Hoi meiden, Ik wist even niet waar ik mijn berichtje moest plaatsen dus doe het maar hier. Ik heb geen wens om (weer) zwanger te worden want ik ben 12 weken geleden net bevallen van onze zoon. Maar ik ben nu alweer een tijdje aan de pil (tot nu toe 2 menstruaties gehad.) Nu heb ik bij de vorige strip mijn pil doorgeslikt omdat ik toen een weekend weg ging en we ook wilden zwemmen. Omdat ik altijd heel veel last heb van mijn ongesteld wilde ik het liever ook even uitstellen. Ik ben dus doorgegaan met een nieuwe strip. In deze nieuwe strip ben ik per ongeluk in de laatste week 1 pil vergeten en diezelfde dag hebben we ook gemeenschap gehad. Ik kwam er de volgende dag pas achter en heb toen weer gewoon de pil geslikt. Ik heb de strip toen helemaal afgemaakt. Maar ik kreeg een paar dagen nadat ik de pil was vergeten en mijn strip nog niet leeg was een bloeding. Ik dacht dus een doorbraakbloeding. Deze was best heftig. Niet zo heftig als mijn eigen menstruatie maar wel met best veel bloed. Nu ben ik afgelopen vrijdag gestopt met de pil (mijn strip was gewoon leeg) en wachtte ik op mijn menstruatie. Ik was nog wel iets aan het nabloeden van de doorbraakbloeding maar deze is nu helemaal gestopt. Ik dacht dat ik misschien wel door zou blijven bloeden ivm mijn 'echte' menstruatie. Maar er komt nu niks meer. Zou mijn lichaam gewoon wat in de war zijn door het doorslikken van de pil en het vergeten van die ene pil en dat ik daardoor door de pil heen ongesteld ben geworden? wat een verhaal he, ik hoop dat jullie er een beetje uitkomen en misschien iets erover kunnen zeggen! B.v.d.!
Sowieso: Bij het doorslikken geld elke week als een week 3. Je hebt je pil alsnog ingenomen, dus je was niet onveilig. Je bloeding kan inderdaad een doorbraakbloeding geweest zijn, dit komt vaak voor bij doorslikken. Je menstruatien kan er wel vertraging door oplopen. Bij mij is het vaak zo als ik niet doorslikte was het 2 dagen voor ik ongesteld werd (vrijdag stoppen -zondag ongesteld) en als ik doorgeslikt had duurde dat wel tot dinsdag, soms woensdag.
Jelisa: Ik heb ook vaak doorbraakbloedingen en de hevigheid daarvan is ook verschillend. Kan me voorstellen dat je er nu nog niet aan wil denken. Within: Volgens mij heb jij er wel verstand van. Ik heb namelijk in de 1e week van mijn strip en 1e pil vergeten. Ik neem ze altijd 's ochtend maar de 2e was ik ' ochtends ook vergeten dus heb ik op dag 2 de 2 pillen 's avonds ingenomen, dit was vorige week dinsdagavond. Nu heb ik diezelfde dinsdag veilig sex gehad, alleen afgelopen maandag (dus 6 dagen erna) niet veilig.....kan dit nog kwaad?
1 pil vergeten is niet erg. Heb de regels even een eigen topic gegeven: http://www.zwangerschapspagina.nl/anticonceptie/253528-pil-vergeten-de-regels.html#post9064622