Hallo! ik slik gewoon iedere dag braaf de pil, soms wat onregelmatig (de ene dag om 8 uur, andere dag om 1 uur, maar dit alleen omdat ik ziek ben deze week) Dat kan op zich niet zoveel uitmaken, maar nu heb ik heel erg last van keelontsteking en hoewel de pil heel klein is, lijkt het me toch makkelijker om hem eerst te kauwen voordat ik hem met water doorslik. Nu weet ik dat dat met een Paracetamol bijv. niks uitmaakt voor de werking ervan, maar werkt het zo ook bij de pil? Liefs Vlinder
Ik denk dat het wel wat uitmaakt als je het stuk kauwt. Het omhulsel zit er niet voor niks. Waarschijnlijk is dat juist om het te beschermen tegen de sappen van de maag. Misschien weet iemand anders het wel zeker.
die vraag kan je misschien aan de verloskundige hier op het forum vragen... misschien weet zij je meer te vertellen..
Je mag de pil niet kauwen dat staat ook altijd in de gebruiksaanwijzigen, attans bij mijn pil stond dat wel altijd in de gebruiksaanwijzing dat dat niet mocht. En het klinkt ook logish want de helft blijf tussen je tanden hangen etc.. Bij een paracetamol of kauwvitamines mag het omdat het niet uitmaakt of die onregelmatig of deels in je bloed word opgenomen. Gewoon doorslikken en niet aanstellen dus .
Hey Suus, Ik zie dat je dezelde NOD hebt als mij...en ook bezig met de eerste ronde! Spannend he? Ben je pas gestopt met anticonceptie? groetjes Nadja
Ik kauw al jaren mijn pil weg en er is nooit iets gebeurt(doorbraakbloeding,zwanger geworden)dus naar mijn idee kan het geen kwaad. Je moet natuurlijk niet daarna gelijk je tanden poetsen