Pil en Primolut

Discussion in 'Anticonceptie' started by Boney, Dec 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ik ben nu sinds 2 maanden aan de pil. De stediril 30 (vergelijkbaar met microgynon)
    Daarvoor gebruikten we alleen condoom, maar ik had enorm last van mijn menstruatie en dus leek de pil de oplossing. Ik heb nu 2 strips achter elkaar geslikt. Zonder stopweek dus (ik moet nog 2 pillen uit deze strip). Dat mocht van de huisarts. Volgens hem is dit een pil waarbij je maar 1 of 2x per jaar een stopweek hoeft in te lassen.
    Sinds het beginnen met de pil heb ik dus last van bloed verlies. Niet zo erg als een menstruatie, maar het is ook niet weinig. Heel lastig dus.
    In de bijsluiter van de pil staat dat zulke bijwerkingen tot 3 maanden kunnen duren. Maar omdat ik het nu toch wel heel vervelend begon te vinden heb ik toch de HA gebeld vanmorgen. En die zei dat ik veel te lang heb gewacht en veel eerder aan de bel had moeten trekken. 2 maanden continu vloeien is niet goed zei hij.
    Ik moet nu direct stoppen met de pil en krijg een kuur Primolut voor geschreven. 10 dagen, 3x daags 1.
    Ook begon hij over een poliep of een cyste. Dat zou het ook kunnen zijn, maar dan had ik waarschijnlijk nog meer bloed verloren en het geen 2 maanden vol gehouden. Ik moet het dus wel in de gaten houden.
    Als ik nu vandaag begin met die kuur, na hoe lang stopt het bloeden dan? Ik heb al zitten speuren op internet, maar wil graag jullie ervaringen horen
    Hier op het forum heb ik ook al gezocht, maar dan kom ik steeds onderwerpen tegen van meiden die bezig zijn om een zwanger te raken. Wij hebben nog geen kinderwens.

Alvast bedankt...

2. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Hoi Boney,

Primolut is niet om je bloeding te stoppen, maar om een ontrekkingsbloeding op te wekken.

Primolut wordt vaak gebruikt bij vrouwen die in de mmm zitten en als de Clomid niet aanslaat wordt de cyclus afgebroken d.m.v. Primolut of Provera.

Ik heb 6x Primolut moeten slikken om een cyclus af te breken en een ontrekkingsbloeding op te wekken.

Ik moest 10 dagen lang 3 maal daags een pil slikken. Na die 10 dagen duurde het maximaal 5 dagen voordat er een ontrekkingsbloeding optrad.

Vindt het dus erg vreemd dat je Primolut krijgt, want het doet exact hetzelfde als de pil. Een ontrekkingsbloeding opwekken.

Wellicht wil hij nu dat je lichaam even goed wordt schoon gespoeld en moet je daarna starten met een andere pil?

Liefs,
    Babii

3. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Hij noemde het 'de boel resetten'.
    Als ik klaar ben met die kuur krijg ik een ontrekkingsbloeding en daarna moest ik gewoon weer herstarten met m'n pil.
    Ik ga hem straks ophalen bij de apotheek en ga het goed vragen.

Share This Page