Pil Stop Aug deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door gimena, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Tot nu toe is Maikel nog steeds een kerngezond kind ook de stofwisselingsonderzoeken waren goed! er is nu nog beetje bloed afgenomen en dat was voor plasmaonderzoek had oojk iets met stofwisseling te maken..
    Het gewicht was redelijk maar ze had liever dat hij iets meer aankwam.

hij moet wel binnen nu en paar weken geopereerd worden aan de liesbreuk in radboud. en krijgt 12 juli echo van milt

hij woog nu 2512 gram was 46cm en hofdje was 33 cm.

2. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Lan jeetje wat een achtbaan zitten jullie in!!! Hopelijk komt het snel weer in rustig vaarwater!

Blue sta je al op ontploffen ;)

3. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    Lan; wat fijn deze berichten! Ben je gerustgesteld? En een operatie aan zo'n klein manneke lijkt me niet makkelijk zeg! Hou vol meid!!

Danitjuh; euh ja, begint wel te komen ja! LOL zei vorige week nog oh buik zit nog niet zo in de weg... :S nu wel LOL Straks naar verloskundige. Ben benieuwd naar ligging en groei enz.

4. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej meiden!

Even niet geweest hier, maar ontzettend druk geweest met de zaak.

Lan, wat een ontzettend heftig verhaal zeg en wat fijn dat jullie zulk positief nieuws van de kinderarts kregen!

Danitjuh, hoe is het met jullie kleine man? Mag hij al mee naar huis of is hij nog altijd in het ziekenhuis?

Blue, wat fijn dat je lekker rustig aan kunt doen en ook kunt genieten van de laatste loodjes van je zwangerschap. En ook heel erg fijn dat je privegebeuren ook goed gaat!

Hier gaat t ook goed! Ik voel me prima en kan echt nog veel doen. Sterker nog, kan echt geen hele dag stilzitten, ik heb een soort van drang om alles maar geregeld te hebben ;)

Afgelopen weekend was nog erg druk op de zaak van mijn vriend maar nu kan ik echt wat gaan afbouwen. Werk nog wel een hele dag, dan weer een halve dag en wil vanaf volgende week ook een of twee hele dagen niet gaan werken. Dus dan kan ik ook wat meer gaan ontspannen :p En ook thuis nog wat dingen regelen. Moeten nog wat dingen ophangen in de babykamer, moet nog een locatie en kaartjes regelen voor het kraamfeest, bed moet nog op klossen en we moeten nog een trapleuning maken voor de kraamhulp. Nou ja, (hopelijk!) hebben we nog een aantal weken :D

Vandaag weer bij de vlos geweest, alles weer goed gelukkig! Onze uk wordt met 40 weken rond de 6,5 tot 7 pond geschat. En ligt al met hoofdje naar beneden, gedeeltelijk ingedaald. Ligt nog niet vast in mijn bekken. Morgen hebben we groei- en liggingsecho, dus wel leuk om onze uk weer eens te zien, is alweer 15 weken geleden! Vriendlief wordt ook steeds nieuwsgieriger naar onze uk net als ik. Ben zo benieuwd hoe alles zal gaan lopen en hoe onze uk eruit zal zien.... Buik gaat inderdaad wel in de weg zitten blue ;) Ik ben niet zo groot, dus mijn baarmoeder en dus uk zitten tegen mijn ribben aan. Echt aan alle kanten wordt de ruimte optimaal benut zeg maar en dat is af en toe wel pijnlijk als uk schopt of duwt, maar is alleen maar goed natuurlijk veel beweging.

Nou, ik ga nog even de hond uitlaten en vandaag op tijd mijn bedje in. Trusten!

5. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Blue hoe was het bij de VK??

Tooske hij is nog lang niet thuis :( Ik zal ff kort hieronder uitleggen wat er allemaal gebeurt is. Ik plak van een ander topic het over :cool:

Het gedonder begon 12 juni:

Zo het waren eneverende dagen zoals ze dat noemen! Zondagavond legden wij Ismail terug in de couveuse. Normaal gesproken moeten we 10 a 20 minuten bij hem zijn voordat hij in slaap valt. Maar nu konden we zo weglopen. Maandagochtend waren we er weer en ik vondt hem bleekjes eruit zien en reageerde niet echt op ons en de verpleegkundigen vonden dat ook. Hij werd onderzocht door de kinderarts en die zei bloedprikken. De uitslag was dat zijn ontstekingswaarden omhoog waren. Toen heeft hij die middag nog 2 ruggemergpuncties gehad (de uitslag horen we later). Gelijk een infuusje met antibiotica erbij. Aangezien Ismail die dag een "drukke" dag had gehad hebben we niet gebuideld maar hadden ze de couveuse open gedaan. Dinsdagochtend vonden we dat hij eigenlijk alleen maar zieker werd en de kinderarts had hem weer onderzocht maar kon niks vinden. Gelukkig heeft hij toen wel bij mijn man gebuideld. Maar tijdens het buidelen had hij brady's wat inhoudt dat zijn hartslag en zuurstof naar beneden gaan. Normaal hersteld hij zichzelf wel, maar nu volgde de brady's achter elkaar op. Ze hadden smiddags weer een snorretje zuurstof gegeven om hem een beetje te helpen. En nog een 2e infuus omdat hij extra bloed kreeg. In de avond heb ik met hem gebuideld en toen werd besloten om hem aan de snorkel te leggen want hij had het toch wel zwaar. Hij kreeg die snorkel maar hij vondt het wel prima en ging steeds minder zelf ademen. Totdat hij dus helemaal stopte en mijn man hem letterlijk en figuurlijk moest wakker schudden. Dit moest hij blijven doen totdat de kinderarts er was. Die heeft het ademen overgenomen met een kapje. De anestesie werd gebeld om hem een beademingsbuisje via zijn neus te geven. Toen dat gebeurt was werd het AMC gebeld en de ambulance met een arts van de neonatologie erbij. Intussen was mijn moeder er ook en die is bij Ismail gaan zitten zodat wij snel naar huis konden om spullen te halen. Om 01.00 zijn we achter de ambulance gaan rijden naar het AMC. Gelukkig konden ze een familiekamer regelen zodat wij wat konden slapen. Woensdag zagen we al meer kleur bij Ismail. De artsen besloten om de beademing een standje lager te zetten zodat hij zelf moet meeademen. savonds toen wij er waren had hij zijn oogjes open, heerlijk om te zien hoor! Vanmorgen kregen we te horen dat de artsen besloten om het nog lager te zetten en hij ademde zo goed dat ze het buisje hebben weg gehaald. Toen wij net weggingen lag hij aan een snorretje zuurstof. Waarschijnlijk krijgt hij CPAP (snorkel) om hem meer te ondersteunen want hij is toch wel moe en dan wil hij nog een brady krijgen. Pffffff wat een avontuur weer. Wij hebben allebei een klap met de hammer gehad en krijgen zodra we weer in Hoorn zijn ondersteuning om het te verwerken. We zitten dus weer in het Ronald Mac Donald huis en zijn heel vaak bij hem. De dialyse is ook tijdelijk weer in het Amc vandaar dat ik nu op internet ben tis gratis :D

Weer een paar dagen later:

Het gaat redelijk met onze kereltje. Hij is nu aan de infant-flow en deze wordt beetje bij beetje terug gezet. Daarna kan hij over op het snorretje. Voor zover de artsen het nu kunnen bekijken is het een infectie in zijn urine geweest wat hem zo ziek maakte. Hij krijgt dus antibiotica om die te bestrijden. Gisteravond voor het eerst weer met hem gebuideld sinds dinsdagmiddag. Dat doet een moeder goed! Langzaam komt er vooruitgang in het zicht, maar ze weten nog niet wanneer hij naar Hoorn overmag. Ze willen hem eerst beter zien voordat ze dat willen doen.

22 juni :

yeahhhhhhh Ismail mag naar Hoorn overgeplaatst worden :D:D Vanmorgen is hij ook gewogen. Hij weegt nu 1790 gram :D Mama is heeeeeeeul blij :D

23 juni :

Hier is het wachten geblazen op alle uitslagen. We waren welgeteld 24 uur weer in Hoorn en toen weer richting het Amc. Hij heeft een opgeblazen buikje en dat willen ze nu onderzoeken.

30 juni :

Zo wij hebben een gesprek gehad en ze zijn heel tevreden over Ismail. Hij blijft in ieder geval tot de antibiotica klaar is. Dat is a.s. dinsdag. En dan als het goed is woensdag weer naar het wfg :D Hij ligt vanaf vanmiddag in een open bedje :cool: En heeft zijn 1e pakje aan :D Hij begint ook weer uit een flesje te drinken maar soms houdt meneer ze lippen stijf op elkaar ;) Hij is ook van 12 voedingen naar 8 voedingen gegaan, krijgt nu 35 cc. Verder krijgt hij wat meer kilokalorieen want hij moet wat meer aankomen in 2 dagen.

3 juli :

Hier is mama heeeeeeeeul trots! Hij is aan het aankomen :D en eindelijk niet met 20 gram in 2 dagen ;) Hij was eergister 1850 en vanmorgen 1945 :D:D dus dat is bijna weer een diploma waard hiero ;) Ook drinkt hij steeds meer uit een flesje :D Bij mij doet hij zo 15cc en bij de nachtdienst had hij zelfs 32 van de 35 gedronken :D

4 juli :

Tja hier ziet het er echt naar uit dat we woensdag over mogen naar Hoorn! Hij heeft weer een buikfoto gehad vanmorgen en die moet nog besproken worden met de chirurg en kinderarts. Maar zo vluchtig hadden ze gezegd dat het lucht was wat in zijn buikje zit en ja dat moet eruit hihi.. hij mag heerlijk scheetjes laten :D

5 juli :

Dussssssssss wij mogen morgen weer naar Hoorn :D:D De ontstekingswaarde is over! Heeft nu de normale waarde die hij moet zijn! Dus nu moet hij het zelf weer doen allemaal. Natuurlijk sneuvelde zijn diepe lijn net voor de laatste antibiotica, dus moest hij snel een infuusje hebben. Die is er wel vanmiddag weer uitgehaald! Dus meneertje is nu infuusvrij :D Ik heb samen met de verpleegkundige zijn voetje en handje gestempeld :D Kan ik het later aan hem laten zien :)

6 juli :

Zo wij zijn weer geinstalleerd in het WFG. Ze waren weer blij om ons te zien! Ze vonden Ismail goed gegroeid en lekker wakker enz.... Alleen had hij wel last van de amburit. Hij heeft zowat zijn hele voeding eruit gegooit om 2 uur. Arm kind zat helemaal van top tot teen onder. Daarna uitgeteld in slaap gekukkeld :)

Oke het is een heel verslag geworden maar dan hebben jullie tenminste wat om te lezen ;)

6. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    @ Tooske; doe jij het binnenkort ook rustiger aan? Is goed voor je meid :) Ik merkte dat pas toen ik echt toegaf aan de rust... heerlijk! Super dat verder bij vlos ook alles goed is. Is het standaard bij jullie dat er een groeiecho gemaakt wordt?

@ Danijtuh; het is wat zeg wat jullie allemaal meemaken met Ismail! Gelukkig gaat die kleine man vooruit en zijn jullie ondanks alles trotse ouders. Fijn om te lezen!!

@ vlos hiero vandaag check up; kindje ligt tot oortjes ingedaald en is qua lengte mooi op groei. Er is voldoende vruchtwater om in te liggen. Mijn bloeddruk was wederom goed en het hartje van ons kindje klinkt krachtig en in mooi ritme... dus wat wil een trotse aanstaande moeder nog meer? hihihi

7. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeej Danitjuh, wat een heftige tijd hebben jullie zeg! Maar zo te lezen gaat het nu de goede kant op met jullie kleine man!

Blue, fijn alles weer goed bij de vlos! Ja, ik ga echt rustiger aan doen :D Ga vandaag en morgen maar half dagje werken, dus komt helemaal goed :p

8. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Blue fijn dat het goed was bij de vk

9. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blue, groei- en liggingsecho is standaard bij onze vlos ja. Wij zijn vandaag geweest en alles goed! Kopje nog steeds beneden, en verder qua maat allemaal gemiddeld. Wordt nu rond 2600 gram geschat en met 40 weken rond 7 pond.

Wordt echt spannend nu, komt zo dichtbij....

10. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    kort bericht : maikel is opgenomen ter observatie, drinkt slecht, lusteloos en koorts. koorts inmiddels gezakt, drinkt nog slecht vandaar dat hij infuus krijgt met vocht. zo zie je in 2 dagen gaat opeens weer verkeert bloed vertoonde lichte onstekingswaarde.

11. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    He toch Lan, wat een narigheid! Je zult je vast een hoop zorgen maken om die kleine man of niet? Mag je veel bij hem zijn in het ziekenhuis?
    Liefs Blue

12. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland

Fijn dat alles goed is met die kleine van jullie! En mooi op gewicht en zo of niet dan? En al wat ingedaald?

13. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)

ja elkle minuut en mag ook daar slapen maar heb thuis nog mannetje dus af en toe naar huis..

14. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    Super dat je daar veeeeeel mag zijn. En ja nog een ventje.. en opsplitsen kan niet. Gelukkig is het bijna weekend. Dan is je man ook vast vrij of niet?

15. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Lan, ik hoop zo dat jullie kleine man snel weer opknapt. Wat moet dat telkens weer een tegenslag zijn als er weer wat voorvalt.... Dikke knuffel!

Blue, ja mooi op gewicht ja :) En is ook al ingedaald, maar hoofdje ligt nog niet vast in mijn bekken. Merk wel dat het steeds meer indaalt, krijg steeds meer steken en druk beneden ;) Ben je al nieuwsgierig????

16. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    ja maar die is beetje raar hihi.. Zeg ik ga je naar maikel om half 3 en blijf maar even bij hem.. Half uurtje en toen kwam hij weer teurg.. Ja wat moet ik daar doen :(

17. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    De beleving tussen man en vrouw loopt wat dat betreft niet altijd gelijk ;) Wel fijn dat je in het weekend meer kunt gaan en staan waar je wilt aangezien je man ook thuis is :) Goed weekend LAN

18. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Maikel is weer aan opknappen. hij is weer wakkerder en drinkt goed. waarschijnlijk koste het hem veel moeite om uit de gewone Difrax speen te drinken nu opzoek naar andere speen zoals in ziekenhuis die is wat langer en hij drinkt daar super mee

19. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is goed om te horen Lan, dat het weer wat beter gaat met Maikel!!!!

20. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Lan dat zal schrikken zijn! Gelukkig drinkt hij nu weer wat beter! Gebruikt hij ook die paarse speen van het ziekenhuis?

@hier: zo meteen bij me moeder eten. Mijn vader is vandaag 6 jaar geleden overleden :(

Deel Deze Pagina