Pil en zwangerschapsmasker

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lovable, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovable

Lovable Nieuw lid

14 dec 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik de zon zoveel mogelijk vermeden. Was wel altijd grote zonaanbidder. Dus twee maanden na de bevalling dacht ik weer eens onder de zonnebank te gaan om weer een beetje kleur te krijgen. Ook ging ik weer af en toe eens lekker in de zon liggen. Ondertussen was ik ook weer aan de pil begonnen.

Nou, dat heb ik geweten. Ik kreeg een vreselijk zwangerschapsmasker. Echt heel erg. Ik heb er heel lang mee rond gelopen toen iemand me op het koperspiraaltje wees. Ik ben meteen overgestapt en ja hoor, het masker verdween weer na een lange tijd.

Omdat ik behoorlijk heftige menstruaties heb en heel veel uitslag en ontstekingen in mijn gezicht, die eerst waarschijnlijk onderdrukt werden door de pil, wil ik misschien toch weer overstappen op een pil.

Maar welke pil is nu geschikt? Is er iemand die dit ook gehad heeft en misschien nu een pil heeft met lichte hormoondosering die wel de puistjes onderdrukt maar geen zwangerschapsmasker geeft? Zo ja, welke is dat dan?

Graag ervaringen. Bedankt!

2. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had tijdens mijn zwangerschap een zwangerschapsmasker opgelopen (op mijn voorhoofd nog wel). Gelukkig is die wel weer weggegaan, maar dat duurde gewoon wel lang. Ik slik Marvelon. Ik heb overigens nooit eerder gehoord dat je dat kan krijgen van het slikken van de pil. Op het moment dat ik het kreeg, slikte ik dus geen pil.

3. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Ik heb ruim 15 jaar de Diane 35 geslikt (ooit begonnen om puistjes te verminderen :)) en kreeg nog voor m'n zwangerschap een zwangerschapsmasker. Door de hormonen in de pil en de zon dus.

Toen ik stopte met de pil en tijdens de zwangerschap, had ik wel weer wat last van pukkels etc. Na de bevalling ben ik Microgynon 30 gaan slikken en bleven zowel het zwangerschapsmasker als de pukkels weg....Al geloof ik niet dat de Microgynon daar nou speciaal om bekend staat.

Succes!

Deel Deze Pagina