Klachten met koperspiraal?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Nanoe2, 6 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Weet niet zo goed waar ik dit kwijt moet, dus mocht het ergens anders heen moeten, hoor ik het graag :)

Ik heb sinds ruim 2 jaar een koperspiraal. Alles met hormonen was absoluut geen succes, met de Kyleena zelfs bijna een burn out gehad (spiraal was eruit, binnen 48 uur alle klachten weg).
    De koperspiraal ging gelukkig wel goed!
    Tot enkele maanden geleden, kreeg regelmatig wat buikpijn onderin mn buik. Geen aandacht aan geschonken, was af en toe.
    Echter de laatste weken wordt het steeds vaker en ook qua pijn wat meer.
    Vermoed zelf dat het een reactie is op mn spiraal.
    Heb geen blaasontsteking, heb dit al gecheckt.

Herkent iemand dit?

Heb over een paar weken een afspraak staan om te checken of hij nog goed zit. Maar ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit gehad hebben.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou toch even laten controleren of die nog wel goed zit. Bij een bekende van mij is die losgeraakt en is ze zwanger geraakt ( uiteindelijk is het een miskraam geworden) erg naar allemaal.

3. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.840
    3.600
    113
    Vrouw
    Inderdaad een echo ter controle zou niet verkeerd zijn.
    Welke koperspiraal heb je? Gewoon de T-safe of de Ballerine? Die laatste had ik, kwam eruit tijdens een menstruatie zonder dat ik het merkte, ik raakte zwanger en kreeg een een miskraam. Zelfde verhaal zoals @Anouk2005 verteld.
    Heb je al een test gedaan?
    Ik zou ook proberen om de afspraak naar voren te halen, een paar weken vind ik persoonlijk te lang duren in jouw erger wordende klachten.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  4. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Ja dat had ik ook begin vorige maand...een positieve zwangerschapstest..maar dan met de T-Safe...bij mij zat de spiraal netjes op zijn plek met de echo die erop volgdeo_O
    Ik kreeg 2 dagen later een miskraam.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.720
    113
    Krampen etc heb ik nooit gehad. Ik heb wel ergens in de jaren dat ik hem nu heb een menstruatie gekregen die langzaam op gang komt en lang nasuddert, waardoor hij 10 dagen duurt (maar ik heb geen zin meer in hormomen). En man klaagt nu dat de draadjes scherp aanvoelen. Om die laatste reden zou ik m weer eens moeten wisselen (uitstelgedrag)
    Verder bevalt het me uitstekend.

6. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Nee geen test gedaan.
    Ben wel gewoon ongesteld geworden en verder geen klachten die daarbij passen.

Ook gisterenavond gemaild met de vraag of de afspraak eerder kan. En hij gaat er sowieso uit, of hij nog goed zit of niet.

7. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Zelf nooit een spiraal gehad en ik begin er niet aan ook. Kan toeval zijn maar in mijn omgeving hoor ik juist alleen maar negatieve verhalen erover. Van buikpijn klachten tot zelfs zware ontstekingen met pus en noem maar op.
    Er zijn vast genoeg succesverhalen maar ik begin er niet aan.

8. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Heb trouwens de T-safe.
    Inmiddels ook gegraven in Google en kwam daar ook wel wat verhalen tegen.

Gisterenavond nogmaals over gehad met mn man en toen besloten dat hij eruit gaat.

Heb die lage buikpijn vooral na inspanning. Gisteren bijvoorbeeld 1,5 gelopen van daarna 8 uur lang die buikpijn, daarna in slaap gevallen en wakker geworden zonder.
    Maar slaat natuurlijk nergens op dat je niet 1,5 kan wandelen.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.720
    113
    Er zijn inmiddels studies die hebben aangetoond dat met een menstruatiecup de kans 3 tot 4 keer vergroot is om je spiraal te verliezen. Dat heeft te maken met per ongeluk trekken aan de draden of met het vacuum van de cup. T-safe adviseert ook om geen cup te gebruiken bij een spiraal, of hier heel goed op te letten als je toch een cup gebruikt.
    https://t-safe.nl/kan-ik-tampons-of-een-menstruatiecup-gebruiken-bij-een-spiraaltje-2/

JupitR en Zuul vinden dit leuk.
  10. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ik heb geen cup :)
    Waardeloze dingen vind ik :roflmao:
    Heb ook niet het idee dat hij eruit is.
    Wel dat hij of niet goed zit of dat het toch aan het rommelen is qua ontsteking.

11. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Hij gaat er woensdag uit! Super fijn :)

Huismuisie en Zuul vinden dit leuk.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jij ook al. Heel erg naar.

13. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.840
    3.600
    113
    Vrouw
    Dat klopt, ik heb de cup misschien 2x gebruikt en toen kwam ik erachter. Ik zei toen nog tegen mijn man: zal je zien dat hij er bij mij uit komt zetten daar heb ik geen trek in:|

Ik adviseer het ook niet te doen als daar vragen over komen. Bedankt voor je link!

14. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.840
    3.600
    113
    Vrouw
    Krijg je dan ook gelijk een echo of moet je afwachten?

15. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Dat ben ik vergeten te vragen.
    Maar eigenlijk maakt het uiteindelijk geen verschil denk ik.
    Als hij niet goed zit, lijkt het me ook niet zinvol om er later weer een nieuwe je te zetten.

16. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.840
    3.600
    113
    Vrouw
    Wel fijn om te weten dat er geen ontsteking ofzo zit toch? Dat kan je zien op een echo.

Nanoe2 vindt dit leuk.
  17. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Hij is eruit! Wel met de echo gekeken, hij zat gewoon goed.
    Mogelijk ietsje verzakt. Voor nu is mn buikpijn ook weg!
    Komende weken kijken hoe het gaat :)

Zuul vindt dit leuk.
  18. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.873
    2.553
    113
    Hou even in de gaten of het wel echt door de spiraal komt want het klinkt in mijn ogen ook als pijn rondom de cyclus en dat kan ook iets zijn als endometriose bijvoorbeeld.

Ik heb zelf koperspiraal gehad (ook met cup trouwens) en kreeg hierdoor mijn eigen cyclus terug. Ik vond het een top ding, helaas nu weer aan de hormonen doordat ik dus endometriose klachten kreeg en hormonen houden de endo enigszins rustig.

Zuul vindt dit leuk.
  19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Sinds ik een kind heb gehad is mijn eisprong goed voelbaar maar na het plaatsen van een koperspiraal lig ik soms wel echt gevouwen aan het einde van de dag. Alsof mn hele buik beurs is van binnen. Dat is zo’n 2 dagen per maand :(

mn cyclus duurt ook wat langer en de menstruatie komt iets langzamer opgang dan voorheen. Maar al met al wel nog steeds tevreden. Heb hem nu 4 jaar. (Flexi-t)

20. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Het is niet cyclus gebonden. Was vooral na inspanning en dus gewoon mn hele cyclus.

Inmiddels is de buikpijn ook weg.
    Alleen wel sindsdien kramp in mn kuiten o_O
    Hoe dat dan weer zit....
    Maargoed, dat gaat wel weer over.
    Voor nu merk ik qua buikpijn wel echt verbetering!

Deel Deze Pagina