Hoi allemaal, Ik heb de baby zaterdag de hele dag gevoeld en de dagen hierna is dit wat minder geworden. Ik voel haar nog wel elke dag maar de bewegingen zijn minder vaak en lijken minder krachtig te zijn. Omdat ik me toch wel ongerust maakte hebben ze een CTG scan laten maken en hierop was alles goed ( alleen iets hoge hartslag baby omdat ik blijkbaar op een bepaald moment van de ctg 38.2 verhoging had)Hierna werd dit weer minder. Ik zie overal staan dat je vanaf week 37 ongeveer minder bewegingen gaat voelen omdat de baby groter wordt en minder ruimte heeft maar kan dat zo van de een op de andere dag? Als de ctg goed was en de echo ( genoeg vruchtwater enz)van gisteren ook is er geen reden om mij nu druk te maken toch om het welzijn van de baby en het minder bewegen? De kans dat er nu iets mis gaat in de zwangerschap is niet zo groot toch? Sorry maar ben een beetje in een onzekere bui. Alvast bedankt!
hoi, er is minder ruimte in de buik daardoor voel je je kindje minder en minder krachtig bewegen. Als het zo plotseling is dan is dat een reden voor een CTG, zoals bij jou. Gelukkig was alles goed. Reken nu vanaf dat moment het geen wat je voelt als norm, zolang je het maar wel minimaal 10 keer per dag voelt. Als je twijfelt is dat altijd een reden om je verloskundige te bellen. Mirjam