Pil vergeten en onttrekkingsbloeding

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Dubbelfriss, 4 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Hallo,


    Afgelopen weekend een paar dagen ertussen uit geweest en per abuis de pilstrip thuis vergeten. Hierdoor heb ik dus 3 dagen geen pil gehad en kreeg ik vannacht een onttrekkingsbloeding. Heb de pil vanochtend gewoon genomen. Zat overigens in week 1 van de strip. Hoe nu verder? Kan ik deze onttrekkingsbloeding als het ware als menstruatie zien en is de strip nu gewoon weer veilig? Ik heb dit nog nooit gehad en mijn huisarts is vandaag alleen in spoedgevallen te bereiken... misschien kan iemand me hier meer vertellen.

    alvast bedankt!
     
  2. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Dit is info die ik even snel via Google heb gevonden:

    Eén pil vergeten in week 1

    • Neem de laatst vergeten pil alsnog in zodra je er aan denkt. Ook als dit op hetzelfde tijdstip als je volgende pil is: het is niet erg dat je nu 2 pillen op een dag moet innemen.
    • Gebruik de komende zeven dagen aanvullende anticonceptie, bijvoorbeeld een condoom.
    • Indien je in de zeven dagen voor je vergeten tablet gemeenschap hebt gehad, kan het zijn dat je toch zwanger wordt. Neem dan contact op met je huisarts.
    Ik denk dus dat als je meerdere pillen in de eerste week bent vergeten je pil nu dus helemaal onbetrouwbaar is.
     
  3. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    #3 Dubbelfriss, 4 nov 2019
    Laatst bewerkt: 4 nov 2019
    Dat dacht ik inderdaad ook normaal gesproken, maar aangezien ik nu die onttrekkingsbloeding heb.... dacht ik dat de pil in principe na de bloeding weer veilig zou zijn? Ik ben de pil wel eens vergeten een keertje, maar nooit meer dan een dag. Een onttrekkingsbloeding heb ik zelf nog nooit gehad. Las dat t bij week 3 bijvoorbeeld wel beter is om 7 dagen te stoppen en je menstruatie op gang te laten komen.
     
  4. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Je pil is absoluut niet veilig nu. Ook al heb je een bloeding gehad.
     
  5. Dubbelfriss

    Dubbelfriss Bekend lid

    14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Oke.! Zie inderdaad dat je gedurende 7 dagen da. extra anticonceptie moet doen dan. (Zoals normaal als je de pil vergeet). Thanks voor de tips...
     

Deel Deze Pagina