Een paar vragen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door draakje22, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    #1 draakje22, 15 jan 2013
    Laatst bewerkt: 15 jan 2013
    Hallo allemaal,

Ik ben nu sinds woensdag bezig met Primolut N, tot nu toe gelukkig nog geen last van bijwerkingen, alleen ben ik ontzettend moe (ik voel me soms net een zombie, maar dat heb ik al een tijdje.. Sinds ik de Primulot gebruik is het bloedverlies meteen gestopt, eindelijk na een maand! Echt een heerlijk gevoel om me even niet meer zo vies te voelen..

Er zijn een paar dingen wat ik me afvraag. Mijn vriend twijfelt er namelijk wel eens aan of hij wel vruchtbaar is, deze twijfel is ontstaan nadat zijn ex al na 2 maanden zwanger bleek te zijn van haar huidige vriend, terwijl ze dacht onvruchtbaar te zijn vanwege haar ziekte, ondergewicht en medicatie. Mijn vriend en zijn ex deden het daarom altijd onveilig. Zijn ex is nooit zwanger geworden tijdens hun relatie. Maar nu opeens dus wel. Zijn ex gebruikte bij haar nieuwe vriend wel wat minder medicatie en was wat zwaarder geworden, maar niet extreem.. Nu vraag ik mij af of ik me zorgen moet maken hierover.

Mijn vriend geloofd ook dat hij misschien onvruchtbaar is geworden door de zware medicijnen die zijn ex gebruikte (door het onveilige vrijen) maar kan dit überhaupt wel?

Ik heb ook nog een paar vragen over de Primolut N, namelijk, kun je tijdens het gebruikt dus de 10 dagen dat ik het slik zwanger worden? Waarom staat er in de bijsluiter dat je een condoom moet gebruiken tijdens het gebruik? In de bijsluiter staat dat als je bezig bent met zwanger worden dit helemaal niet mag gebruiken, maar waarom schrijft mijn HA dit dan voor? Ik heb het gekregen omdat mijn cyclus niet op gang komt na de spiraal maar maakt dit niet meer kapot dan me lief is?

Ik lees op internet helemaal geen positieve verhalen over Primolut N, is er iemand die hier wel een goede ervaring mee heeft? Anders kan ik er net zo goed mee stoppen.. Of kan dit nu zomaar?

Ik hoop dat iemand mij antwoorden kan geven op mijn vragen!
    Alvast bedankt

Groetjes Draakje

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Je moet een condoom gebruiken omdat je niet zwanger mag worden als je primolut gebruikt. Je baarmoeder wordt namelijk helemaal 'schoongemaakt' en een eventueel vruchtje gaat dan dus ook verloren.

Wat betreft die medicijnen van de ex van je vriend.. Dat kan voor hém echt geen kwaad. Mijn man heeft in zijn leven ontzettend veel narcoses en zware medicatie gehad toen hij jong was. Maar de gyn zei dat dat nu geen effect meer kan hebben. Alleen op het moment zelf als je de medicijnen nog gebruikt.

Als hij echt twijfelt, dan kun je misschien beter een keer een zaadtest bij de huisarts aanvragen. Dan is gelijk alle onzekerheid in ieder geval weg genomen...
    Hoe lang zijn jullie zelf aan het proberen?

3. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    #3 draakje22, 15 jan 2013
    Laatst bewerkt: 15 jan 2013
    Hoi Flora01,

Bedankt voor je reactie, op 12 november 2012 is mijn spiraal verwijderd, sindsdien zijn we ook bezig met zwanger worden, ik heb een hele onregelmatige cyclus gehad hierna, heb eigenlijk alleen maar aan een stuk door bloed verloren, vandaar ook de Primolut N.

Wij hebben de afgelopen dagen wel onveilig gevreeën, is het nu beter om te stoppen met de Primolut?

Ik heb mijn vriend gevraagd of hij een zaadonderzoek wil doen, en hij zegt dat hij een afspraak zal maken bij zijn huisarts, ik hoop dat hij het ook maar doet. Als er uit dit onderzoek blijkt dat hij toch onvruchtbaar is is het wel fijn om te weten, dan hoeven we ook geen tijd te verspillen met eindeloos proberen en hopen..

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik weet niet of een huisarts zo snel al een zaadonderzoek zal doen.. Misschien met de voorgeschiedenis van onveilig vrijen met zijn ex wel. Maar ik zou niet verwachten dat de huisarts meteen onderzoek gaat doen, om teleurstelling te voorkomen.

Gewoon je kuur afmaken zoals die is voorgeschreven. Als je het goed is wordt je na die kuur toch weer ongesteld? Daarna dus hopelijk een goede cyclus.

5. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik denk ook niet dat we echt af kunnen gaan op de ex van mijn vriend, waarschijnlijk is ze gewoon zwanger geraakt omdat ze andere medicijnen kreeg en aankwam. Ik word zo onzeker omdat mijn vriend steeds zegt misschien heb ik wel traag zaad en dat soort dingen.. Ik had in ieder geval niet verwacht voordat we hiermee begonnen dat mijn cyclus zo'n prutje zou zijn.. Ik hoop echt dat mijn cyclus hierna normaal op gang komt! Zijn er nog meer mensen met antwoorden? Ik hoor het graag!!

Deel Deze Pagina