@danitjuh, gefeliciteerd meid! wat een fijn gevoel moet dat zijn @tooske, een streep is een streep! Gefeliciteerd met je zwangerschap meid!! Met mij gaat het wel goed, soms heb ik nog een jankaanval maar over het algemeen wel goed We gaan op naar de volgende ronde... hopenlijk ben ik snel weer zwanger!
Blike, is het bloeden al wat minder? Moet je daarna nog voor controle o.i.d. om te zien of alles weer schoon is?
Hee igor, ja bloeden is al een stuk minder... tis nu gewoon een ongi. Nee volgens mij hoef ik niet langs te komen... denk ik... Is dat normaal dan?
ja weet het ook niet, maar je hoort soms toch wel eens dat er iets achter blijft en dat je dan moet curreteren...heb dit voor je gevonden. Maar aangezien je bloeden al minder is, zal het wel helemaal op de natuurlijke manier zijn gegaan, toch maar wel even in de gaten houden denk ik. Een miskraam... en wat nu? Behandeling tegen een miskraam is eigenlijk niet mogelijk. Rustig aan doen of medicijnen zullen geen oplossing zijn. Je kan in het geval van een miskraam dus eigenlijk kiezen tussen 2 opties: Wachten op een spontane miskraam. Je laten curreteren, curreteren is een vaginale ingreep waarbij het vruchtzakje en eventueel ander weefsel door een gynaecoloog wordt verwijderd. Wachten op een spontane miskraam Zoals reeds gezegd duidt bloedverlies in de tweede of derde maand vaak op miskraam. In de meeste gevallen komt zet de miskraam binnen enkele dagen na het eerste bloedverlies door. Het kan echter ook een paar weken duren. Het bloedverlies zal toenemen en al dan niet gepaard gaan met een krampende, op hevige mentruatie gelijkende, pijn. Binnen enkele uren wordt vervolgens het vruchtzakje dan uit de baarmoeder gedreven. Als dit gebeurd is, is er pas echt sprake van een miskraam. Een vruchtzakje kun je herkennen omdat het lijkt op een met vocht gevuld vliesje bekleed met roze vlokjes. Ook donkerrode, gladde bloeddstolsels zullen vrijkomen. Sommige vrouwen twijfelen over het verschil tussen de vruchtzak en een stolsel. Vrij snel na het verlies van het vruchtzakje zal de lichamelijke pijn afnemen. Ook het bloedverlies neemt af en zal lijken op het einde van je menstruatiecyclus. Zodra de miskraam een feit is kun je je gynaecoloog informeren. Om zeker te zijn dat je inderdaad een miskraam had kun je het beste het verloren vruchtzakje en/of stolsel bewaren. Onderzoek hierop zal uitwijzen of er daadwerkeljk sprake van een miskraan was. De meeste vrouwen preferen afwachten omdat dit natuurlijker lijkt dan curreteren. In sommige gevallen zal het bloeden door blijven gaan. Dit kan veroorzaakt worden door achtergebleven weefsel. Er is dan sprake van een abortus incompletus. Als dit het geval is zal het toch noodzakelijk zijn om een curretage te ondergaan. Medisch gezien schuilt er geen enkel kwaad in het afwachten. Het kan echter emotioneel gezien wel als zwaarder ervaren worden. Curreteren Het uitvoeren van eencurretage is een relatief kleine ingreep. Via de vagina zal de gynaecoloog doorgaans met een klein slangetje de baarmoederholte leegmaken. Deze behandeling duurt circa 5 à 10 minuten en geschiedt als dagopname. Door een lichte narcose voel je niets van de daadwerkelijke ingreep. Ook plaatselijke verdoving behoort tot de mogelijkheden. In dat geval krijg je ook vaak een roesje, een kalmerend middel. Hierdoor wordt je slaperig en suf en zul je dus meer ontspannen zijn tijdens de behandeling. Meer informatie over deze beide methodes kun je krijgen via je gynaecoloog.
Thanx igor! denk dat ik het allemaal wel kwijt ben... net gebeld door moedersvoormoeders, is waar ook.... had ik me voor het weekend voor aangemeld..
@ Danitjuh; super de super dat je hartje hebt zien kloppen. Het is nog zo mooi pril en nú al een hartje, ongelofelijk he! @ Blike; tis wat he waar je dan allemaal mee geconfronteerd wordt als je een mk krijgt. Moedersvmoeders afzeggen, HA en VK bellen :S pff Tis wel goed om te weten dat alles weg is, anders staat dit mogelijk een volgende zwangerschap in de weg. Meid ik hoop met je mee dat je snel weer zwanger bent!
ja maar hoe weet je dat alles weg is?? ik ben wel het een en ander aan stolsels verloren, ook iets wat wel aardig groot was... neem aan dat dat het vruchtje was... maar weet natuurlijk nooit helemaal zeker dat alles weg is?
Ja juist door wat je aangeeft; zelf weet je niet of alles weg is.Het fijne weet ik er ook niet van, maar ik zou zelf graag willen weten of écht alles weg is en dus naar HA gaan. Dat is ook meer eigen gevoel denk ik hoor. Volgens mij is dat door een echo zichtbaar te maken of alles weg is. Daarom hoor ik vaker dat er na een mk toch ook een bezoek aan ha wordt gebracht.
@BLue eyes en Blike; ja dat dacht ik ook, maar dat zal je (mannelijke) verloskundige dan toch wel tegen je gezegd hebben
ja hij zal vandeweek nog wel eens bellen, dan zal ik het hem vragen.. maar in principe, als je gestopt bent met bloeden is het gewoon schoon toch?
Is ook niet niks, dus logisch en ook goed om er even vedried van te hebben. fijn dat je je over het algemeen wel goed voelt, nog een dikke knuffel van mij en heel veel HCG!!!! Dankje wel meis voor je felicitatie! Ik kan vanaf nu ook echt zeggen IK BEN ZWANGER! Heb de digitale gedaan en daar kon ik niet meer omheen Blue Eyes, hoe ga jij? Al last van kwaaltjes? Mijn boobies staan echt strak! En ze zijn al groter.... Verder af en aan krampjes en een wee gevoel in mijn buik.
He Blinke, wil je niet aan twijfelen brengen of zo Deelde wat ik zou doen in jouw plaats. Volg je eigen hart en dan is het goed.
@ Tooske; Het is zo onwennig om met groot geheim rond te hobbelen hier. Ik ben moe en dat is me duidelijk aan te zien, al zeg ik het zelf. Een vriendin die mij heel goed kent was hier vanmorgen en ik was er gewoon niet helemaal bij. Ook minder eetlust, lees minder snaailust, dus dat viel wel op denk ik LOL Oja en vaker kleine hapjkes. Soms van de duizelingen achtige zweferige gevoelens. Dus dan snel even wat fruit eten oid. Maar goed. Ik heb het nu aan 1 vriendin verteld die ook op ZSP zit, zou zo vervelend zijn als ze het leest hier via forum. En vrijdag vertel ik het aan vriendinnetje Het is echt wennen om nu mooi weer te spelen tegen alles en iedereen. Ik ben vaak goed te 'lezen' en ben open in stemmingen enz. Dus denk dat er veel doorheen zullen prikken. We zullen zien. Het is in elk geval onwijs leuk om zwanger te zijn. Het voelt zo vertrouwt op de een of andere manier. Ben wel blij als de eerste echo is geweest en we het dan openbaar kunnen maken. Stiekem wil ik het met iedereen delen. Gewoon om het open te gooien
ik weet wat je voelt meid! Ik wilde het ook wel van de daken schreeuwen!! Toch zou ik het niet meer zo snel aan bepaalde mensen vertellen... wel mijn moeder, hier heb ik ontzettend veel steun aan gehad na mijn miskraam... maar niet mijn schoonmoeder... die krijgt het de volgende keer pas na de eerste echo... misschien zelfs na drie maanden pas te weten... die had nogal wat lullige opmerkingen na mijn miskraam... Maar dat weet je natuurlijk nooit van tevoren... dus als je het wil vertellen, gewoon doen meid!!
Ik fladder even gauw voorbij... @ Tooske proficiat meid! @ Blike : Als je denkt dat het allemaal 'schoon' is (god wat klinkt dat naar) zal het ook wel goed zijn. Als je toch zo je bedenkingen hebt even naar huisarts. * Hele dikke digiknuffel* Edit : Blike...heb je ook zo'n lekkere schoonloeder dan?