Adviesje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door NathalieDDB, 28 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieDDB

28 sep 2017
    25
    8
    3
    Vrouw
    Hallo!

Allereerst moet ik zeggen dat het ontzettend geruststellend is om te lezen dat ik niet de enige ben met vragen, maar toch weer net een beetje anders..

Vrouw, bijna 32 jaar, twee maanden geleden gestopt met de pil na 10 jaar, verder leef ik relatief gezond.

Na het stoppen met de pil kreeg ik de zogenaamde "onttrekkingsbloeding" oid, mijn cyclus was voor de pil ook altijd 28 dagen dus na 10 begonnen met ovulatietesten, na een week testen geen een smiley :( Ik vond het maar een deprimerende bedoeling, al die lege cirkels.. Nou goed, het zal allemaal wel dacht ik, ik wacht wel op mijn trouwe vijand de menstruatie en bepaal vanaf daar mijn cyclus, maar die kwam niet. Weer 10 dagen na de menstruatie die niet op kwam dagen begonnen met ovulatietesten en het wonder was daar, op "dag 15" een smiley. Aangezien ik geen baby wil van oude spermacellen werd er al om de dag geklust dus dat zat al wel goed, ook nog voor de zekerheid op de dag zelf zodat mijn eicel begroet zou worden door een klein legertje zwemmers. Op de dag zelf was dit erg gevoelig op een niet positieve manier. Ik zou bijna zeggen dat ik last had van mijn rechter eierstok (dit klinkt echt idioot, ik weet het) MAAR vervolgens op "dag 17" voor het eerst in mijn leven last van zeer gevoelige borsten, vooral rechts. Een beetje naïef dacht ik "kat in het bakkie" maar dit gevoel nam af naarmate ik mij beter voelde. Vandaag "dag 24" getest met een extra vroege Sensitest (ik trap altijd in dat soort dingen) maar die was negatief. (Iemand ervaring mee?? Zijn die dingen goed??)

Nu komt het stomme...na die pijnlijke borsten was ik "bang" dat een eventuele klaspartij wellicht iets zou belemmeren wat al in gang was, aangezien ik 2 dagen eerder al een positieve ovulatietest had gehad heb ik mij totaal niet gerealiseerd dat die borsten ook een teken kan zijn van het wegschieten van de eicel!

Zou het zo kunnen zijn dat de eisprong dus niet op dag 15 was maar op de pijnlijke borsten dag 17? En zo ja, zijn die zwangerschapstesten dan ook pas 2 dagen later "geldig"?

Wat ik zelf heb bedacht is nu maar afwachten tot ik weer "overtijd" ben gebaseerd op een cyclus die gebaseerd is op 1 positieve ovulatietest, (kansloos) en dan weer een zwangerschapstest doen, maar het is zo raar omdat er nog geen menstruatie is geweest..voelt het alsof ik op iets wacht wat niet komt..

In principe zou er ooit toch een menstruatie moeten volgen na een eisprong?

Ieder advies is welkom #nooitgedachtdatikblijzouzijnmeteenmenstruatie

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Een positieve ovulatietest geeft niet je eisprong weer maar een LH-piek. Je ei spring gemiddeld 24-48 uur na de piek.

Als jij op dag 15 een positieve test had is je ei waarschijnlijk gesprongen op dag 16 of 17. Al kan het helaas ook voorkomen dat een eitje niet springt na een LH-piek.

Na de eisprong komt het hormoon progesteron vrij en dat kan menstruatie of zwangerschapsachtige klachten, zoals bv. pijnlijke borsten/tepels veroorzaken.

Met een eisprong op dag 17 ben je op dag 32 pas overtijd. Vandaag zou dus heel erg vroeg zijn voor een positieve test. Ik zou het over een aantal dagen nog een keer proberen.

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

'Adviesje'?!

4. NathalieDDB

28 sep 2017
    25
    8
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je snelle reactie!
    Dat was precies wat ik bedoelde...
    Ik ga braaf geduld hebben tot "dag 33"

5. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Wat @manaolana zegt. En vergeet verder niet dat 'ontpillen' een behoorlijke tijd kan duren! Een vriendin van mij is dertien jaar aan de pil geweest en zeven maanden na het stoppen is haar cyclus nog steeds niet je van het. Succes! :thumup:

6. NathalieDDB

28 sep 2017
    25
    8
    3
    Vrouw
    Sorry Boommm, moest wel een complete situatie schetsen..
    En die bleek..nogal lang...

7. NathalieDDB

28 sep 2017
    25
    8
    3
    Vrouw
    Dank je Nizzie!
    Ik was/ben gewoon zo enthousiast dat ik iedere dag aftel en toen ik zag "test 6 dagen eerder" was ik verkocht..

nizzie86 vindt dit leuk.
  8. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik snap je zo! Maar ik zou jezelf echt proberen voor te houden dat voor zwanger worden in principe een jaar staat, met name als je pas zo kort van de pil af bent. Mocht je toch eerder zwanger raken, dan is dat mooi meegenomen! En je hoeft echt geen sorry te zeggen tegen @Boommm, hoor. Het forum is er om vragen te stellen :).

9. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Lekker subtiel ook :|

Ik zou gewoon iedere week even een testje doen nu met een zwangerschapstest, tot je ongesteld wordt. Mijn cyclus heeft er zelfs anderhalf jaar over gedaan om te stabiliseren, dus nog geen reden tot paniek!

nizzie86 vindt dit leuk.
  10. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    'ik wou niet zwanger worden van oud sperma'

Sperma dat 'oud' is wordt door het lichaam opgenomen hoor. Ik ben zelf zwanger geraakt met dat 'oud' sperma van maarliefst een week. Wat voor baby's worden er dan geboren uit oud sperma denk je? :)

Esila, Jess93, Citroentje93 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. NathalieDDB

28 sep 2017
    25
    8
    3
    Vrouw
    Heeeeeeeeeele knappe :)
    Ik geloof dat ik nu mijn hoop heb gevestigd op die oudjes...!!

Jess93 vindt dit leuk.
  12. NathalieDDB

28 sep 2017
    25
    8
    3
    Vrouw
    Thanks! Ik wist gewoon even niet wat verstandig en reeel is/was.. Zeker toen mijn man appte om te vragen hoe het ging en hij wel een beetje teleurgesteld bleek dacht ik HELP

13. NathalieDDB

28 sep 2017
    25
    8
    3
    Vrouw
    Je hebt ook helemaal gelijk, en ik heb ook gelezen dat het lang kan duren maar ik hoor zo vaak mijn zus "ik was binnen 6 dagen zwanger" dat ik het frustrerend vind dat ik nieteens een menstruatie heb..! En ik snap ook dat haar verhaal niet klopt, maar toch...
    Ik heb hier al vaker dingen gelezen en ik snap dat na 2 maanden stoppen geen menstruatie bijna een soort luxe probleem is, maar goed..luxe problemen zijn ook problemen... ;)

Ik ben weer gerustgesteld! (voorlopig..)

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.135
    17.154
    113
    Deze vraag wilde ik net stellen...

"Ik wil niet zwanger worden van oud sperma"
    Ehhhhmmmmm............?

Citroentje93, Prettykitty en LadyBird90 vinden dit leuk.
  15. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Haha oud sperma :roflmao:

Maareh, TS, ik snap je wel hoor! En ik vind het ook echt geen luxeprobleem, niet ongesteld worden, als je (waarschijnlijk) niet zwanger bent. Natuurlijk wil je dat je lichaam 'normaal' functioneert, en dat je zo snel mogelijk weer verder kan. Probeer het voor nu een beetje los te laten, je lichaam is waarschijnlijk gewoon een beetje van het padje af. Komt wel weer goed. Ik hoop zo snel mogelijk :thumup:

16. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Binnen 6 dagen zwanger? Hoe dan?:roflmao:

17. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Lees ik goed dat je na je onttrekkingsbloeding dus nog niet gemenstrueerd hebt en na 28 dagen weer bent begonnen met tellen van dag 1?
    Dat betekent dan dag je cyclus geen 28 dagen maar een stuk langer is (helemaal niet raar na stoppen met de pil)
    Als het klopt dan was je ovulatietest positief op dag 43 (28+15) en is je eisprong dan op dag 44 of 45 geweest. Je kan dan ongeveer 14 dagen later je menstruatie verwachten.
    Maar hopelijk is het meteen raak!

18. Elizia

Elizia Bekend lid

6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Hihi ook ik moest erg lachen om dat oude sperma. :D Mijn tweede is waarschijnlijk een oud sperma kind :roflmao:, misschien verklaart het haar pittige eigenzinnige karaktertje wel. :roflmao: En ook nu ben ik weer zwanger geraakt van sperma wat al een dag of drie oud was, dus dat belooft weer wat :rolleyes::D

Maar ik begrijp je helemaal hoor. Toen we voor onze eerste gingen dacht ik na elke keer dat we seks gehad hadden dat het raak kon zijn haha, had me nog totaal niet verdiept hoe het nou precies zat met zo'n cyclus. Jij hebt iig een streepje voor wat dat betreft. ;)
    Ik ben trouwens voor we voor de eerste gingen 13 jaar nonstop aan de pil geweest, maar mijn cyclus kwam direct na het stoppen op gang, meteen een cyclus van 28 dagen. Ik ben toen zwanger geraakt in de 5e ronde. De keren daarna werd ik trouwens wel nog veel sneller zwanger (ik besef me goed dat ik daar heel veel geluk mee heb).

Het komt vast goed, geduld is lekker cliché het sleutelwoord :thumup:

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zo las ik het ook inderdaad, geen menstruatie maar wel opnieuw begonnen met tellen..

20. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik zou sowieso niet vroeg testen! 50 % gaat alsnog mis voor de NOD.
    Dus dan heb je een positieve test en dan krijg je alsnog menstruatie.
    Terwijl je er anders niks van merkt.
    Relaxt er staat een jaar voor als je er nu al zo erg mee bezig bent in de zin van Ovulatietesten kan het heel erg vervelend worden.
    Waarom niet gewoon gezellig’ klussen’ en op zijn beloop laten

Deel Deze Pagina