gek van hormonen van het slikken van de pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door klaske, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    hoi,

ik wilde vragen om mensen dit herkennen

in okt 09 een prachtige meid gekregen. Daarna weer begonnen met het slikken van de pil.
    Sommige dagen voelde ik me zoooo verdrietig, zelf medelijden en niet lekker in mijn vel. Voor mijn gevoel ozo duidelijk, maar voor de buitenwereld wilde ik het verborgen houden, dus was ik waarschijnlijk iets stiller dan normaal.
    Nu weer gestopt met de pil, om evt weer zwanger te mogen worden.

Maar nu na evt zwangerschap wil ik daarna niet weer de pil slikken, ik denk dat ons gezin daarna wel compleet is, dus dat zou dan weer elke dag een pilletje zijn. Ik WIL het NIET meer!!
    Is dit een bekend iets bij jullie?
    wat zijn dan de mogelijkheden?
    Ik weet wel dat ik tzt gewoon naar de huisarts moet voor evt. bespreken van andere anticonceptie, maar me voorbereiden en er eens goed over nadenken en bespreken lijkt me ook wel goed.
    Ik hoor graag van jullie voor tips, verhalen of ideeen
    vriendelijk bedankt
    klaske

2. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Sorry meid, heb het zelf nog niet meegemaakt. Ben er wel bang voor dat mijn emotionele status ook erg te maken heeft met de pil.
    Dus ik lees even mee om te kijken wat de ervaringen zijn bij andere dames (als je het niet erg vind)

-x-

3. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

7 mrt 2010
    179
    0
    0
    Ik herken het en zit eigenlijk in dezelfde situatie: wil geen pil meer, maar wat dan wel??? *zucht*

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier nooit een pil geslikt tot ik mijn man leerde kennen en we ongepland zwanger waren van nummer 1 (absoluut niet ongewenst), daarna 1,5 jaar cerazette en heel veel kwaaltjes van gehad.
    Gestopt en voor nummer 2 gegaan en na nummer 2 en het stoppen met bv heb ik degweone pil geslikt en meerdere pillen geprobeerd, maar kreeg er migraine van.
    Daarna kwam nummer 3 en nu slik ik weer cerazette, maar ben gestopt wegens kwaaltjes en niet lekker in mijn vel zitten door de pil.
    Mijn man wil geen vierde meer, maar ik wel dus een definitief iets zie ik niet zitten nu en onze jongste is net 6 maanden, dus wie weet bedenkt mijn man zich ooit (al ga ik daar totaal niet vnuit).
    Spiraaltjes durf ik niet aan vanwege weer hormonen en wat voor medicatie ik ook slik ik reageer er op.

Dus hier is het nu condoom en maar hopen dat we er strikt in zijn.
    Over 2 jaar nemen we de beslissing of mijn man voor een knip gaat.

Ik zou het dus niet echt weten, spiraaltje zou een optie zijn, die geeft heel direct hormonen af en anders koperspiraaltje?

5. Within

Within Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem. Gestopt met de pil omdat ik mezelf niet meer was vanwege die hormonen.
    Na eventuele zwangerschap(pen) wil ik voor een spiraaltje gaan denk ik. Dan wel mirena, koperspiraaltje kan ik me niet in vinden.

6. Sjees

Sjees Niet meer actief

hier hetzelfde...ik ben het afgelopen jaar zo vreselijk emotioneel geweest,kortaf,absoluut niet lekker in mijn vel,loop zelfs bij psych,2,5 week geleden heb ik dus besloten om maar weer te stoppen met de pil,en ik voel me sinds een paar dagen al heel wat beter,dus lijkt me zeker geen toeval,ook ik weet niet wat voor anticonceptiemiddel ik straks nu wel kan nemen,maar er is hier nog wel een wens voor een tweede....
    ik blijf ook even meelezen

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik ben na mijn zwangerschap niet meer begonnen aan de pil. Ik had alle klachten die in de bijsluiter stonden en wist niet dat dat aan de pil lag. Ook heeft het 3 jaar geduurd voordat ik eindelijk zwnager was na het stoppen met de pil en ik denk dat die hormonen daar wel mee te maken hebben gehad. Ik wil nu niet meteen weer zwanger worden ivm het feit dat mijn man werkeloos wordt aan het eind van deze maand, maar wil ook geen hormonen meer slikken. Ik gebruik nu persona. Dit werd mij aangeraden door mijn lerares op school, zij gebruikt dit nu ruim 4 jaar en het werkt goed.
    Uitleg hierover is te lang, als je meer wil weten klik dan op de volgende link: Wat is PERSONA Het komt neer op het idee van zwangerschapstest en ovulatietest. Dit apparaatje geeft gedurende je hele cyclus dagen aan wanneer je wel of geen sex kunt hebben zonder het risico op een zwangerschap. Mocht je tussentijds wel zwanger willen worden dan gebruik je hem omgekeerd en dan heeft het juist als voordeel dat je weet welke dagen je de meeste kans hebt om zwanger te worden.

Deel Deze Pagina