Hoi lezers, Ik heb even een vraag ik hoop hier antwoord op te krijgen. Vorige week woensdag was de laatste dag van mijn menstruatie en ben die avond begonnen met het slikken van de pil. Ik ben na een paar dagen ik denk na 3 dagen 3x achter elkaar de pil vergeten te slikken (in de eerste stripweek dus).Ik heb de afgelopen dagen gemeenschap gehad, ook de dagen dat ik de pil was vergeten. Nu verlies ik bloed, lijkt opnieuw op menstruatie. Wat kan dit zijn? Ben ik nu gewoon weer ongi? En zo ja, geen kans op zwangerschap of wel kans? Groetjes,
Ik ben geen superkenner, maar als je in je eerste week de pil vergeet, heb je -meende ik- de meeste kans op zwangerschap. Als je zekerheid wilt, zou ik een test doen.
Hoogstwaarschijnlijk is lichaam nu gewoon in de war door het gerommel met deze eerste pilweek. Je bent 3 pillen vergeten te slikken... dus je lijf kan het zien als een stopweek Ik zou gewoon de strip afmaken, je stopweek inlassen en indien noodzakelijk nog een zwangerschapstest doen aan het einde van je stopweek. Is de boel dan negatief, dan kan je gewoon verder gaan met een nieuwe strip.
Hier staat per week wat je kan verwachten en moet doen als je een pil bent vergeten in alle 3 de dagen! Ps. in de eerste week heb je het meeste kans op zwangerschap, (al helemaal bij meer dan 1 pil vergeten)! En nog meer kans als je binnen een aantal dagen van de vergeten pil, "onveilig seks" hebt gehad. Slechts één dag de pil vergeten Advies: Alsnog de vergeten pil nemen en de strip verder afmaken; aanvullende maatregelen zijn niet nodig Twee of meer pillen vergeten Advies tijdens de 1e pil-week: De laatst vergeten pil alsnog nemen en de strip verder afmaken Overleg met uw huisarts of de morning after pil noodzakelijk is (hangt af van de laatste keer dat u gemeenschap hebt gehad) of dat een morning-after spiraaltje geplaatst kan worden Of dat u in plaats van de morning after pil/spiraal (indien u geen gemeenschap heeft gehad) gedurende 7 dagen naast de pil extra anticonceptie nodig heeft (bijv. condooms) Advies tijdens de 2e pil-week: Als er 2 of 3 pillen zijn vergeten: <ul>De laatst vergeten pil alsnog nemen en de strip verder afmaken </ul> Als er 4 of meer pillen zijn vergeten: <ul>De laatst vergeten pil alsnog nemen en de strip verder afmaken In de daaropvolgende week (indien u gemeenschap hebt), dus gedurende 7 dagen moet u extra anticonceptie toepassen (bv. condooms) </ul> Advies tijdens de 3e pil-week: De laatst vergeten pil alsnog innemen en de strip verder afmaken; daarna direct doorgaan met de volgende strip, dus geen pil-loze week nemen OF In totaal vanaf het vergeten van de pil een pil-stopweek van 7 dagen nemen en daarna weer beginnen met een nieuwe strip Te laat begonnen met de nieuwe strip Advies: Als er 1 of 2 pillen zijn vergeten: <ul>de laatst vergeten pil alsnog nemen en de strip verder afmaken </ul> Als er 3 of meer pillen zijn vergeten: <ul>de laatst vergeten pil alsnog nemen en de strip verder afmaken extra maatregelen zijn in principe altijd nodig. De maatregelen zijn afhankelijk van de laatste keer gemeenschap; overleg met uw huisarts (zie advies 1e week) </ul>
Hoi hoi, Heel erg bedankt voor jullie reacties. Maar kan ik alsnog zwanger zijn dan ondanks ik nu menstrueer? Groetjes
Ja zou eventueel kunnen want dit is dan je ontrekkingsbloeding en dat is geen echte menstruatie! Dit is gewoon 'kunstmatig' zeg maar haha! Je kan ook ke ontrekkingsbloeding krijgen als je zwanger bent. Goodluck
Ik ben ook door de anticonceptie heen zwanger geraakt (navaring) en heb toen ik nog niet wist dat ik zwanger was de anticonceptie ook gewoon gebruikt. In mijn stop week ben ik ook 'gewoon' ongesteld geworden en zie mijn banner... Je menstruatie van nu zegt dus niet zo heel veel, is gewoon een onttrekkingsbloeding. Wat betreft de kansen dat het zo is weet ik niet veel, maar weet wel dat een bloeding door anticonceptie niet veel betekend.
Heb ik ook gehad, was elke dag misselijk nadat ik de pil geslikt had en ook twee keer overgegeven.. Na anderhalve maand was ik voor de derde keer ongesteld.. (Omdat de pil door het spugen natuurlijk niet had gewerkt en daarna maar gelijk een stopweek van gemaakt, echter wel gelijk condooms gehaald)
Kan k dan gewoon doorgaan met de pil slikken of moet ik nu helemaal stoppen? Wanneer kan ik een zwangerschapstest doen?
Probeer gewoon nu een zwangerschapstest, normaal gesproken doe je een test op of na je NOD. Maar ja dat is bij jou lastig te zeggen! Ik zou morgen een test proberen. (Het liefst ochtendurine). Vaak heb je pas genoeg hCG hormoon bij 4 weken zwangerschap (gemiddeld, maar kan soms ook eerder). Ik zou gewoon testen, is het negatief, gewoon door slikken, en als het positief is uiteraard stoppen met de pil! Negatief, maar vertrouw je het alsnog niet? Stoppen! Dan probeer je hét testen later nog een keer! Ik was direct na de pil zwanger, wist mijn cyclus dus niet. Maar op dag 29 was mijn zwangerschapstest negatief, dag 31 (dus 2 dagen later) was hij positief, heb 3dagen achter elkaar getest, omdat ik het niet geloofde, het positieve streepje werd bij elke dag donkerder omdat het hCG hormoon per dag meer wordt. Kan dus zijn dat je morgen negatief test en 2 dagen of een week later wel ineens positief! Good luck!
sorry hoor xSimone, maar je spreekt nu wel wartaal hoor... ze is pas vorige week gestart met de pilstrip, heeft pillen vergeten en onveilige gevreëen.... dan kan ze nu nog niet testen ... da's nog veel te vroeg.
Ik heb niet onthouden wanneer en hoe ze is begonnen! Ach, als ze het vertrouwd (want ja de kans bestaat dat ze wel zwanger is geworden). Gewoon stoppen met de pil, afwachten, testen en anders weer beginnen!