Mijn hele zwangerschap was psychisch heel zwaar. Daarna voelde ik me tijdens de borstvoedingsperiode super. Daarna is het minder gegaan, en helaas zit ik nu in een postnatale depressie met voornamelijk angstklachten. Aan de antidepressiva dus, en ja ging me weer beter voelen gelukkig. Maar helaas....ik moest stoppen van de huisarts met de cerazette omdat die niet veilig zou zijn zonder borstvoeding. Dus aan de microgynon...een groot drama. Mijn PMS-klachten kwamen weer terug en ook de angstklachten werden groter. Daarnaast weer migraine. Nu aan de Yasmin, pfff voel me alleen maar onrustig, oververmoeid en misselijk. Dat ik overgevoelig ben voor hormonen is me wel duidelijk. Maar is zoiets ook aan te tonen via (bloed)onderzoek???
Wat lastig zeg! Kan je helaas niet verder helpen, misschien even aan de huisarts vragen wat de mogelijkheden zijn? Heel veel sterkte!
hoi pelikaantje, Toevallig zei mijn moeder dat gisteren tegen mij over dat bloedonderzoek. Dus dat bestaat wel! Ik ga me daar morgen eens op internet in verdiepen.
mijn huisarts vertelde me dat dat er wel een bloedonderzoek gedaan kan worden maar dat het maar een moment opname is dus lastig aan te tonen lijkt me . persoonlijk ben ik ook erg gevoelig voor hormonen , daarom heb ik nu een koper spiraal laten zetten deze geeft geen hormonen af en daardoor krijg ik dus ook weer me eigen cycles en ben ik wel gewoon beschermt tegen zwangerschap .....mss is dit voor jou het overwegen waard ??
ik ben ook erg gevoelig voor hormonen. Heb bij de vorige zwangerschap een prenatale depressie gehad. Cerazette zou volgens mij gewoon veilig zijn ook zonder borstvoeding als je het elke dag op tijd inneemt. Persoonlijk zou ik direct van de pil afgaan. Dan maar condooms of een andere vorm waar jij je fijn bij voelt. Ikzelf ben na de bevalling expres niet meer aan de pil gegaan. Eerst condooms gebruikt en daarna zijn we vrij snel voor de 2e gegaan. Na deze gaat mijn man zich of laten sterilliseren of het worden condooms. Maar ik ga echt niet meer aan de hormonen...
idd debby, pil is alleen maar hormonen en als je daar niet tegen kan pfff heftig ..........ik voelde me al vrij snel een stuk beter toen ik eenmaal van de pil afwas !
Ga van de week naar de huisarts. Dan wil ik toch weer de cerazette! Want zonder pil heb ik ook erg last van mijn menstruatie. Dan ga ik ook vragen of er eventueel onderzoek mogelijk is.