mirena laten verwijderen of niet?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door cherryl, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik heb ongeveer 13 weken geleden een mirena spiraal laten plaatsen.
    ik heb deze laten plaatsen omdat dit het minste hormoon afgeeft en ik nog geen definitieve maatregelen wil nemen.
    nu ben ik sinds het plaatsen al aan het menstrueren (2 weken daarvoor ook al) dus ben al ruim 15 weken aan het menstrueren...
    ook ben ik een beetje down en heb totaal geen sexuele gevoelens meer... ook omdat ik het vies vind om sex te hebben terwijl ik menstrueer, maar ook omdat ik er gewoon echt geen zin in heb.
    ik moest van de week naar de gyn om te kijken of de mirena niet verschoven was, wat het eventuele menstrueren zou kunnen verklaren. dit was niet het geval en het was voor mijn gyn dan dus ook een raadsel waarom ik nog steeds aan het menstrueren was.
    hij zei dat het geen kwaad kon, maar dat als ik het vervelend vond ik het beste de mirena kon laten verwijderen.
    maar wat moet ik dan? ik mag niet meer aan de pil, omdat dit te veel hormoon in 1x is. ik zat hiervoor aan de nuvaring en vond dat erg fijn, maar het blijft in verhouding tot de mireana nog vrij veel hormonen afgeven.
    wat zouden jullie doen? de menstruatie nog afwachten? of toch weer aan de hormonenring?

2. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    het duurde bij mij ook even voordat ik een normale cyclus had. ik vloeide ook lang in het begin maar na een paar maanden was het minder lang en minder erg. Ik zou het nog even volhouden. Maar je moet het natuurlijk zelf weten

3. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    bedankt voor je reactie.
    had jij ook zo veel weken non stop echte ongesteldheid hoeveel heden bloed?
    ik heb er namelijk echt nog geen dag tussen gehad dat het minder was... dus het niet onregelmatig maar gewoon non stop.
    en komt dan mijn libido dan weer een beetje terug als het weer wat rustiger wordt?

4. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Bij mij duurde het de eerste keer ook echt wéken..en toen het eenmaal gestopt was, misschien 1 keer een normale cyclus gehad en daarna zo'n beetje om de week/elke week ongesteld geweest..

EN idd een ijskoud bevroren libido..na dik 2 jaar eindelijk laten verwijderen, en amper een maand later heb ik een regelmatige (28d) cyclus en voel me véél beter! Nu fijn aan de nuvaring sinds bijna een week, heerlijk:)

Maaaaar, het klopt natuurlijk dat je lichaam moet wennen aan het spiraaltje en de hormonen. Zou het zelf nog 'even' afwachten en er pas uit halen als het echt niet anders meer kan..

5. Jesse32

Jesse32 Bekend lid

30 jan 2011
    628
    0
    0
    IN het begin ook weken veel bruinemeuk Daarna eens een in drie a vier weken een dag of 4. Soms ook 8 weken niks maar als ik het dan was ik het iets langer niet erger. ik merk nu hij er uit is, dat mijn libido beneden -10 was

6. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    bedankt voor de reacties dames.
    als ik het zo lees over het libido ga ik maandag toch een afspraak maken om hem te laten verwijderen.
    snap dat ik het tijd moet geven, maar mijn relatie is erg belangrijk voor me. en hoewel hij me er nooit om zou verlaten is leuk toch anders!

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik heb de mirena-spiraal gehad en heb dus een half jaar gemenstrueerd. Wel net zoals een normale menstruatie maar toch constante bloedverlies

Ik heb 'm toen weg laten halen, bijzonder was het wel zei de gynacoloog. Niet veel vrouwen hebben dit probleem.

Tja en wat moet je dan? Ik zou het overleggen met de gynacoloog of huisarts. Ik ben toen direct weer overestapt naar de pil, maar lees dat dat voor jou geen optie is. Misschien even vragen of een koperspiraaltje wel werkt? die bevat geen hormonen.

Deel Deze Pagina