Hoelang 'ontpil' je eigenlijk?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Deb26, Jan 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Hoi,

Wat ik me vandaag ineens afvroeg, hoelang duurt het eigenlijk voordat je lichaam ontpilt is?
    Ik ben in september 2005 gestopt met de pil en heb sinds die tijd nog niet een regelmatige cyclus. De laatste was 28 dagen, als ik nu weer een cyclus heb van 28 dagen betekent dat dan dat die troep uit mijn lijf is?

Heb gelukkig niet zoveel last meer van al die "gezellige buien' waar mijn vriend zo blij mee was :D

Groetjes Debby

2. Ready

Ready Actief lid

Oct 31, 2006
    265
    0
    0
    Ik ben in januari 2006 gestopt, en heb pas sinds november 2006 weer een regelmatige cyclus met alle ongesteldheidsklachten zoals ik ze had voor ik met de pil begon (buikpijn, hoofdpijn, chagerijnig ;)). Lang dus! Althans langer dan ik verwacht had.

3. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Volgens mij kan het tot een jaar duren, dus zou je al ontpilt moeten zijn...

4. Niet meer actief

Ik ben sinds begin november gestopt, maar mijn cyclus is regelmatig. (28-29-28 ) Voor het eerst in mijn leven, eigenlijk! Kan natuurlijk ook nog door de pil aangestuurd worden...?

Deze maand had ik voor het eerst géén zwangerschapsverschijnselen voordat ik ongesteld moest worden, dus ik heb nu een beetje de hoop dat alles wat ik nu voel, echt uit mijn eigen lichaam komt, i.p.v. het ontpillen.

Wat ik me trouwens afvraag: betekent 'ontpillen' automatisch dat je nog niet vruchtbaar bent, of wordt hiermee meer bedoeld dat je dubieuze klachten krijgt die ook op zwangerschapsklachten lijken?

En die sjachareinige buien... die had ik al wel, heeeeeel af en toe (ahum), maar nu.... Echt, een paar dagen voor mijn ongi ben ik zwaar ontoerekeningsvatbaar!

5. Ready

Ready Actief lid

Oct 31, 2006
    265
    0
    0
    Mijn cyclus was de eerste paar maanden ook erg regelmatig (28 dagen), achteraf denk ik onder invloed van de pil nog. Daarna werd ie raar, met ook tussentijds bloedverlies af en toe, en soms 26, soms 32 dagen. Volgens gyn was dat ontpillen. Volgens treedt er ook bij ontpillen wel eisprong op hoor (behalve misschien eerste maand?). Ik heb althans een paar keer een maand getempt en ik had wel gewoon temperatuurstijging in 2e helft cyclus, al was er geen peil op te trekken wanneer precies (van 12de tot 20ste dag). Toen had ik ook rare krampen in mijn buik en andere verschijnselen die maakten dat ik dacht dat ik zwanger was, al vrij vroeg in de 2e helft cyclus. Nu is mijn cyclus regelmatig met temp stijging op dag 16. En 2 dagen voor NOD buikkrampen, chagerijnig en bruinverlies.

Maar jah... blijft dat iedereen anders is.

6. Gusam

Gusam Niet meer actief

Ik ben in december 2006 gestopt,
    ik heb geen last van kwaaltjes en ik zit weer op mn eigen cyclus van 30 dagen.

Maar dat ontpillen verschild gewoon per persoon.

XXX Gusam

7. Niet meer actief

Herkenbaar met mijn vorige pilpauze, waarin in dus zelfs een cyclus oversloeg. Hoe lang was jij gestopt met de pil voordat je je 'eigen' cyclus weer had?

8. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    het ontpillen is bij iedereen verschillend
    sommige ontpillen niet eens en zijn na het stoppen van de pil meteen zwanger :)

daarom is het ook zeer moeilijk om te zeggen hoelang iemand ontpilt

9. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik heb ook niet echt een ''ontpilling'' meegemaakt. Ik was na 2 maanden zwanger. Wel weet ik dat die 2x dat ik ongesteld ben geweest het onregelmatig was. Een keer 21 dagen en een keer 35 dagen.

10. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    klopt dat is ook vaak een teken dat je aan het ontpillen bent

11. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Hoewel mijn cyclus vanaf het stoppen met de pil (eind maart 2006 - 13 jaar de pil geslikt) meteen regelmatig was, denk ik toch echt dat ik nu pas echt ontpilt ben.

Waarom ik dat denk?
    Ik heb de eerste keer in 14 jaar weer zo vreselijk veel last van buikpijnen... dit is echt abnormaal.. Donderdag ben ik om 11 uur ziek naar huis gegaan. Ik kon niet meer normaal zitten... constant zat ik krom van de pijn en pijnstillers (aleve feminex, ibu 400) hielpen voor geen meter. Heb hier bijna een volle dag last van gehad en dat had ik dus voordat ik met de pil begon ook.

Maar ja, naar aanleiding van mijn constante cyclus nu, is dat natuurlijk ook maar gissen of dit eindelijk het einde van het ontpillen is...

12. Deb26

Deb26 Bekend lid

Oct 3, 2006
    626
    0
    16
    Ik heb eigenlijk vanaf de eerste pilloze cyclus meteen al alle ongesteldheidskwaaltjes gehad dwz buikpijn,krampen,hoofdpijn en ontzettend chagrijnig.
    Alleen de 1e paar keer had ik ook andere krampen die ik nog niet eerder gehad had.
    Nu heb ik alleen de "normale' ongesteldheidskwaaltjes.

Ik wist wel dat ik tijdens t ontpillen gewoon een eisprong had, daarom was ik er elke maand weer van overtuigd dat ik dan toch wel echt zwanger moest zijn. Heel vervelend dat de symptomen van het ontpillen zoveel op die van een zwangerschap lijken.

Groetjes Debby

13. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

Nov 30, 2006
    2,450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Ja helaas hebben veel vrouwen last van die kwaaltjes voor hun ongi die erg veel op zwangerschapsverschijnselen lijken...
    Hier ook zo een...
    Wat dat betreft hebben de mannen het toch maar makkelijk he.. Heb af en toe wel eens de neiging om te roepen dat hun alleen maar de lusten er van hebben en wij de lusten EN de lasten hihihi

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    He Realtjuh,

Wat 'grappig', ik was donderdag ook zo ziek van mijn menstruatie, heb het met moeite wel op mijn werk uitgehouden maar thuis meteen op bed. En ik heb deze cyclus voor het eerst een eigen eisprong gehad en dat sinds november 2005. Zou bij mij nu pas het ontpillen gestopt zijn? Ik hoop het...
    Ik vond mijn eisprong al heel opmerkelijk en dan ook die pijnlijke menstruatie.

groetjes,
    Snoopy

15. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Laten we het hopen Snoop! En dat die cyclus van jou dan nu ook maar eens 'normaal' wordt!

16. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Volgens mij zegt het "regelmatigheid" niets over dat je ontpild bent...je kan toch ook onregelmatig zijn en al jaren van de pil af zijn? En hoe lichtere pil je hebt geslikt hoe minder de klachten zijn van ontpillen....en sommige meiden hebben er helemaal geen last van. Lastig! Maar er staat iig geen vaste tijd voor...je zal het zelf het beste voelen lijkt me....
    Succes meid!

Liefs

Share This Page