Met ons kleine meisje nu anderhalve week oud, moeten we weer gaan nadenken over anticonceptie! Ook tijdens de zwangerschap al over nagedacht wat ik wil waarbij de keus is teruggebracht naar implanon of de prikpil. Maar de twijfel is er nog steeds. Wat zijn hier de ervaringen van beiden?
Ik heb met beide geen eigen ervaring, maar mijn huisarts was wel duidelijk over de prikpil: als je nog een kinderwens hebt: niet aan beginnen. En anders er rekening mee houden dat het gemiddeld 2 jaar (na het stoppen van de prikpil) duurt voordat je weer zwanger bent, rekening houdend dat je normaal vruchtbaar bent. De gyn van mn zusje zei: de prikpil geef je alleen aan beesten. Die was er dus ook niet zon voorstander van.
Idd als je nog een kinderwens hebt, zou ik niet aan de prikpil beginnen. Het kan heel lang duren voordat je cyclus daarna weer op gang komt.
Kinderwens is er niet meer. Ik wil nog een poosje aan de anticonceptie op deze manier voordat mijn man of ikzelf voor definitievere maatregelen gaan maar elke dag een pil weer slikken heb ik geen zin in en een spiraaltje zie ik niet zitten.
Mijn ervaring met een implanon was niet heel positief... maar hef is bij iedereen verschillend. Ik heb hem van ellende na 9 maanden laten verwijderen omdat ik elke 14 dagen ongesteld werd en dan gelijk 10 dagen achter elkaar! Werd er niet goed van.... betrouwbaar qua anti conceptie is hij wel iig kon ook weinig doen qua "gezelligheid"
Ik heb momenteel een implanon. Moet wel zeggen dat ik hoop dat het beter gaat worden hoor Ben inmiddels al 2 weken ongesteld -.- Mijn gyn zei ook over de prikpil dat je daar alleen voor moest kiezen als je geen kinderwens meer heb.
Ik heb de prikpil gehad. Heeft idd wel even geduurd voor ik weer een cyclus had, dus met een eventuele kinderwens zou ik het idd niet doen. Verder was ik er wel blij mee. Geen gekke bijwerkingen gehad, alleen een uitblijvende menstruatie (en laat ik dat nou niet heel vervelend vinden ) Zelf zou ik het zeker weer in overweging nemen.