Pil Stop Aug deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door gimena, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, tis dan toch gelukt hoor :D

2. marlies85

marlies85 Niet meer actief

Gelukkig!

Poeh...je bent gewoon al 34 weken zwanger!

3. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, gaat hard he! Jij ook alweer 24!!!! Ben echt heel nieuwsgierig hoe het allemaal gaat zijn, jij hebt er al een dus jij weet natuurlijk al wat voor moois (en wat voor slapeloze tijd ;)) je te wachten staat :D

4. marlies85

Mwah, slapeloos viel wel mee.....dochterlief sliep na 6 weken al door van 00.00u tot 05.00u om daarna weer verder te tukken tot 08.00 á 09.00u :D

5. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, dat klinkt goed Marlies! Hoop dat t bij ons ook zo snel gaat :D

6. marlies85

Was idd best wel snel, maar soms best wel lekker

7. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    Happy weekend allemaal :D

8. marlies85

Jij ook fijn weekend Blue Eyes

9. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laatste drukke weekend op de zaak van mijn vriend. Daarna kan ik echt lekker rustig aan gaan doen, kijk er nu al naar uit!

Iedereen ook een heel fijn weekend :D

Hoe gaat t met je Blue?

10. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    Ja gaat lekker hier! Merk wel dat de laatste weken zijn ingegaan en dat middagdutjes nodig zijn en niet te veel meer uitjes doen en willen lopen enz enz. De gebruikelijke dingen. Vocht in de enkels, dus oppassen met zout.

En met jou?

11. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    ohjeetje ben de oude abbonomenten aan opruimen en zie dit topic weer. ik heb jullie verwaarloosd!!! sorry sorry!! als jullie meer over mij en de kleine willen horen. zeg het maar doe ik mijn verhaal nog hier!

12. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland

He Lan!!
    Eigenlijk ben ik best nieuwsgierig! Ik zag dat je wat geschreven had en toen dacht ik... Ja LAn.. hoe is het met haar?!

Liefs Blue

13. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Ik heb jullie ook schandelijk verwaarloosd :)

Maar zoals jullie aan het onderschrift kunnen lezen zitten we alweer in het AMC ...zodra ik meer tijd heb zal ik het verhaal ff opschrijven hoor :)

Maar nu gaat het gelukkig de goede kant op!

Lan ik ben ook heel benieuwd naar jou verhaal! Zie dat jou kleine ook te vroeg is geboren!

14. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    nou hierbij mijn verhaal:

Met de 20 weken echo was er nog niets aan de hand. Kruimel was wel kleiner maar niet extreem. Dus gewoon nog controle bij verloskundige. Toen ik ongeveer 27 weken was werd mijn bloeddruk gemeten en die was vrij hoog rond de 150/90 toen nog test van urine ook eiwitten dus naar ziekenhuis voor betere meting. En vanaf die tijd was het gedaan met de zorgeloze zwangerschap. er waren weken dat ik om de dag naar ziekenhuis moest voor een ctg, urineonderzoeken en veel bloedprikken. In totaal ben ik 3 keer opgenomen in het ziekenhuis met hoge bloeddruk en eiwit in urine. Maar steeds weer naar huis de eerste keer naar 3 dagen, daarna 5 dagen, daarna 7 dagen en steeds nee het is geen zwangerschapsvergiftiging want daar is het te stabiel voor bladiebla... Dus steeds weer naar huis en daar mijn rust houden.
    Met 32 weken kreeg ik een groeiecho en daar werd gezegd dat ons kruimeltje achter lag in groei..We werden doorgestuurd naar het radboud. Met 34 weken moesten we daar voor echo. Tijdens de echo merkte ik al dat zit niet goed. ze bleef lang stil bij hoofd en hartje. We moesten naar de wachtkamer 15 minuten later weer terug nog een keer controleren, weer naar de wachtkamer en toen het gesprek met een proffesor. Ze zagen afwijkingen aan het hartje en daarnaast was kruimel achter in groei. Ze schatte hem 1400 gram. en ik was al 34 weken!!! we werden weggestuurd met de mededelingen dat we in radboud moesten bevallen en dat kruimeltje moest worden onderzocht naar geboorte kans op erfelijke afwijking en hartafwijkingen.. tranen met tuiten heb ik gehuild..

Maandag 9 meilicht bloedverlies naar het ziekenhuis maar niks te vinden ctg was goed, dinsdag ook bloedverlies, naar afspraak met gynacoloog werd gezegd dat ik vanaf woensdag onder controle moest in radboud en dat er een afspraak is gemaakt voor die woensdag 3 uur 's middags. Woensdag ochtend 5 uur nog meer bloedverlies en ik voel weeen! Radboud gebeld meteen komen. Ik had geen ontsluiting en zelfs nog een tutje. Urine werd afgenomen, bloeddruk gecontroleerd rond 12 uur werd ik opgenomen in radboud, ik kreeg vast infuus aangelegd voor het geval ze met spoed medicatie moesten inbrengen want inmiddels was ik door veel vocht moeilijk te prikken. Rond 3 uur verteld de arts dat het nog wel tot 37 weken kon duren ook al had ik nu weeen maar ik moest blijven Pre-eclamsie werd er gezegd. Mijn man naar huis gestuurd en tja in bed gekropen en maar rustig aangedaan. Rond 4 uur werden weeen heftiger ik werd weer aan ctg gelegd en inderdaad regelmatig weeen gynacoloog komt kijken of ik ontsluiting heb.. 5 cm!! MAN bellen en hup naar verloskamer!
    Niet eens tijd voor pijnmedicatie binnen uur volledige ontsluitng en kruimel heeft het moeilijk hartslag valt regelmatig weg. mijn man is er nog niet en 5 voor half 7 komt hij binnen 2 persweeen en daar is MAIKEL!! OOo hij is zoo klein roep ik en begin te huilen.. maikel word weggehaald en naar gekeken. Ik kreeg hem 3 minuten bij me nog niet eens tegen mijn borst maar gewikkeld in dekens.. en weg is hij naar de couveuse en ik blijf achter...
    Niet ingescheurd, niet veel bloedverlies dat was dan weer positief. En dan begint de mallemolen. Maikel ligt op de highcare aan toeters en bellen. Hij weegt 1774 gram en is 41 cm. Onderzoeken volgen, hij krijgt in de eerste dagen een hersenscan, nierscan, hartscan, rontgen van handjes en voetjes, bloedonderzoeken, chromosoomonderzoek en andere genetische onderzoeken. Naar paar dagen mocht hij gelukkig al naar midcare hij deed het erg goed ook al zat hij nog onder het gewicht. We blijven 3 dagen in radboud en daarna moeten we naar het RMD waar we nog eens 6 dagen blijven voor dat maikel uit het radboud mag. Als alle onderzoeken gedaan zijn mogen we met de ambulance naar ons streekziekenhuis daar mogen we wachten op alle uitslagen van de onderzoeken We zijn daar nog eens een week gebleven voor we naar huis mochten.

Inmiddels gaat het redelijk alleen het groeien en gewicht gaat erg langzaam. Maikel drinkt om de 2 uur.Onregelmatig de ene keer 40cc dan weer 90cc om bij de volgende voeding maar 60cc ofzo te drinken totaal geen regelmaat in. Dinsdag weer naar de kinderarts.. ben er erg zenuwachtig voor hoop dat er niks vervelends gezegd word.. en dat ze tevreden zijn met de groei ben zo bang dat hij weer word opgenomen...

Lang verhaal misschein beetje raar geschreven maar heb het ook allemaal als een roes beleefd.. Ik zelf ben ook kapot zit er doorheen en weet soms niet hoe ik de dag door moet komen maar ik moet volhouden voor Djayden en Maikel!

Nog vragen over mijn verhaal gewoon stellen!! Ik zal het hier ook weer in de gaten houden!!

Knuffels!!

Jullie voor mij kleine samenvatting van iedereen??

15. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland

He Lieve Lan,
    nou poeh zeg!! Dat is een enorme achtbaan waar je nu nog middenin staat volgens mij! Ik kan mij goed voorstellen dat je opziet tegen morgen en het bezoek aan de kinderarts wat betreft zijn voeding en groei. Kop op meid houd moed!! Ondanks je zorgen om Maikel en daarnaast je andere zoon die aandacht vraagt van je en verdient, hoop ik en wens ik je ook toe dat je rust kunt pakken voor jezelf tussendoor. Daar hebben je kindjes ook heel veel aan. Misschien lukt dat nu nog niet zo goed, probeer het wel op gegeven moment in te bouwen.
    En dat je ons verwaarloosd hebt... dat snap ik volledig! Je 'echte' leven gaat toch voor? Lief dat je ons deelgenoot hebt willen maken door je verhaal te delen.

Hier is het wel goed. Ook pittige tijd achter de rug in prive sfeer. Echter met manlief en mij alles goed ;) En de kleine ook! Nu dat ook in rustiger vaarwater is gekomen kan ik zeggen dat ik mij weer kan richten op zwangerschap. En dat is erg fijn. Ik ben nu ruim 35 weken in verwachting en ik voel mij best goed. De buik gaat steeds meer in de weg zitten en ik moet hier vaak om lachen, het is zo onwennig LOL. Laatste klusjes in huis worden gedaan en alles is nu zo ongeveer in huis, donderdag halen we de wandelwagencombi in huis... en dan hebben we het wel.
    De rust doet mij goed en de middagslaapjes van mij passen steeds beter in mijn dag ;) EN ik merk dat ik ze echt nodig heb.

Zo, dan ben je ook weer bij wat mij betreft ;)
    Liefs Blue Eyes

16. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)

De achtbaan is nog in volle gang inderdaad. Ik hoop gauw meer zekerheid te krijgen over uitslagen. we moeten er nog een paar terug krijgen.. Rust pakken gaat steeds moeilijker aangezien Djayden soms niet aan zijn middagdutje wil doen en daarnaast om de 2 uur moet voeden. Morgen is Djayden dagje bij mijn moeder dus misschein dat ik meer kan bijslapen.

Wat fijn dat het weer goed gaat met je, 35 weken nog effe en je kleintje is er! Buikje in de weg.. ik kan alleen maar zeggen ik ben kaloers. ik heb bijna geen zwangerschapsbuik gehad. kwam laatst iemand tegen die zei: Ik wist niet dat je zwanger was? en dat doet wel pijn ik heb echt mijn buik gemist :(

Heerlijk he die middagdutjes! Geniet ervan!

17. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    He lieve Lan, de opmerking dat je je buik hebt gemist gaat hier door merg en been :S! Lijkt me idd niet leuk als mensen niet hebben kunnen zien dat je in verwachting bent geweest!
    Geniet in elk geval van vandaag dat Djayden bij je moeder is... even met een boekje op bed of op de bank... heerlijk! En eens extra genieten van Maikel :) Dat heb je verdient!

18. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    eerst naar de kinderarts om half 12.... ben volzenuwen hoop dat ze niets vind f gevonden hebben....

19. marlies85

Heftig Lan! Hopelijk heeft de kinderarts positief nieuws

20. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    En..Lan... hoe is het met je en met Maikel?

Deel Deze Pagina