gaan voor een derde kindje of toch niet?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door miepie28, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Manlief is er bijna zeker van dat hij geen derde wil. Ik daarin tegen wil wel graag. Laat ik het zo zeggen mijn gevoel zegt JA JA JA nog eenmaal een klein frummeltje. Mijn verstand zegt hmm financieel hoe gaan we alles doen? Heb geen vaste baan (uitzendcontract), manlief heeft wel een hele goede baan. Mijn gevoel is er wel veel mee bezig wel moeilijk pff. Als ik een zwangere vrouw zie kan ik bijna jaloers worden...:)

Ook qua drukte vraag ik me wel af hoe alles dan gaat. Dus dacht laat ik eens de vraag hier heen leggen hoe dat bij anderen gaat.
    Wie bijv ook graag een derde wil en manlief meer nee als ja zegt, ook ben ik benieuwd of er mensen met een derde kindje zijn en hoe ze dat ervaren.

2. mamamandy

mamamandy Actief lid

27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    hey er is al een topic over kijk eens iets verder

maar hier precies zelvde als jou zit er erg mee
    'eerst zei manlief denk niet dat derde wil
    nu kwam ik vandaag terug van kraamvisite ik zeg dat wil ik ook ja zegt hij echt niet schrijf het maar op je buik we hebben 2 mooie kindjes
    ik kan wel huilen wil zo graag
    en ik hheb ook redden we hetfinaieel en dan vooral omdat we moetten gaan verbouwen! en is niet te druk enzo pfff

hoe oud zijn jou kids?

3. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Hey,

had wel verder gekeken maar was niet echt iets tegen gekomen. Mijn kids zijn 1 en 3 en die van jou?
    Pff moeilijk he. Ons huis is groot genoeg en zouden wss 1 auto moet omwisselen voor een grotere maar goed dat is dan pas nadat ie uit de maxi cosi is (heb voorin geen airbag bij passagierskant)
    Zitten hier in een geboortegolf (3 binnen 3 weken geboren en nog 3 te gaan komende 4 weken) haha misschien dat mijn man dan nog van gedachten wisselt.

4. mamamandy

mamamandy Actief lid

27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    leuk zn geboortegolf

mijn zoontje is 4 en dochtertje 1
    schelen 3 jaar en 3 dagen

hier zou ik zolder moetten verbouwen zodat ze alle een eigen kamertje hebben dan
    en idd de auto zullen we ook een andere moetten
    en ik werk best veel
    we hebben nu dus lekker finaieel maar blijft dat zo met een derde

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.046
    113
    Ja, hier ook. Lang getwijfeld, vooral manlief, maar we zitten nu in de 1e ronde voor een 3e. Vind het ook nog heel spannend etc, maar het gevoel van JA overheerstte bij mij heel erg en mijn man maakt het eigenlijk niet zoveel uit (klinkt erger dan het is, hij vindt een 3e leuk, maar vind het ook goed als ik het niet meer zou willen, nogal heftige bevallingen gehad).

Maar goed, we gaan er nu toch voor!

6. juut1980

juut1980 Lid

9 jul 2011
    35
    0
    0
    NULL
    flevoland
    hi,

Hier ook een twijfelaar.
    Echter manlief twijfelt ook (gelukkig). Omdat ik bewust thuisblijfmoeder ben zit ik met het finacieële plaatje. Het zou kunnen, echter kunnen we dan niet meer spontaan leuke dingen doen of een weekendje weg. Maar ja wat vind je blelangrijker? ook zit ik met de drukte, ik woon niet bij mijn familie in de buurt dus alles komt op mij neer. Mcht ik ziek zijn of wat dan ook dan hebben we wel een klein probleempje. Maar ja ook dat is niet echt een belangrik isseu. Je kan toch niet alles voor die tijd plannen en weten.
    Maar ja het zijn allemaal dingen waar ik over twijfel. Ik twijfel al bijna een jaar! Telkens als we denken we gaan ervoor dan krijg ik schrik over hoe en wat!!!
    Nou ja mocht ik (en mijn man natuurlijk) begin volgend jaar nog twijfelen dan gaan we ervoor.Dan is het zeg maar niet een bevlieging geweest of hormomen! Dan willen we het al 1,5 jaar..

Succes allemaal en ik zou ook graag moeders met drie kinderen om hun ervaring willen vragen. Is het mee of tegengevallen drie kids??

Groetjes Juud.

7. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Hier ook aan het twijfelen geslagen! We hebben nu 2 kindjes dochter van bijna vier en zoontje van 9 maanden. Niet dat ik nu een 3de wil maar over een jaar ofzo. Mijn gevoel zegt ook ja!! Maar ja hoe zit het dan financieel inderdaad, en de drukte. Ik vind het nu al af en toe erg druk zo. Mijn vriend wil heel graag een 3de daar ligt het niet aan.
    Als ik veel geld had zou ik het gelijk doen. Niet dat we het nu niet goed hebben maar ja met 5 op vakantie en 3 kinderen die naar school moeten enz.. word het toch allemaal duurder. moeilijk hoor!

8. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Hier zwanger van de derde. Ook lang getwijfeld!
    Nu vliegt het me soms wel eens aan, maar goed ik denk dat elke zwangere dat heeft zowel bij een eerste, tweede of derde baby.
    We zien het wel, we kunnen in ieder geval niet meer terug hahahah

9. juut1980

juut1980 Lid

9 jul 2011
    35
    0
    0
    NULL
    flevoland
    k had het inderdaad ook met de eerste en tweede zwangerschap of we het allemaal wel financieel aan konden e.d. Bij de eerste ging ik twee dagen werken en bij de tweede ben ik gestopt met werken en allebei de keren ging het financieel goed.het is gewoon opletten waar je je geld aan uitgeeft en goed plannen van dingen. En tot nu toe gaat het goed! Maar ja een derde is natuurlijk wel weer duur. Luiers voeding kleren....en daarbij heb ik alles verkocht qua kinderwagen e.d.
    Dus gaan gewoon nog even door met twijfelen., echter als ik zo op dt forum allemaal meelees krijg ik steeds meer kriebels. Vooral op het forum NOD of meiden die testen gaan doen! SPANNEND!.
    Wat heeft jou doen beslissen om er voor te gaan?

10. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Hier ook zwanger van de derde
    Manlief vond 2 kids ook wel genoeg (ook nog een jongen en meid) maar voor mijn gevoel was er iets niet af

Na lang praten toch besloten voor een derde te gaan en ik ben nu 27 weken zwanger
    Heb dus 2 kindjes 1 van 4 en 1 van 2

Nu ik zwanger ben voel ik zelf ook dat het nu klaar is oftewel de laatste zwangerschap (tenzij er nog een zwangerschap niet gepland is hierna)

Alles voor de aanschaf hebben we wel dus daar ligt het bij ons niet aan qua besluit
    Wel sparen we voor elk kind een bedrag per maand op de spaarrekening

Ik hoop dat je hieraan wat hebt

11. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik wil ook heel graag een derde kindje. Mijn man vind een derde wel heel leuk, maar vind het ook prima met twee kinderen. Ik ben wel al gestopt met de pil, om mijn lichaam het weer zelf te laten doen en kan ik al mijn cyclus in de gaten houden voor als we er dan straks toch voor willen gaan.
    Mijn man twijfelt ook nog wel een beetje, vooral over de praktische en de financiële kant: Moeten we een grotere auto kopen? Of is de oudste al groot genoeg om in het midden tussen twee kinderstoelen te zitten?
    Moeten we de oudste twee samen een kamer laten delen? Of moeten we de zolder verbouwen? En wie komt er dan op zolder; de oudste omdat hij de oudste is? De middelste, omdat de oudste al een keer van kamer heeft gewisseld? Of de baby, omdat er dan het minst veranderd hoeft te worden?
    En hoe zien de vakanties eruit met drie kinderen? Wij houden van zonvakanties, maar er zijn weinig hotels waar je met drie kinderen op 1 kamer kunt...
    En natuurlijk, hoe zitten we straks financieel als we een derde hebben?

Ik begrijp al zijn twijfels wel, maar ik wil ook zo graag weten waar ik aan toe ben. Hij lijkt maar geen besluit te nemen, maar hij heeft ook geen zin in elke keer condooms te gebruiken...

12. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb op dit moment nog maar één kind maar ben al wel in verwachting van de 2e. Ook zou ik hier na graag nog een 3e willen. Qua gevoel en drukte enzo twijfel ik er nu (nog) niet aan. Ik bedoel maar, als er 2 kindjes gevoed kunnen worden, kan er vast ook nog wel een 3e mondje bij. Vriendlief heeft voordat we aan kinderen begonnen gezegt dat hij er 3 wou, maar nu vindt hij er 2 genoeg. Denk dat dat vooral aan de financiële kant ligt een aan het feit dat we dan nog nauwlijks tijd voor elkaar zullen hebben, of iig een stuk minder dan nu.. Maargoed, eerst maar eens zien dat we deze zwangerschap uit mogen dragen en in tussen tijd dromen/twijfelen wij ook nog even door :)

13. Mamasab

Mamasab Actief lid

17 jul 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    Ik lees ook even mee en leg mijn verhaal hier op tafel erbij;

Ik wil ook heel graag een 3e als het meteen raak zou zijn dan is me jongste 2,5 jr en gaat ze naar de voorschool en me zoontje zal dan bijna 4jr zijn en naar tbm maar me man zou fijn vinden als ik 3 dagen in de week zou werken maar heb altijd een vaste oppas die het met liefde zou doen en ook bijna niks zou vragen als ik maar alles meegeef. Me man is voornamelijk tegen vanwege de financien en omdat ie het onpraktische vind met uitjes en dergelijke. Maar daarin tegen zijn wij geen vakantie types voor verre landen maar meer naar Landal ofzo waar je makkelijk een kinderbedje bij kan zetten (zelf meegenomen).

Verder hebben we zoiets van we zien wel wanneer het komt en of het komt.

14. juut1980

juut1980 Lid

9 jul 2011
    35
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Zo te lezen hebben we allemaal dezelfde twijfels!! Ik ben er delaatste dagen ook zo mee bezig. Een vriendin van mij die is hoogzwanger van haar tweede kindje en als ik die buik al zie!!Pff kriebels!
    Maar eerst de zolder ombouwen tot een kamer.Dan hebben we die kosten al vast maar gehad en een 4e slaapkamer is altijd handig.

@iloiza ik zag een pendelberichtje onder je tekst staan? Hoe gaat dat precies in zijn werking kan ik dat zelf ook?? Misschien dat daar wat duidelijk uit wordt...

@mamasab wij zijn inderdaad ook niet van die verre vakantie mensen. Het lijkt me ontzettend leuk maar dan moeten ze veel ouder zijn en een zwemdiploma hebben want ik ben als de dood dat er wat gebeurt daar... Maar Landal vind ik ook perfect! We zijn geen campingmensen, maar een bungalowpark vinden wij leuk! Dus voorlopig gewoon vakantie in eigen land..

15. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    De hele zwangerschap is gewoon zo bijzonder daar zou ik het al voor willen doen hihi. Maar eigenlijk hoor ik bij iedereen alleen de praktische overwegingen die laten twijfelen! Qua gevoel zouden we het allemaal willen! Mijn moeder zei dat ze toen ze mijn 2de broer had gekregen ze direct het gevoel had dit wil ik nog een keer. En is vrijwel direct begonnen voor een 3de! Wij schelen bijna 2 jaar. Toen ik geboren was had ze het gevoel ja nu is het compleet. En als ik aan dat verhaal denk, heb ik dat complete gevoel nog niet... denk ik..

16. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Juut, pendelen kun je zelf proberen, maar het lukt niet bij iedereen. Veel pendelaars gebruiken er ook een speciale pendelketting voor. In dit gedeelte van ZP: Pendelen - Zwangerschapspagina, kun je meiden die het vaker doen vragen om voor je te pendelen. Ze geven zelf in hun topics aan wanneer ze pendelen en tot hoe laat je een aanvraag mag doen.

Lad, ik heb ook dat complete gevoel nog niet. Ik heb altijd al gezegd dat ik graag drie kinderen zou willen, dus ik denk dat ik dat complete gevoel ook pas heb als er hier een derde kindje geboren is.

17. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Ja ik heb dat ook altijd gezegd. Maar toen ik er twee had zei ik dat ik nu wel klaar was. Maar nu de jongste al weer bijna 9 maanden is en alles goed gaat begint het toch weer te knagen!

18. Alita

Alita Niet meer actief

Hier dus ook iemand die nog graag een derde zou willen maar vriend twijfelt erg!

Tja kwa drukte dat komt wel goed denk ik, verbouwen gaan we eind dit jaar....kinderwagen en de rest heb ik nog alleen zou ik dan als het een jongen zou zijn nieuwe kleertjes nodig hebben.

En de auto .. geen idee eigenlijk...past dat dan niet 3 kids achterin in een volkswagen?

Mijn meiden zijn nu bijna 3 en 1 en ze schelen precies 2 jaar....dus als ik erover nadenk ben ik toen gestopt met de pil en bv toen de oudste 1 jaar werd en al vrij snel zwanger geraakt van de tweede...

Nu zou ik niet direct weer zwanger willen zijn...maar toch kribelt het weer heel erg!! Ook ik wordt soms gek van mezelf...mijn meiden zijn gezond we zijn gelukkig maar toch wil ik nog graag...
    en dan al helemaal als je schoonzus bijna gaat bevallen aaahhhhhhhhh

19. Alita

Alita Niet meer actief

@Lad hey meid..leuk je weer tegen te komen hier!:D

20. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Ik heb zelf getwijfeld, wilde het echt niet.. Terwijl mn vriend heel graag nog een kleintje er bij wilde. Tot het toch begon te kriebelen
    en de vragen, of het druk is enz, heb ik ook wel, en vind het reuze spannend, maar ook super leuk! Nog EEN keer alles mee maken, enz.
    Ik ben toch op mn gevoel afgegaan, en de praktische kant, ach toen ik van de 2e zwanger was, dacht ik ook dat het SUPER druk zou zijn enz enz.. Mn zoon was toen al 8.. en weer met een kleintje kon ik dat wel enz.. Nou het is me goed bevallen, dus ik ben er van overtuigd dat het nu ook goed komt.

Deel Deze Pagina