Eerste menstruatie met koperspiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Bureau, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Nou, ik ben ongesteld. Althans dat denk ik. Ik was enorm benieuwd hoe het zou gaan met een koperspiraal maar ik vloei amper.. Ik was voorbereid op de rode zee maar niet dus. Veel minder dan normaal. Hoe was jullie eerste menstruatie met de koperspiraal? Misschien moet het nog goed doorzetten hoor maar het is nu al 3 dagen lichtjes..

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn eerste menstruatie bij deze koperspiraal was idd een 'bloedbad' ;) (alleen de eerste keer hoor, daarna niet meer :p).

Maar ik zie dat je nog niet zo lang geleden bevallen bent, je cyclus kan nog 'overhoop' liggen, je zit nog volop in het ontzwangeringsproces en dan moet je lijf nu ook wennen aan die spiraal. Ik heb bij mijn 1e koperspiraal (laten plaatsen 8 wkn na bevalling) een aantal maanden tussentijds licht bloedverlies gehad rondom de eisprong, misschien zou het dat kunnen zijn? Ging overigens vanzelf weer over.

Het kan ook zijn dat het idd nog echt moet komen. Ik zou het gewoon even rustig afwachten. Je lichaam de tijd gunnen ;)...

3. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Nou ik ben benieuwd..! Ik zat al een tijdje op de menstruatie te wachten omdat ik zo benieuwd ben of het gaat bevallen..! Ik wil het gewoon weten hahaha. Ik zou zondag ongesteld moeten worden (cyclus 3 alweer..) dus vandaar dat ik vermoed dat ik nu ook gewoon ongesteld ben. Ik hoop alleen niet dat het zo lang duurt! Voor de zwangerschappen was ik altijd zo'n 8(!) dagen ongesteld en de laatste keren was het 4-5 dagen, wat een verademing!! Nouja, nog even geduld dus 0=). Hoe bevalt ie jou verder?

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Prima! Iets minder bloedverlies bij menstruatie zou prettig geweest zijn, maar ja, het is maar de vraag of het 'puur-natuur' veel beter zou zijn ;)... In de periode tussen mijn 1e en 2e kind dat ik alleen condooms gebruikte, had ik precies zulke menstruaties, dus tja :p. Eigenlijk kan ik het hele menstruatie gebeuren missen als kiespijn :D, maar daar zal ik niet de enige in zijn, ha ha! (en kan koperspiraal niets aan doen ;))

Merk verder helemaal niets van (itt mirena). En ik vind het erg fijn om nergens aan te hoeven denken, wat dat betreft ben ik een echte spiraal-fan. Maar dat was ik al bij mijn 1e koperspiraal, was erg tevreden over.

Deel Deze Pagina