Emesafene helpt niet :(

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Lovelittlebaby, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    Gisteren zetpillen emesafene van de dokter gekregen. 2x daags.
    Ik hield niks meer binnen. Ik gaf net zo lang over totdat er niks meer uitkwam.
    Urinetest gedaan en die gaf aan dat ik op het randje van uitdroging zit. Als tip gekregen om heel langzaam te drinken. Elke 5 min een slokje.

Half 2 de zetpil gebruikt. En 's avonds 7 uur 4x achter elkaar overgegeven. Alles kwam er uit. Net zo lang tot er niks meer kwam.

Dokter belt mij vanmiddag terug of het werkt.

Mijn vriend zegt dat het alleen werkt als je eet en drinkt. Klopt dat? Of zou het nu ook al moeten werken. Ben de hele tijd misselijk en alles wat ik probeer in te nemen gaat met heel veel moeite. :(

2. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Bij mij werkte ze ook niet echt goed...
    Het is ook het zwakste middel tegen misselijkheid...
    Gewoon aangeven dat het echt niet gaat en iets sterkere wil er zijn nog andere soorten!
    Bij mij ging het gelukkig bij week 13 over... ( ik was super misselijk )

3. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ik heb er tabletjes van. De ene dag werken ze wel en dan weer niet. Het schommelt bij mij heel erg. Heb vaker dagen dat ik misselijk ben ik. Dan dagen dat ik niet misselijk ben. Erg vervelend. Het begon bij mij met mijn vijfde week zwanger. En helaas..... Nu nog steeds. Hoop toch echt dat het binnenkort een keer over is

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ironisch genoeg werkt emesafene idd beter als je er veel bij drinkt. En dat gaat nu natuurlijk niet heel goed. Verder werkt het ook beter als je het heel regelmatig neemt.

Heb je vandaag nog overgegeven? Zo ja, dan zou ik de huisarts in elk geval vragen om een nieuwe urinetest. Uitdrogen gaat heel snel in de zwangerschap.

Overigens mag de huisarts ook primperan geven (staat in NHG richtinglijn voor zwangerschapsmisselijkheid) en moet hij doorverwijzen als niets helpt.

Hier: Steunpunt hyperemesis gravidarum vind je nog wat informatie over extreme zwangerschapsmisselijkheid. Sterkte!

5. Alva

Alva Niet meer actief

Emesafene werkt snel, maar het beste na een paar dagen als een kuur te hebben ingenomen.
    En inderdaad bij voldoende drinken werkt het beter.

Ik hoop dat ze snel zwaardere medicijnen voorschrijven want zoals het nu klinkt hou je dit niet lang vol.

Ik weet helaas wat het is van de 1e zwangerschap..

6. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Let idd op uitdroging.
    Primperan zetpillen icm omeprazol heeft bij mij goed gewerkt (in de zin van uitdroging voorkomen)

Heb je al eens gelezen over HG?

Blijf in elk geval niet aanklooien meis want voor je het weet ben je wel uitgedroogd en ben je verder van huis.

Je mag ook altijd PB sturen

Sterkte!!

7. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Oja en voldoende drinken is haast onmogelijk als je HG hebt.
    Zelfs van water moet je dan spugen.

8. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Oh wat naar...hier ook last van de misselijkheid-ellende.

Ben gestopt met emesafene en overgestapt op primperan zetpillen. Werd er wel heel moe van maar het werkt op zich wel.
    Kreeg op n gegeven moment wat last van buikkrampen na 3 weken zetpillen dus nu normale primperan tabletten.

Sterkte! Het is zo naar!

9. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Primperan werkte bij mij een stuk beter, emesafene totaal niet.

10. Lovelittlebaby

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    Gisteren opgenomen geweest. Sterk uitgedroogd. 2.5 liter vocht toegediend gekregen.
    Daarna met infuus nog in me hand naar huis. Straks weer heen om urine te laten controleren. Is het weer mis dan weer 4 uren aan de infuuspaal. Heb nu ook primperan gekregen en voel me een stuk beter.

Door de uitdroging konden ze geen aders vinden. 3x moeten prikken. Wat deed dat pijn :,(

Maar nu al wel mijn eerste echo gehad! Baby doet het super!

11. Mikjez

Mikjez Bekend lid

22 mrt 2011
    651
    0
    0
    ZH, Nedeland
    Hey!

Bij mij precies hetzelfde, kon niks binnenhouden en was opgenomen, ik moest alleen wel 4 dagen blijven omdat mijn urine nog steeds niet goed was. Ik had in het ziekenhuis emesafene met primperan gekregen. Toen ik naar huis ging alleen emesafene, 4x per dag.

Heel veel sterkte!!! En ik hoop voor je dat het snel over is 😊🍀

12. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Dat is iig goed nieuws. Zolang de kleine t goed diet, heb je er in principe alles voor over

13. Lovelittlebaby

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    En weer opgenomen :( urine was weer sterk positief. Weer 4 uren aan infuus!

14. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    aaah balen.... hoop dat je snel beter voelt. zodat je ook voldoende vocht binnen kan houden. ik duim voor je

15. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hoe gaat het nu?

Hoop dat je je beter voelt. Fijn dat de baby het goed doet!

16. Lovelittlebaby

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    Ik ben zaterdag weer opgenomen geweest omdat de urine nog niet goed was. Gisteren eindelijk verlost van dat rottige infuus. Wat deed dat ding mij zeer!

Vandaag en morgen late dienst op stage (in de zorg) maar verpleegkundige daar zei ook dat het niet handig is nu. Ik moet daar zelf koken en krijg een kotsneiging als ik al iets ruik.
    Ook moet ik weer goed leren drinken.

Nu bel ik straks de leidinggevende en ik hoop dat ze niet moeilijk gaat doen!

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nee als je net in het ziekenhuis hebt gelegen wegens uitdroging is het niet heel handig om meteen weer te gaan werken. Uitdroging is best zwaar voor je lichaam ook, dus even bijkomen is wel handig.

Werken en drukte kan de misselijkheid en het overgeven ook erger maken overigens. Het kan dus zijn dat het thuis wel meevalt, maar dat het weer erger wordt als je iets gaat doen. Er zijn redelijk veel vrouwen met extreme misselijkheid die het uberhaupt niet lukt om te gaan werken.

Mocht je leidinggevende moeilijk doen, dan zou je ze deze folder kunnen toesturen: http://www.steunpunthg.nl/wordpress/wp-content/uploads/2014/04/2014-infoblad-algemeen-hg.pdf

18. Lovelittlebaby

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    Heb dr gisteren gebeld en ze reageerde heel positief :) nu 2 weken vrij en als het niet gaat gewoon weer aan de bel trekken

19. vlinder1992

vlinder1992 Bekend lid

7 mrt 2012
    502
    0
    16
    NULL
    NULL
    lovelittlebaby, wat vervelend dat die medicijnen niet werken..
    Ik heb twee weken geleden een week lang in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdroging door het vele overgeven. Ik schrik een beetje van jouw verhaal dat je steeds na een dag weer naar huis gestuurd wordt. Bij mij hebben ze echt gezegd dat ik mijn rust moest nemen. De eerste 2 dagen in het zh spuugde ik nog de hele dag door, de volgende dag mocht ik de hele dag niets eten/drinken om mijn maag rust te geven. In combinatie met het vocht via infuus en medicatie (zofran) ging het vanaf dat moment steeds beter. Er is een dietist in het zh geweest met goede tips:
    vermijd sterkte geuren, eet zo neutraal mogelijk.
    eet in kleine hapjes, het liefst de hele dag door. Wanneer je voelt dat het niet goed gaat direct stoppen.
    Misschien kun je om zofran vragen? bij mij heeft dat echt geholpen! ik ben nu 12 en halve week en gelukkig nu een hele week niet meer overgegeven. Ook kan ik weer wat meer eten.

Deel Deze Pagina