is dan 100 euro per jaar is ongeveer 8 euro per maand. Dan lijkt het me niet zo veel

Hier bij de dokter laten doen. Zij doet het wekelijkse op woensdag morgen.
    Kosten was zelf het spiraal kopen bij de apotheek (180euro)

3. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb mn spiraal ook toen bij de huisarts laten plaatsen en ook controlle bij haar gehad. Moest idd wel zelf spiraal ophalen maar ik kon de factuur indienen bij de zorgverzekeraar en werd voor een groot gedeelte vergoed, ligt er maar net aan hoe je verzekerd bent..

Hoe zit dat dan met die controlle in een kliniek, lijkt me dat ze daar ook wel goed zijn in het opvangen van complicaties..

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je het over 5 jaar verdeeld is 500 euro niet veel inderdaad. Maar ja het kan ook goedkoper ;)

Denk dat weinig huisartsen het nog doen, aangezien ze vanaf dit jaar er haast niets meer voor krijgen. Voor de zekerheid wil ik wel een controle echo in het ziekenhuis om te kijken of ie echt goed zit.

Ik krijg in ieder geval niets verged van de zorgverzekering.

Bij die kliniek moet je na 4 weken terugkomen voor een controle echo. En ze hebben daar ook wel alles voorhanden voor bij een bloeding (bij de huisarts ook trouwens, hebben ze ook zo'n dichtschroei apparaat). Maar vind het idee toch minder prettig. En moet daarvoor naar Rotterdam, kost toch ook weer veel tijd en is lastiger dan gewoon bij de huisarts of in het ziekenhuis.

Ga denk ik de huisarts maar eens bellen of er nog huisartsen hier in Roosendaal zijn die het doen. En dan het ziekenhuis bellen voor een controle echo (en of dat op die manier kan).

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Huisarts doet het niet meer, ze gaan een verwijzing sturen naar het ziekenhuis en zal dan begin mei ongeveer een nieuw spiraaltje laten plaatsen. Hopelijk bij mijn eigen gynaecoloog, hij heeft ervoor gezorgd dat ik zwanger raakte van Eva en nu mag hij dan voor de tweede keer gaan zorgen dat ik niet zwanger raak ;). Ben nog altijd een beetje soort van emotioneel als ik hem zie, was een moeilijke periode destijds vond ik. Zie hem ook wel eens bij de lidl hier , maar hij herkent mij natuurlijk al lang niet meer ;)

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Mijn huisarts zet hem nog wel. Let goed op, als de huisarts het doet betaal je alleen de mirena zelf, de huisarts zit in de basiszorg en gaat niet van je eigen risico af. De gynaecoloog wel dus dat consult betaal je uit je eigen risico en daarmee is plaatsing inhet ziekenhuis veel duuder voor jezelf! Je kunt misschien beternog even met je huisarts gaan praten.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja de huisartsen doen het hier niet meer en ik weet wat mijn opties zijn. Dus wordt het toch die 500 euro van het ziekenhuis. Andere anticonceptie is geen optie voor mij en de mirena bevalt erg goed!

Deel Deze Pagina