Buikpijn, bijna 20 weken zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MvM, Jun 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvM

MvM Niet meer actief

Hallo vk's,

Ik heb een vraagje:
    De laatste weken heb ik regelmatig last van buikpijn, een kramperig trekkerig gevoel echt in mijn baarmoeder.

De zeurderige buikpijn houd eigenlijk best lang aan en heb ik regelmatig.
    Ik ken dit niet van de zwangerschap van mijn zoontje, maar toen ws ik ook al vrij snel inde ziektewet met 13 weken al.

Ook heb ik regelmatig het gevoel van een harde buik, maar dan eigenlijk alleen rechts.
    Is dit ook een harde buik? Ik kan het nl het beste omschrijven alsof het kindje zich daar met zijn kontje of rug heel hard tegen aan duwt, het gespannen gevoel houd even aan en ebt dan weer weg, maar trekt dus niet door mijn hele buik, wat kan dit zijn?

Deze keer werk ik nog vol op (25 uur, 3 dagen) en ik relativeer dan maar voor mijzelf dat het zware lichamelijke werk (kdv) en daarnaast nog de huihouding en de zorg voor mijn zoontje, maakt dat ik meer last heb van mijn buik als dat ik mijn eerste zwangerschap had.

Ook merk ik dat als ik slecht geslapen heb mijn buik meer pijn doet en als ik veel gedaan heb.

Tis niet zo dat ik mij hier nu mega veel zorgen om maak, maar het is meer het niet herkennen van de klachten van mijn eerste zwangerschap.

Groetjes MvM

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi MvM

Een tweede zwangerschap is zowiezo veel pitter lichamelijk gezien. Daardoor krijg je vaak veel eerder klachtjes bij een 2e of 3e zwangerschap. De harde buiken kunnen inderdaad erop wijzen dat je lichaam het toch wat pittig vind.Kijk eens of je er meer last van hebt als je werkt of hebt gewerkt en hoe het is op je vrije dagen. Ook kan de klacht afkomstig zijnv an een blaasontsteking. Laat je urine even nakijken bij de huisarts dan weet je het direct.

Imke

Share This Page