Aug/Sept Ronde 9

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Marjolijn, 29 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie zitten er nog meer in ronde 9 (NOD in aug/sept)?

Het lijkt me fijn contact te hebben met meiden waarbij het ook wat langer duurt met zwanger worden.

2. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik klets mee! Ik zit in ronde 8, maar 1 cyclus was 51 dagen, dus we zijn al bijna 9 maand bezig...
    Hoe oud ben jij/zijn jullie? Ik ben 27 en mijn vriend ook.

3. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja ik zie het, 1 hele lange cyclus heb je gehad. Wij zijn ook in januari jl. gestopt met anti-conceptie. Dus zijn we wel gelijke lang bezig ;)

Ik ben 26 en mijn vriend is 32.

Ben vandaag net weer ongi geworden :(
    Het wordt iedere maand zwaarder, terwijl de kans in principe iedere maand wel toeneemt. Tenminste dat houd ik me maar voor.
    Ga vanaf morgen beginnen met temperaturen. Mocht het zover moeten komen dat we naar de HA kunnen na een jaar, heb ik dat in ieder geval alvast om mee te nemen ;)
    Het is toch wat dat ik daar nu al rekening mee houd....

4. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

hay meiden ..

wij zij ook al 9 maand bezig voor ons 1e kindje
    ik heb er nu ook wel moeite mee dat het voor ons al zo lang duurd ...
    terwijl veel mensen om mij heen zo in 1 2 3 zwanger zijn ...
    elke maand wel dichter bij de dag dat het wel raak is ....maar ben soms ook zooo bang dat ik helemaal niet zwanger kan raken ...
    we wachter rustig af :)

5. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Temperaturen jullie ook? Of gebruik ovu-testen?

6. leonieke

leonieke Niet meer actief

Hoi Marjolijn, Toevallig stuitte ik op je toppic..
    Hier inmiddels in ronde 10. Na 3 rondes zwanger geweest (maar vmk) en had toen de belachelijke gedachte dat het 'een eitje' moest zijn..weer zwanger worden.. Nou.. inmiddels weet ik beter.. het is echt vette mazzel als het in een paar maanden raak is..!

Hoe langer het duurt en hoe vaker je wordt ingehaald hoe vervelender het wordt hè..
    Hier inmiddels de 2e maand dat ik aan het tempraturen ben geslagen en de ovu testjes gebruik ik al langer.
    Zag tegen het tempraturen erg op, maar moet zeggen dat het erg meevalt!

Heb je al gekeken op Fertillity Friend? Is erg makkelijk om alles bij te houden.
    Succes iig! Hoop dat je snel zwanger mag zijn!
    Groeten Leo

7. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje Leonieke! Hoop dat het voor jullie ook gauw weer raak mag zijn.

Zie ook wel tegen het temperaturen op, maar hoop dat het meevalt.
    Waarom gebruik je daar ook nog ovu-testen bij als ik vragen mag? Ik dacht dat 1 van beiden voldoende was?

8. leonieke

Ik gebruikte al een tijdje de ovu's, maar toen begreep ik dat dat niet 100% iets zegt over het daadwerkelijk springen van het eitje.. alleen over de lh piek..

Toen toch ook maar gaan tempen, en in combi met het ingeven van de ovu test gegevens kreeg ik inderdaad een eisprong bevestiging op basis van ovu test, slijm en tempratuur.
    Maw.. vrij grote garantie voor eisprong.
    Was best hele opluchting, ging na 8 rondes echt twijfelen aan eigen lijf...

Ik kreeg voor ik begon met tempen deze tips..

Kruidvat thermometer.. is na een tel of 30 al klaar.. en piept dan.. scheelt lang hannesen..:p

En ik temp vaginaal.. gaat gemakkelijker dan rectaal, en is net zo betrouwbaar

Succes!

9. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb idd ook zo'n thermometer die piept hihi. Lijkt me ideaal.

We zullen zien hoe het gaat!
    Heb m'n wekker al ingesteld voor iedere dag op dezelfde tijd ;)

10. leonieke

Hihi... ja.. dat is wel ff een mindere kant..
    Komt goed!

11. shir26

shir26 Actief lid

17 mrt 2010
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Marjolein,

Mag ik me ook gezellig bij jullie voegen??
    Ik zit ok in ronde 9. cyclus is nu de laatste 3x 28 dagen geweest.
    Om me heen alleen maar meiden die heel snel zwanger zijn geraakt dus heb niet echt iemand in mijn omgeving die met me mee kan praten. Daarom lijkt dit forum me erg fijn! Ik ben nu bezig alleen met ovulatietesten. Vanmiddag een lichtroze streepje. Morgen nog maar een keer proberen en dan maar weer oefenen..

Als het deze maand niet raak is dan ga ik inderdaad ook temperaturen. Kruidvat thermometer is dus een aanrader lees ik? Die dan maar aanschaffen. Mijn Nod is als het goed is 13/9.
    Dat wachten is echt erg he! Ik zie dat we allemaal wel een soortgelijke cyclus hebben. Nou ben benieuwd hoe het jullie allemaal vergaat en dat we maar snel zwanger mogen worden allemaal!

Groetjes Shirley

12. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shirley klets gezellig mee! :)

Dat onze cyclussen in ieder geval een beetje normaal zijn is al weer een mooi voordeel he?!

Dat temperaturen is wel een vervelende bijkomstigheid naast de andere momenten waar je al rekening mee houdt langzamerhand voor het klussen e.d. maar ja, het is voor het goede doel ;)

13. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ook zo'n dubbel gevoel over je onzekerheid omdat het al zo lang duurt?
    Aan de ene kant vind ik dat ik best mag balen en verdrietig zijn dat het nog niet is gelukt langzamerhand. Maar aan de andere kant lees ik ook veel verhalen van meiden die al veeel langer bezig zijn en dan voel ik me best schuldig dat ik 'nu al' vind dat het té lang duurt....

14. shir26

shir26 Actief lid

17 mrt 2010
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig!

Ja zeker, dat valt inderdaad mee!

Ik ben nu ook wel blij dat ik een lichtroze streepje zie op die test. Ik dacht nu echt stel dat ik helemaal geen eisprong heb.. Maar goed als je een vrij regelmatige eisprong hebt schijn je wel echt een eisprong te hebben.

Heb jij ook dat je elke maand wel kwaaltjes voelt? Ik heb echt elke maand wel een misselijk gevoel, opgezette buik. Zit allemaal tussen mijn oren denk ik, hahahaha. Ik ga proberen om me deze maand wat minder druk te maken, misschien helpt het wel...

15. shir26

shir26 Actief lid

17 mrt 2010
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad Marjolein dat herken ik ook wel. 2 vriendinnen zijn echt al een aantal jaar bezig. Als ik dat dan hoor..... Maar goed je voelt hoe je je voelt en we mogen best verdrietig zijn. Je gevoel kan je toch niet uitschakelen. Mijn vriend begrijpt het bijvoorbeeld ook niet zo goed. Toen mijn beste vriendin 4 maanden geleden vertelde dat zw zwanger was ben ik echt uren overstuur geweest. Achteraf vond ik het best overdreven van mezelf vooral omdat ik het hen echt wel gun. Maar mezelf gun ik het ook.. Ik hoop dat het snel raak is voor ons allemaal!

16. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, ik voel bijna iedere maand wel 'iets' ...
    Ik ben een enorme controle-freak en heb helaas moeten constateren dat mijn lichaam niet werkt als een voorgeprogrammeerde machine :p Het gaat iedere maand weer anders ;)

17. leonieke

Ja.. heel herkenbaar.

Ik denk dat de teleurstelling die je elke ronde dat het niet is gelukt voelt, een boost aan je ongerustheid is en dat het daarom zo moeilijk is..

Verstandelijk weet ik heus wel dat het een jaar kan duren, en denk ik oke.. het komt vanzelf..
    Maar voelde het dan ook maar zo hè..
    Aan jullie reacties merk ik ook dat je dan direct gaat twijfelen of ´alles het wel doet´

En als je om je heen hoort dat sommigen nog langer bezig zijn, dan gaje weer op je realiteits/stand..

En als je iets ZO graag wilt.. dan is elke dag er een teveel..

18. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Temperaturen doe ik (nog) niet... Het lijkt me zo'n gedoe :( Schijnt ook dat het niet bij elke dokter/gyn gevraagd wordt... Maar kan me voorstellen dat het wel de garantie geeft dat je een eisprong hebt gehad als je temperatuur omhoog gegaan is en dat is natuurlijk niet te zien bij een positieve ovu test... Ik zal er nog eens over nadenken....

19. shir26

shir26 Actief lid

17 mrt 2010
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jufertje83,

Als het bij mij deze keer niet raak is probeer ik het temperaturen toch ook inderdaad maar. Lijkt me toch nog betrouwbaarder. Ik had met ovulatietesten gister een lichtroze streepje en nu weer helemaal niets... Snap er echt niets van. Maar goed we blijven toch maar oefenen voor de zekerheid ; ).

Zijn jou testen wel steeds duidelijk???

20. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Hier zijn we nu ook bezig met ronde 10.
    Al 9 keer vol in spanning gezeten maar helaas geen wondertje.
    Wij zijn 35 (ik) en 37 jaar (hij) oud.

Ben eigenlijk al aan t temperaturen sinds de 2e maand, omdat ik niet zeker wist of ik een ovulatie had. Maar dat weet ik nu wel zeker, gelukkig.
    Afgelopen maand zijn we samen naar de huisarts gegaan, ze heeft veel vragen gesteld, oa heb je een regelmatige cyclus - ja 28 tot 34 dagen, houdt je je temp bij - ja, vrij je op de vruchtbare dagen - ja, de week ervoor en een dag erna. Omdat we helaas al wat ouder zijn en het "al"" 9 mnd duurt, heeft ze een verwijzing gemaakt voor de fertiliteitsarts. Midden september zijn we aan de beurt, ik ben benieuwd, hoop niet dat er iets mis/niet goed is bij een van ons beiden.
    Op deze manier weet ik het tenminste zeker en blijven we het proberen, zonder ons te hoeven afvragen of er iets mis is.

Deze maand heb ik trouwens nog niet getemp., heb er een beetje genoeg van eigenlijk en deze maand heb ik het erg druk met werk, weekendwerk erbij, erg vroeg op en erg laat thuis, dus temperaturen heeft dan toch niet zo heel veel zin.

De week voor mijn NOD dag is hier het ergst, je voelt vanalles, begint al te denken, oohhhh wat als .... en dan opeens wordt je ongesteld .... weg dromen en weer terug in de realiteit. En inderdaad veel collega's / vriendinnen die hupsakee zwanger zijn, en dan maar zeggen niet teveel aan denken, komt vanzelf .... ;(

Zo ik ga snel naar bed, morgen gaat om half 6 de wekker weer !

Groeten

Deel Deze Pagina