Ik ben helaas ook in de fase beland waarin we moeten gaan geloven aan het IVF-traject. Na bijna 3 1/2 jaar en 6 IUI-behandelinen is er nog steeds geen reden gevonden, maar ook geen zwangeschap. Nu lees ik een heleboel over de fases van de behandeling van IVF, het spuiten, de puncte en de tp, maar lees soms ook dat er de pil geslikt moet worden voorafgaand aan de poging. Klop dat en weten jullie waarom dat is? alvast bedankt. groetjes Danielle
Dat klopt. Dat wordt gedaan, zodat de gyn precies het moment kan bepalen wanneer je met de pil stopt, ongesteld wordt en met de hormoon-medicatie kunt beginnen. Veel ziekenhuizen zitten met wachtlijsten en een strakke planning. In ons ziekenhuis word je in een bepaalde week ingepland dat je met de stimulatie mag beginnen. Zij weten dan ook meteen ongeveer wanneer je punctie zal zijn en de terugplaatsing. En daar is je hele schema op aangepast. Op die manier zijn ze niet afhankelijk van de verschillende cycli van alle vrouwen, maar hebben ze dat zelf in de hand.
dank je Jippie. Er komt zoveel informatie op je af in de MMM, soms weet ik het allemaal ff niet meer. Wel een tegenstrijdig gevoel om dan de pil te moeten slikken en is dan dan voor iedere IVF poging?
Yep, en ook vaak tussen 2 pogingen in, zodat je weer snel ingepland kunt worden voor een nieuwe poging. Ik hoop dat je er maar 1 nodig hebt. Hope
Ja, hier ook de pil geslikt. Zo ben je goed in te plannen omdat de pil je cyclus regelt. Je kan dus precies beginnen als het het ziekenhuis uit komt
hier niet hoor... ik heb het zgn. flair-up schema gehad. dat hield in dat ik niet eerst aan de pil hoefde, maar meteen bij dag 1 moest beginnen met de stimulatie. ik wist wel precies hoeveel dagen mn cyclus was na 9 x iui
Patricia Het hangt een beetje van je ziekenhuis af. Als je niet met wachtlijsten zit en op elk gewenst moment kunt beginnen, dan hoef je inderdaad niet de pil te nemen. Dan begin je gewoon aan het begin van een nieuwe cyclus. Ons ziekenhuis heeft lange wachtlijsten en is qua planning ook nog eens afhankelijk van een academisch ziekenhuis, dat het laboratoriumwerk en de terugplaatsing doet. Dus dan komt het wel precies en houden ze alles liever zelf in de hand. De pil nemen is inderdaad erg tegenstrijdig, maar ze beperken het gelukkig tot hooguit één strip. Tussen de behandelingen door hoefde ik niet aan de pil, omdat de wachtlijsten steeds 5-6 maanden zijn. Je wordt bij ons in een bepaalde week ingepland en ongeveer 3-4 weken daarvoor begin je met de pil.
lieve meiden, bedankt voor al jullie reacties, Ik zie er zo tegenop.... dat gevoel dat het misschien wel helemaal niet gaat lukken omdat de IUI's ook al zijn mislukt en dan de pil moeten slikken, tis allemaal zo tegenstrijdig.... Ik zit zelf in het Erasmus MC, geloof idd niet veel wachtlijsten, dus wie weet. 29ste afspraak om alles te bespreken, dus dan hoor ik meer. nogmaals onwijs bedankt voor jullie reacties liefs Daan
@ Daan wij hebben helaas 9 x iui gehad zonder resultaat... uiteindelijk bij de 2e IVF toch zwanger, dus blijf hoop houden. maar ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, het valt ook allemaal niet mee!
Alvast heel veel succes met alles! En de moed niet laten zakken, hoor. Lees anders het eerste regeltje van mijn onderschrift maar eens, ook wij hadden er niet meer op durven hopen! Ik hoop dat jullie moeite ook snel beloond mag worden!
lieve meiden, bedankt voor jullie opbeurende berichtjes. Jullie banners en onderschriften geven idd weer hoop. Jullie zullen het gevoel zo eens in de zoveel dagen dat je het helemaal niet meer ziet zitten - zeker als dan weer iemand heeft verteld wel (in 1x) zwanger te zijn - denk als geen ander begrijpen. Ik ga nu weer positief denken ennuh..... struisvogel weze werkt zo af en toe ook prima Zijn ze er bij jullie ooit achtergekomen waarom IUI niet aansloeg? Patricia en Jippie..heeeel veel succes met de nieuwe behandelingen, ik hoop dat jullie 2e wondertje niet zo lang op zich zal laten wachten. liefs en fijne feestdagen zo de eerste met jullie kleine wondertje Daan
@ Daan: Dank je wel! En nee....iui is gewoon geluk hebben volgens onze arts....helaas zaten we dáár niet bij. Hele fijne feestdagen voor jou en je partner en laten we hopen dat 2009 ook jullie jaar gaat worden!
Daan Bij ons zijn ze er met de 1e IVF achtergekomen dat er iets misgaat bij de bevruchting. Dat gevoel hadden we zelf ook al, toen we met IUI bezig waren. Meerdere keren was er wel een prille zwangerschap gaande, maar dan ging dat al heel snel weer mis. Met de 1e IVF hadden we 26 eicellen en niet eentje ervan was bevrucht... Dus toen zijn we overgestapt op ICSI en dat heeft geresulteerd in een prachtige dochter.
hey meiden, Heb zelf alsmaar het gevoel dat het innestelen gewoon niet wil lukken, maar geloof dat ze daar ook bij IVF niet veel aan kunnen veranderen... Maar ik ga idd proberen voor goede moed 2009 in te gaan en hopelijk jullie wonder ook mee te mogen maken hele fijne dagen en dat 2009 voor ons allen maar heeeel vruchtbaar mag zijn. liefs Daan