Pil gebruik en gewicht

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Emo, 31 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Hallo, weet iemand dit?

Ben al mijn zwangerschaps kilo's kwijt na 1 maand. Alleen slik ik nu de pil voor 3 maanden en gaat er geen gram meer af, hoe hard ik ook mijn best doe. :(

De pil heb ik járen niet geslikt, kan het zijn dat de hormonen van de pil (+ het ontzwangeren) het afvallen tegenhouden?

2. Wishing87

Wishing87 Nieuw lid

7 sep 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee.
    Ik ben nu bijna een half jaar gestopt met de pil en ben juist 2,5 kilo kwijt.
    Vraag me af of dit door pil stoppen komt of dat ik me zorgen moet maken..
    Meer mensen gewichtsverlies na stoppen pil?

Groetjes

3. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik ben van de pil nooit aangekomen en ook na het stoppen niet afgevallen. Het verhaal wat hierover rondgaat komt van oudere varianten van de pil die zo veel hormonen hadden dat gewichtstoename een veelvoorkomende bijwerking was. Tegenwoordig is de hoeveelheid een stuk lager en ervaart slechts 3 tot 4% van de vrouwen gewichtstoename. Er is bij de vrouwen niet onderzocht of er een causaal verband is tussen de pil en de gewichtstoename. Er kunnen zoveel redenen zijn.

Ik viel na mijn zwangerschapskilo's ook niet verder af en ik was niet aan de pil. Dat zegt niets over jou natuurlijk, maar het hoeft ook niets over de pil te zeggen dat je nu niet verder afvalt. Misschien zit je op een plateau en heb je een extra impuls nodig? Of is dit gewicht gewoon gezond voor jou en of past het bij je levensstijl. Heb je al de huisarts geraadpleegd?

4. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Ik zal inderdaad eens langs de huisarts gaan, want ondanks dat ik mn zwangerschaps kilo's kwijt ben, moet er nog aardig 15 kilo af en ik wil het gewoon langzaam kwijt. Voel me ook erg moe de laatste tijd, kan ik dit gelijk meenemen.

Bedankt voor de reacties!

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ja dan is het wel heel jammer dat er nu opeens niets meer afgaat! Hopelijk weet de huisarts iets. Succes!

Deel Deze Pagina