Wie heeft er ervaring met de Nuvaring? Ik ben in december begonnen en het lijkt alsof het direct mis is gegaan. De arts zei mij dat ik maandje kan overslaan met ongesteld zijn. Dat was geen punt. en aangezien de eerste keer de 21 december eruit had moeten halen ja zo voor kerst ik dacht dat lijkt me wel wat. Maar nu kom ik erachter dat ik hem er wel UIT had moeten halen en NIEUWE erin had moeten doen..... dat heb ik dus niet gedaan. Buiten dat dit natuurlijk hartstikke stom is en al dat soort dingen want dat weet ik wel en als ik zwanger blijk te zijn ook prima even welkom. Maar hoe groot is die kans? We hebben sinds kerst wel 2 x seks gehad, Maar of dat kwaad kan??
is lastig te zeggen... doe gewoon een testje en probeer er toch beter aan te denken en zou toch even tot na je eerst ringvrije week onveilig rekenen als je hem zolang uit had (je kan ook gratis zo'n klokje bestellen, teminste paar jaar geleden, geen idee of dat er nog is? vond ik erg handig)
Oops Tja, je kunt het het beste als geen ac rekenen en ja, je kunt dus zwanger zijn. Wel een ei van een ha. Had hij/zij wel even duidelijker kunnen zeggen vind ik!
Er is ook een app op je telefoon om dit bij te houden. Deze had ik ook. Ik dacht dat een nuvaring ongeveer 4 weken beschermd (er staat na 3 weken uithalen) dat is nu wel wat te laat natuurlijk.. Maar dan weet je dat evt. Om alles natuurlijk zeker te weten zou ik wel een zelf testje of laten doen en mocht daar niets uitkomen gewoon weer beginnen met een nieuwe ring.
Ik had er toentertijd van die stickers bij die je op de kalender/ in je agenda kon plakken wanneer je hem eruit hebt gehaald en wanneer je dus weer een nieuwe in moest brengen. Op zich beviel de nuvaring mij wel alleen mijn libido zakte naar een nulpunt. Ik ben er mee gestopt toen wij een kinderwens hadden.
Een nuvaring werkt 4 weken maar moet Eigelijk idd na drie weken verwijderd of vervangen worden. Ik vraag me alleen 1 ding af... Ben jij niet ongesteld geworden ? Want oo het moment dat de nuva ring geen hormonen meer geeft na verwijderen of na 4 weken lijkt me dat je ongesteld moet worden. Of je bent zwanger... Lastig ik denk dat testen de enige kans is.