Gewicht te laag voor 20 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Charlotte07, 10 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlotte07

1 jan 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste,

Mijn zus is 20 weken zwanger en de gynaecoloog vertelde haar gisteren dat het gewicht van de baby te laag is. Volgens het gewicht zou ze maar 17 weken zijn, 3 weken verschil dus. De gyn wil dit verder laten onderzoeken en sprak over genetische afwijkingen. Welke afwijkingen kunnen dit zijn? Alle organen zagen er trouwens normaal uit en bij de echo op 16 weken zat de baby nog perfect op schema. Kan het zijn dat de baby de groeiachterstand nog gewoon inhaalt?

Alvast bedankt voor uw antwoord

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Dit kan echt van alles zijn....maar ze denken dan vaak aan een syndromale afwijking. Meestal is het gelukkig niet het geval, maar dat kan ik niet zo beoordelen natuurlijk. Wat ontzettend naar zeg! Sterkte en hou me op de hoogte.

Groeten evelien

3. Charlotte07

1 jan 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Evelien,

Ik wil je nog even laten weten dat alles oké is met het kindje van mijn zus. Ze heeft intussen haar bloed laten controleren op infecties (dat was oke) en een punctie laten doen. Er zijn geen genetische afwijkingen ontdekt. Waarschijnlijk is het gewoon een klein, fijn beebje. Wel moet ze extra opgevolgd worden om te zien of ze geen zwangerschapsvergiftiging zal ontwikkelen.

groeten,
    Charlotte

Deel Deze Pagina