anticonceptiestaafje

Discussion in 'Anticonceptie' started by denise89, Jan 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. denise89

denise89 Bekend lid

Dec 22, 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    afgelopen maand heeft de huisarts het staafje besteld en vandaag is mijn menstruatie begonnen. dus moet morgen bellen voor een afspraak om hem te laten plaatsen.

word alleen een beetje zenuwachtig voor het onbekende.

wat gaan ze doen?? en vooral hoe krijgen ze dat ding erin??
    hoe groot is dat staafje?? en met name is het pijnlijk??

pff zal uiteindelijk allemaal wel mee vallen maar goed wat gebeuren moet dat moet.

aangezien ik een vergeetal ben vergeet ik dus ook de pil in te nemen dus dit leek me wel een goede oplossing.
    volgens een vriendin is hij ideaal al had ze eerst wel een paar maanden last van haar hormonen maar dat went wel zei ze dus we zullen zien.

het enige wat ik me afvraag is hoe moeilijk doen ze als je hem al er al uit wil laten halen voordat hij uitgewerkt is.
    ik vind 3 jaar toch wel erg lang om dan pas met een volgende kleintje te beginnen en binnen een jaar na liam zijn geboorte net weer te vroeg.

dus ja morgen toch maar bellen om een afspraak te maken.
    na 3 zware maanden met een huilbaby kan ik nu eindelijk genieten van ons ventje en dat wil ik ook 100% gaan doen en als de tijd rijp is beginnen we aan de volgende.

het hier neerschrijven helpt wel de twijfels zijn weg. morgen maak ik de afspraak en dan zien we wel weer hoe het verder gaat lopen.

2. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Uhm.... Heeft van de week een artikel in de krant gestaan over dit ding. Schijnt absoluut niet betrouwbaar te zijn.

Ga even zoeken of ik het nog kan vinden

3. Within

Within Niet meer actief

De betrouwbaarheid is goed, mits hij goed geplaatst is. Daar ging het mis, maar dat is al even geleden. Daar is nu alleen een rechtzaak om? toch?

4. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
  5. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil je niet bang maken, maar ik hoor zovaal slechte verhalen over dat ding! mij dokter raade het af, maarja mijn dokter schreef de prikpil voor, dusssssja of je nou op mijn dokter kan rekenen!!

Ik heb gehoord dat het eruit halen geen pretje is!

6. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Ik heb ook een implanon gehad omdat ik bv gaf
    Ik werd op een gegeven moment niet meer ongi maar wel misselijk
    Dacht dus zwanger te zijn maar uit testen bleek dit niet zo te zijn
    Puur omdat ik niet meer ongi werd en het idee te hebben zwanger te zijn heb ik nadat ik geen bv meer gaf hem laten verwijderen

Het plaatsen en verwijderen gaat onder verdoving met als gevolg meestal 1 hechting

Hoop dat je hier wat aan hebt

7. denise89

denise89 Bekend lid

Dec 22, 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    hmmm begin nu wel weer te twijfelen.

een psychisch probleem of trauma doordat ik als nog zwanger zou raken verwacht ik niet. kind is altijd welkom maar op dit moment geniet ik nog liever even volledig van liam aangezien zwanger zijn bij mij niet altijd gemakkelijk is geweest en ben bang dat ik dan liam niet zou kunnen bieden wat hij nodig heeft.
    dus het is niet dat het dan niet gewenst zou zijn maar laat natuurlijk niet voor niks een staafje plaatsen om vervolgens als nog zwanger te kunnen worden. dus dat is niet de bedoeling.

de pil werkt voor mij echt niet. ik vergeet het elke keer weer in te nemen. ze me wekker ervoor, leg hem in het zicht maar nog komt het te vaak voor dat ik hem vergeet.

de prikpil zie ik dan weer niet zitten. elke keer die prik laten zetten en dan vervolgens de kans dat het heel lang duurt voor dat je opnieuw zwanger raakt.

de vorige keer dat ik stopte met de pil en dat ik zwanger was van liam heeft iets meer als 2 jaar geduurd voor ik zwanger was.
    als er voor de prikpil dan al een langere tijd staat om zwanger te worden als de pil dan zou de kans nog groter zijn dat het weer zo lang duurt.
    natuurlijk hoeft dat nu niet zo te zijn maar hou er liever wel rekening mee.

ik bel vandaag toch nog maar niet kan ik er nog ff over na denken. mijn menstruatie is ook nog niet goed doorgezet en wil dat eerst afwachten.

Share This Page