Hoi, Ik heb sinds 11 juni de prikpil en mijn menstruatie is eigenlijk zo goed als normaal verlopen alleen ben ik het 24 juni geworden eigenlijk zoals het hoort t/m de 31 juli. Maar 6 augustus ben ik het weer geworden t/m 11 augustus daarna nog een beetje bruine afscheiding gehad. 20 augustus was het een klein beetje bruinig alleen in de ochtend en tot nu toe is er niks meer te zien of te bekenen. Nou zou ik 11 september terug moeten voor een nieuwe prik maar dit doe ik niet omdat we een kindje willen. Maar mijn vraag is ook hoe kan je merken dat de prikpil zijn werking verliest. Voel me op het moment erg moe en heb erg veel last van stemmings wisselingen die echt niet leuk zijn de ha zegt dat het erbij hoort en het al goed kan zijn dat hij aan het uitwerken is en ik moest er verder van uit gaan dat hij half september tot eind september helemaal uitgegwerkt zou zijn.
Je hebt een paar maandjes te prik pil gehad? Want ik heb de prikpil 2 jaar gehad en moest 9 maand wachten tot een ongi en nog eens 6 maand voor een eisprong En het uitwerken? Dat kan je alleen merken als je een ovu test gaat doen Een beetje ongi zegt helemaal niks
Ik heb de prikpil maar 1 x gehad. Die testen hoe werkt dat en wanneer moet je die gebruiken dan heb daar helemaal geen verstand van ?
NIEMAND MOET AAN DIE PRIKPIL GAAN!!!!!!! IK BEN AL EENS ZWANGER GEWEEST DOOR ME PIL HEEN, MAAR LEES ME VERHAALTJE MAAR: Hier ben ik door de prikpil aardig onvruchtbaar geworden. Zat voorheen hier ook weleens, maar zal me verhaaltje ffies plaatsen en geloof me, het is echt van de prikpil, want toen ik stopte met me gewone pil was ik weer regelmatig ongesteld (nou ja regelmatig ) gewoon elke maand. Had ik er maar NOOIT aan gegaan! Ik loop zelf al echt jaren bij de gyn. Eigenlijk al sinds me 15e. Ik heb altijd onregelmatige cyclussen gehad, mijn lichaam stootte in feite alle antinconceptie af waardoor ik vrijwel 365 dagen per jaar ongesteld was. Uiteindelijk hebben mijn hubbie en ik besloten om te stoppen met de pil, nou ja eigenlijk werden we gedwongen. Mijn huisarts weigerde nog de pil o.i.d. voor te schrijven. We zijn dus een goed gesprek aangegaan en mijn hubbie wilde dus heel graag een kindje. Helaas kwam er bij mij maar geen menstruati en geen menstruatie en geen menstruatie. Uiteindelijk heeft mijn huisarts de menstruatie na 58 dagen met een Primolut kuur opgewekt. Dit was ook omdat ik gewoonweg ziek was van het niet menstrueren. Ik had zulke ernstige krampen in mijn buik dat ik mezelf ziek moest melden op het werk. Eindelijk kwam mijn menstruatie met hulp van de Primolut. Volgens mijn huisarts zou mijn menstruatie dus weer goed gaan lopen. Na 48 dagen was ik nog niet ongesteld en ben ik maar doorgestuurd naar de gyn. Ik heb daar heel veel bloedonderzoeken gehad, ben voor meerdere inwendige echo's geweest, er zijn diverse uitstrijkjes afgenomen en uiteindelijk konden ze maar tot 1 conclusie komen. Mijn lichaam maakte zelf geen eitjes meer aan. Zodoende hebben ze mijn menstruatie weer met een Primolut kuur opgewekt en nog 1 ronde afgewacht of er echt geen eitje ging groeien, maar helaas. Uiteindelijk is mijn menstruatie weer met een Primolut kuur opgewekt en moest ik starten met Clomid 50 MG. Op CD10 moest ik terugkomen voor een folikelmeting. Er groeiden 2 eitjes bij me. 1 was zo klein dat de gyn ervanuit ging dat die niet zou knappen, de ander was al 12mm. Volgens de gyn zou ik het weekend me eisprong hebben. Het weekend was er geen eisprong en op CD20 mocht ik terugkomen. Helaas was me eitje gestopt met groeien bij 16 mm. Mijn menstruatie zou weer opgewekt worden met een Primolut kuur en ik moest starten op CD3 t/m CD7 met Clomid 100 MG. Afgelopen dinsdag terug naar de gyn en nee hoor, geen eitje gegroeid dus de Clomid slaat niet aan. Moet nu aan de injecties. EN dit door 1 SHOT PRIKPIL... Ik hoop van harte dat je snel ongesteld bent. Want dit is niks. Wil niet je bang maken hoor, maar dit is mijn ervaring!
Ik heb ook best wel even de prikpil gehad, en ben er 3x gewoon doorheen zwanger geworden. Mn menstruaties kwamen na 8 maanden na de uitwerking van de prikpil weer terug. Gewoon zoals voorheen, flink ziek en veel bloed. Nu met spiraaltje geen last meer van. het ene lichaam reageert anders op de prikpil dan de ander, maar 1ding is zeker het is echt troep depo provera. En raad het niemand aan die oooit nog kinderen wil.
Nee je hebt gelijk hoor Had hem op me 19e eenmalig gehad en toen menstrueerde ik gelijk weer. Maar zoveel gezeik met me lichaam, over op de pil en daarna gewoon regelmatig ongesteld. Toen moest ik wel ff beveiligd zijn en dacht vorige keer kwam het ook gelijk goed na de prikpil (met 1 shot). Dus dacht op me 21e laat het weer ff inspuiten. Nou me hele lichaam naar de ************* Ik raad iedereen de prikpil af. Heb het net me zusje ook afgeraden, die wilde hem zetten. Elk lichaam reageert wel anders, maar hoor helaas hoelang vrouwen wel niet bezig zijn te wachten op een menstruaite.
Is ook, vind het heel erg voor jou dat je lichaam er door naar **** is. Ik hoop voor je dat het nog goed kan komen. Mijn zusje (24) heeft ook al 2 jaar de prikpil, vond ze makkelijker heb haar al een paar maal gezegd neem dan een spiraaltje is minder "schadelijk" maar helaas tevergeefs ze vind dit makkelijker. Die heeft overgins "nog" geen kinderwens maar wat niet is kan nog komen en de depo provera is gewoonweg troep. Nogmaals hoop dat het allemaal goed komt en je zwanger mag worden.
Je begint met de ovu testen op de gemiddelde dag 14 en test het via urine Ik begon al met dag 8 want mijn eisprong kwam al heel vroeg
Kost je klauwen vol met geld hoor OVU testen doen!!! Want als je niet menstrueert en het duurt 9 maanden voor je menstrueert, heb je na 9 maanden pas een ei En die testen zijn duur Komt vast wel goed hoor, die injecties worden ook voor IVF gebruikt en die kunnen ze ophogen (de dosis). Net zolang tot er een ei groeit Daarna een middeltje om hem te laten knappen! Doe me best, maar het is vreselijk! Hoop echt dat meiden met een kinderwens na de prikpil weer snel ongesteld worden .
Ik heb hem ook 2 keer gehad. De eerste keer werd ik aan het eind humeurig. Ik werd ook niet meer ongesteld, en dacht eigenlijk dat die humeurigheid kwam omdat er minder stof in mijn lijf zat. Maar na de 2e prik bleef die humeurigheid. Ik heb die 3 maanden zoveel gejankt, om helemaal niks. Daarna dus gestopt. Gewoon verder met condooms.. Ik heb 9 maanden moeten wachten totdat ik weer ongesteld werd. Du 6 maanden prikpil, 9 maanden niet ongi. Gelukkig is het wel vanzelf weer op gang gekomen. En heeft het mijn vruchtbaarheid niet aangetast. Is was nl in de 1e maand al zwanger.
Wauwwww!! Maar wel 9 maanden moeten wachten! Belachelijk zeg Vindt eigenlijk dat ze dat van de markt moeten halen hoor. Want het kan ook je vruchtbaarheid aantasten!
wauw wat een reacties en zeker niet positief. Hoop dat het allemaal een beetje wil vlotten bij me maar denk dat het gewoon afwachten is. Die testen zie ik niet zitten ben daar echt een muts is. Wacht gewoon netjes mijn menstruatie nu af en eens zien het daarna gaat en of ik weer een beetje goede humeur krijg want ben soms echt niet te genieten en inderdaad kan ook huilen om niks. PPPFFF stomme prikpil voor mij nooit nooit meer...
Heel veek succes maar ook sterkte met de bijwerkingen van de prikpil. Vind trouwens ook wel dat artsen patienten beter moeten informeren voor ze m ge'ent krijgen.
Jaaaa want mijn arts wist dat ik binnen 4 maanden aan een kindje wilde beginnen... En toch die zooi inspuiten Ja mevrouw na 1 shiot wordt u gelijk ongesteld.... RIGHT
ik ben er eigenlijk ook niet over ongelicht kwa bijwerkingen ect. Belde dus de ha van de week op over de uitwerking en hoe je dat kon merken een beetje hij zei maak je geen zorgen half september eind september is die helemaal uitgewerkt en dus helaas geen antwoord op mijn vraag.
ik begrijp niet dat ze de prikpil geven aan jonge vrouwen geven die nog een kinderwens hebben. Ik weet niet beter dan dat dat zeer sterk word afgeraden omdat ( zoals de reacties wel aangeven) het grote invloed kan hebben op je vruchtbaarheid... Mij is ook altijd verteld door de huisarts dat de prikpil geen optie was als ik nog kinderen wilde.
Als je aan de pil gaat of spiraaltje of sterrilisatie dan wordt je dubbel en dwars ingelicht over van alles, maar met de prikpil niets. Dat moet echt veranderen. Er zullen uiteraard vrouwen zijn die na de uitwerking meteen ongi worden en meteen vruchtbaar zijn maar ik denk dat er niet veel zijn.
Ik heb zo'n 3 jaar aan de prikpil gezeten en ik ben sinds bijna 2 jaar eraf. Toen ik er net vanaf ging merkte ik dat ik echt super super veel naar de wc moest echt niet normaal soms wel 3 x achter elkaar later werd dat minder. ik ben drna aan de pil gegaan en ik werd een half jaar niet ongesteld maar toen begon het langzamer hand op gang te komen en toen merkte ik dat het wel bijna was uitgewerkt maar duurt wel een tijdje hoor ! maar ligt er ook aan hoelang je hem heb gebruikt
Heb hem maar 1x gebruikt en nooit meer een menstruatie gehad! Ben er echt onvruchtbaar door geworden . Want daarvoor was ik net gestopt met de pil 3 maanden en ik had netjes een cyclus van 28 dagen. Toch maar de prikpil gezet en 5 dagen later kwam manlief, ik wil een kindje! Volgens mijn HA hoefde ik me geen zorgen te maken... Bij 1 shot prikpil zou je menstruatie vanzelf weer op gang komen... NOU NOT DUS Zware medicatie en binnenkort injecties spuiten