Pil gebruik en zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sarahhhh, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Heei meiden. Ik heb een vraagje.

Stel je zit aan de pil en op een of andere manier raak je zwanger terwijl je aan de pil zit. Je stopweek komt, en dan?. Ik heb hier veel verschillende dingen over gelezen maar het blijft onduidelijk voor mij. Word je dan wel of niet ongesteld aangezien het een neppe bloeding is die de pil aanaakt

Groetjes x

2. Rose2887

Rose2887 Actief lid

11 nov 2015
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je de pil gebruikt krijg je geen echte menstruatie... Als je zwanger door de pil raakt, zul je geen menstruatie krijgen tog (omdat je zwanger bent) Snap je vraag niet zo goed...

groetjes :)

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Je kan wel bloeding krijgen. Omdat je inderdaad met pil een onttrekkingsbloeding krijgt in stopweek. Dus dat kan ook als je zwanger bent. Sommige mensen krijgen bloeding ondanks zwanger zijn, ook als je niet pil slikt. Meestal niet alle 9 maanden maar ook die uitzonderingen zijn er.

4. Sarahhhh

Jaa maar dan kom je dr pas achter dat je zwange bent als je buik gigantisch word. Want bijvoorbeeld als je misselijk bent rn moe enzo ga je niet denkrn ik bem zwanger. Dan denk je gewoon ik heb slecht geslapen lff ik heb niet gegeten ofzo.

5. Rose2887

Rose2887 Actief lid

11 nov 2015
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kan altijd nog een zwangerschapstest doen.. Kom je er ook achter ;)

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

In de meeste gevallen word je in de stopweek dan juist niet "ongesteld".
    Je verliest tijdens een stopweek van de pil namelijk alleen wat baarmoederslijmvlies en geen resten van een eisprong omdat je die immers bij correct pilgebruik niet hebt.
    Ben je zwanger, dan zul je dat baarmoederslijmvlies dus ook niet verliezen in de stopweek van de pil. Bij een zwangerschap bouwt het baarmoederslijmvlies zich juist op.
    Er is een kleine kans dat je wel een bloeding krijgt in de stopweek ondanks dat je zwanger bent.

Maar heb je een vermoeden dat je zwanger bent, dan kun je altijd een zwangerschapstest doen. En nee, die kan niet negatief aangeven door pilhormonen die je gebruikt. Die geeft dan gewoon positief aan.

Gezien je berichtengeschiedenis dacht je in juni ook al zwanger te zijn? (vergeten pillen) en in maart ook (wederom vergeten pillen)? Probeer je door de pil zwanger te raken ofzo?

Misschien is het raadzaam voor jou om een echo te doen of een bloedtest aan je huisarts te vragen als je negatieve testen niet vertrouwt!
    En mocht je bang zijn om zwanger te raken, omdat je nu eenmaal slordig met de pil omgaat, dan kun je het beter dubbelsafe doen, dus met condooms!

7. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    De pil is een zeer betrouwbaar anticonceptiemiddel. Als je de pil elke dag op hetzelfde moment inneemt en je bent niet ziek en gebruikt geen antibiotica, dan is de kans dat je dwars door de pil heen zwanger raakt, vrijwel nihil. Het komt weliswaar voor dat vrouwen de pil heel trouw slikken en alsnog zwanger raken, maar het gebeurt zeer zelden.

Dus enorm druk zal ik me er niet om maken...

En zoals hierboven al werd aangegeven open je wel erg vaak een topic hierover... Hoop niet dat je enorm slordig met je pil bent of expres zwanger probeert te raken.

8. Rose2887

Rose2887 Actief lid

11 nov 2015
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ze expres zwanger probeert te worden, dan zou ze helemaal geen pillen innemen denk ik dan toch ?

9. Sarahhhh

Neej ik probeer niet express zwanger te rake haha anders nam ik wel geen pillen meer zoals rose al zei. Maar dit vroeg ik mij gewoon ff af. Ben nu ook niet bang dat ik zwanger ben, maar dit vroeg ik mijngewoon ff af.

Deel Deze Pagina