Pil gestopt, meteen beginnen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LisannevB, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisannevB

LisannevB Lid

28 sep 2014
    22
    1
    3
    NULL
    Almere
    Hallo allemaal,

Ik ben op 14 januari gestopt met de pil (ik moest hem weer slikken na menstruatie). Zijn er meer mensen die meteen zijn begonnen met zwanger worden of is het echt eerst nodig om te ontpillen en te wachten op de eerste menstruatie van jezelf? We hebben nu 1x "geklust" zonder bescherming maar nu maak ik me toch wel zorgen dat als het raak is of het dan wel gezond is door bijv. hormonen van de pil nog in je lijf? Of is dit onzin?

Liefs,

Lisanne

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Dat is onzin. Je kan meteen beginnen met zwanger worden als je gestopt bent met de pil. Het kan echter wel een tijdje duren voordat je cyclus op gang komt. Het zogeheten ontpillen kan soms enkele maanden tot een jaar duren. Maar het kan ook meteen raak zijn.
    Veel succes!

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook meteen zwanger geworden, de hormonen zijn snel je lichaam uit (alleen je lichaam kan even een hele tijd nodig hebben om weer het oude ritme op te pakken)

4. Pepper92

Pepper92 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.028
    457
    83
    Vrouw
    Groningen
    Hoi Lisanne,

Wat ik hier op het forum mee heb gekregen is dat de één wel in de maand na het stoppen met de pil zwanger is geworden, en de ander is heel erg lang bezig met ontpillen, soms maanden!
    Zelf kwam mijn eerste "echte" menstruatie 30 dagen na de ontrekkingsbloeding.
    Je kunt gewoon beginnen, maar ga er niet van uit dat je direct zwanger wordt, dan is de teleurstelling misschien minder groot.
    Gemiddeld staat er een jaar voor om zwanger te worden.

Wil je alvast veel succes wensen en hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!

5. LisannevB

LisannevB Lid

28 sep 2014
    22
    1
    3
    NULL
    Almere
    Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik verwacht inderdaad niet dat het meteen raak is maar het is in iedergeval een geruststelling dat het gewoon kan! Laten we hopen dat we snel een positieve test hebben.

6. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Ik stop over 2 weken met de pil om voor een 2e kindje te gaan. Wij gaan er ook 'gelijk' voor. Hebben we bij de eerste ook gedaan. Was 2e maand zwanger. Ik ga er nu niet van uit dat we zoveel geluk hebben. Hoort regelmatig dat het bij een 2e langer duurt. Dus daar stel ik me op in.

Ik ga duimen voor je dat je snel zwanger bent!

7. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Mijn huisarts zei me ook dat het heus geen kwaad kan om meteen te starten...
    Ik heb zelf 3-4 maanden gewacht om te zien hoe alles op gang kwam en dat ging redelijk vlot. Eerste keer 42 dagen gawacht op menstruatie, dan 32 dagen en nu is hij zo goed als normaal rond de 29-30 dagen...
    Ik ben blij dat ik nu wel weet hoelang mijn cyclus duurt, maar dat maakt ieder voor zich uit :) veel succes alvast!

8. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Hoi!

Wat leuk! We zijn allebei ongeveer even snel gestopt met de pil😉.(9 januari gestopt)
    Wij gaan er ook meteen voor en wachten ook niet eerst de eerste menstruatie af. Wij hebben zoiets van we gaan er nu voor, we klussen wanneer we zin hebben en zien wel hoe het loopt! We verwachten ook niet dat het meteen zal lukken. Doordat je meteen begint weet je ook niet hoe je cyclus is en dus ook niet wanneer nou je eisprong is. Vaak raden ze aan om het om de dag te doen om toch een kans te hebben. 😉
    Geniet ervan en hoop dat je binnenkort een positieve test hebt!

9. Rosa887

Rosa887 Niet meer actief

Ook wij wachten niet de eerste menstruatie af! Klussen nu gewoon op goed geluk! Mocht het niet baten deze ronde, dan wil ik volgende ronde wel kijken met ovulatie testen. Toch er wat bewuster voor te gaan! :)
    Wel temperatuur ik. Schommel momenteel rond de 35,9 en 36,6!

Succes!

10. Coach

Coach Actief lid

8 feb 2014
    240
    0
    0
    België
    Vroeger, toen de dieren nog spraken, werd inderdaad gevraagd om te wachten tot je eerste natuurlijke menstruatie. De reden hiervoor was eenvoudig: het berekenen van je zwangerschapsduur.

"Ontpillen" vind ik eigenlijk geen goed woord, het lijkt zo alsof je van een soort verslaving moet afkicken. Dat is niet zo. De pilhormonen zijn meteen uit je lichaam en je kunt meteen zwanger worden. Wat wél zo is, is dat je lichaam weer zelf de menstruatie voor zijn rekening moet gaan nemen en dat dat dus wel even kan duren, maar vóór die eerste, eigen menstruatie heb je dus wel een eisprong.

11. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn er ook gelijk voor gegaan. Het is alleen moeilijk als je gericht wilt klussen omdat je niet weet hoe je cyclus in het begin zal zijn. Daardoor is het ook bij een zwangerschap moeilijker te berekenen hoe ver je bent. Maar medisch gezien is er dus geen probleem.
    En idd probeer er vanuit te gaan dat alles kan; het kan gauw raak zijn, maar het kan ook allemaal nog een tijdje duren!
    Succes en vooral: geniet ervan!

12. 87Meisje

87Meisje Niet meer actief

Hoi!

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, heb op 5 januari mijn laatste pil gehad. Wij gaan er ook direct voor en wachten niet eerst mijn menstruatie af. Enige nadeel is idd dat je dan niet weet wat je cyclus precies is, mocht je zwanger worden, maar op een echo is volgens mij uiteindelijk goed te achterhalen hoe lang je precies zwanger bent. Vriendin van mij had een hele onregelmatige cyclus en had dus niet echt een idee hoe lang ze al zwanger was toen de test positief was, bij de dokter bleek ze opeens al 9 weken zwanger te zijn.
    Ik ben heel benieuwd hoe het bij mij zal gaan!

Veel succes iedereen ook!

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij mijn zoon ging ik er gelijk voor, was ook meteen raak, nu ben ik gestopt maar ga ik er nog niet voor, maar wel alvast gestopt.

Deel Deze Pagina