Hallo allemaal, Na een tijd alleen mee te hebben gelezen heb ik me vandaag aangemeld op deze site, wat een onwijs lieve meiden allemaal en zeer goede informatie. Ik zit zelf ook met een vraag. Ik ben op 11 april gestopt met de pil, gevolgd door een pilmenstruatie. Nu heb ik er niet aan gedacht door gebrek aan kennis, eerst een natuurlijke cyclus af te wachten en hebben wij een beetje "onveilig geklust" na deze menstruatie zoals jullie dat noemen. Nu dacht mijn vriend dat dat wellicht erg schadelijk is voor de vrucht mocht ik toch al zwanger raken...en nu ben ik daar nogal nerveus over.. is dit zo? Kan het afwijkingen en problemen met zich meebrengen? (kan het nu immers niet meer terugdraaien ) Ik ben 31 jaar en heb 13 jaar de pil geslikt...Ik dacht zelf dat ik een tijdje moest "ontpillen" en lees nu op de site dat er toch dames zijn die direct zwanger zijn geraakt. Ook heb ik nog een slechte zonde - roken - wat ik ernstig probeer te stoppen nu ik gestopt ben met de pil en alle medicijnen die ik ooit gebruikte. Ik ben erg benieuwd hoe jullie dat hebben doorgezet, ik weet dat het enorm slecht voor me is en zeker tijdens een zwangerschap, maar hoe staat het ervoor in de tijd dat je zwanger probeert te raken? Het valt me best zwaar en zie uit naar jullie ervaring. Alvast bedankt voor jullie advies. Groetjes, Dora
Hoi Dora, welkom op de site, wat spannend dat jullie met de pil zijn gestopt. Nee, de pil is dan niet schadelijk voor het vruchtje, je lijf moet nog even weer alles op nieuw zelf gaan regelen maar de hormonen zijn in princiepe weg, daarom kun je ook direct zwanger raken. Roken is ook slecht voor je zwanger wilt worden, het beinvloed namelijk de vruchtbaarheid! Ik zou zeggen, ga proberen te stoppen! Is alleen maar positief! Heel veel succes en we helpen graag hier! dus mocht je nog meer vragen hebben! groetjes
ik rook ook nog wil echt zo graag stoppen, maar heb nog geen genoeg stok achter de deur.. kun je me vertellen hoe dit de vruchtbaarheid beinvloed? hopelijk schrikt dit genoeg af en kan ik dan makkelijker stoppen, ik praat het nu steeds voor mezelf goed door te denken dat de bloedbaan van moeder en kind pas na 4 weken met elkaar verbonden zijn....
Ik wil graag zwanger worden. Moet ik nu al stoppen met roken? Roken heeft een negatieve invloed op de voortplanting. Het kan de vruchtbaarheid van zowel de man als vrouw nadelig beïnvloeden. Rokende vrouwen moeten langer wachten voordat ze in verwachting zijn (gemiddeld drie à vier cycli) en hebben een grotere kans op een miskraam. Bij de rokende man is de hoeveelheid en de kwaliteit van het sperma verminderd. Het is dus zowel voor de vrouw als de man verstandiger om te stoppen met roken voor de zwangerschap. Wist u dat een rokende man 50% meer kans heeft om impotent te worden?! bron: http://www.stivoro.nl/stoppen/mis/vmis/ ... #alstoppen groetjes
oke denk dat de eerstvolgende sigaret een stuk minder zal smaken... zo even een smsje naar mijn man sturen 8) dank je natas, ik zal je op de hoogte houden!
Thjee. daar schrik ik ook van....maar ik ga nu absoluut proberen door te zetten, tis idd die stok achter de deur die ik ook niet echt had en nu natuurlijk wel heb met deze wens. Mijn vriend is jaren geleden gestopt..nu ik nog.... Wat houdt dat in dat de vrucht pas na 4 weken met de bloedbaan van de moeder verbonden is. Hoe zit dat dan de 1e 4 weken?
ja shag, ik rook barclay menthol, ook weer zoiets, goedpraten omdat ze licht zijn. de laatste tijd zit ik wel op zo'n 15 sigaretten per dag, ik weet dat het slecht is voor de gezondheid en voor de portomonnee, het zit gewoon allemaal tussen mijn oren! ik ben advocaat van mezelf, zovan die rookte tijdens het zwanger worden en dat is goed gegaan en ach dit en dat, nou ja, en ik maak mezelf ontzettend zenuwachtig als ik bijvoorbeeld nog maar twee sigaretten over heb, ik weet het zo stom
Wat een herkenning... hier nog een Barclay Menthol roker idem rond de 10/15 per dag. Maar het idee dat ik een zwangerschap tegenhou door dat gerook vind ik vreselijk te horen... liefs, Dora
ha, dat hoor je niet veel, mensen die dat merk roken, als iemand vraagt of ik een sigaretje heb en ik bied ze één aan, slaan ze altijd af haha wij zitten inmiddels in ronde 8 en onderhand (na het slikken van vanalles en nog wat wat ons niet helpt) heb je soms zoiets van, nou ik gooi de handdoek in de ring... zelfde dus met roken. eind november een miskraam gehad, bij de gyn gezegd dat ik zo'n tien sigaretten per dag rook (was toen iets minder als nu) schreef hij aan de huisarts dat ik een stevige roker was en dat kwam er nogal minachtend uit, ik voelde me ontzettend schuldig...
Tjee kan me voorstellen dat je je schuldig voelde...ik zou daar ook van slag van zijn. ik zie mezelf niet als een stevige roker, dat was ik vroeger met zo'n 25 sigaretten per dag.. als ik nu een dag op 10 zit ben ik stiekum al wat trots...---ja ik weet het ik moet me schamen-- veel succes gewenst in ronde 8! Liefs, Dora
jij ook veel succes gewensd met zwanger worden en welkom trouwens op deze site, hoop dat je er net zoveel steun en plezier vind als ik
Hier nog een barclay roker. Ik rook ook best veel was gestopt toen ik zwanger was maar kreeg miskraam (hielp dus niet) en ben weer begonnen . Als ik weer zwanger word dan ga ik denk voor 3 sig per dag want anders word ik echt shaggie. Weet dat het slecht is maar stress is ook slecht met nog zoveel meer dingen ,heb zelf op internet gelezen dat overgewicht ook kei slecht is, dat wist ik ook niet . Maar goed denk dat ik ook misschien wel helemaal ga stoppen maar ik vind ze echt zo lekker (echt verslaafd dus) we zien wel . jullie suces met stoppen liefs caroline
hoi, wat grappig nog een barclay roker! heb net een topic geopend in de lounge voor meiden die mee willen doen met stoppen.. ik denk niet dat ik dat zou kunnen 3 sigaretten, zou snakken naar meer.. jij ook heel veel succes met zwanger worden
Ik heb t zelfde: ik wil wel stoppen maar om de een of andere reden blijf ik gewoon die ene sigaret iedere morgen opsteken. Ik begrijp dat het de vruchtbaarheid naar beneden brengt. In de eerste paar maanden voelde ik me ook ontzettend schuldig bij iedere die ik opstak (toen zo'n 5 tot 7 per dag, voordien zeker 20 tot 25 per dag) Nu ben ik weer tot de 10 per dag en baal er wel van. Gelukkig rookt mijn vriend niet. Wel gedaan zo'n 3 jaar maar is nou een fanatieke sportman geworden. Niet verkeerd zo na z'n 30e, haha) Toch denk ik nog steeds dat ik zodra er een +je op de test verschijnt ik direct zal stoppen. ben ik nou naief? Weet het niet. Ik rook in elk geval niet meer binnen sinds we in mei vorig jaar verhuisd zijn. Ik ben geen barclay roker trouwens. JPS is stukje goedkoper
als je zin heb om mee te doen, bij de lounge zijn we een stop met roken campagne gestart! en we blijven gewoon eerlijk tegen mekaar, ook als we een keer falen!