we hebben besloten om voor een 2e te gaan... maar mn man is onzeker,, hij wil heel graag maar hij zegt,,je werkt nu zo lekker weinig en straks moet je mishien meer? dan zeg neeh joh ,we moeten met een 2e iets meer op onze uitgaven kwa boodschappen letten,, we kijken niet echt zo naar de boodschappen..zijn jullie mannen ook onzeker?!
Hoi Music4life! Ten eerste: wat leuk dat je voor een tweede gaat!!! Ik herken je verhaal wel hoor. In die zin dat ík bij ons de twijfelaar was. Wij hebben al een tweeling, en toen wij besloten om voor een derde te gaan... ik dacht: kan dat financieel wel, moet ik meer gaan werken om alles te kunnen betalen en sparen voor de kids (ik werk maar 16 uren), hoe gaat het in de auto passen. Allemaal dat soort zaken. Ik kan me je man dus wel voorstellen. Maar geloof mij: Het verschil merk je amper. Je kookt gewoon je potje eten, net als anders. Misschien moet je iets meer op je uitgaven letten en je uitgavenpatroon iets anders indelen, maar voor de rest redt dat zich wel hoor. Misschien kan je je financieen eens in kaart brengen en globaal berekenen wat een tweede kind kost. Lekker plastisch, maar misschien dat je je man op die manier een beetje gerust kunt stellen. Hij zal zien dat alles zich redt! Ik heb zelf ook wel een globale berekening gemaakt en ik kan ook gewoon 16 uren blijven werken, maar ik hou in mn achterhoofd dat ik evt altijd nog een extra dag kan werken. Vind mijn baas ook niet erg gelukkig. Zolang het zo lukt voor ons dan blijven we dit iig zo doen tot de kids naar school gaan, en dan kan het best zijn dat ik een dag extra ga werken. 5 dagen alleen thuis lijkt me ook niets. (Je krijgt trouwens ook kinderbijslag, en dat scheelt ook weer met luiers enzo). Groetjes Linda
hey bedankt voor je reactie,,spannend voor jullie een derde ! wat gaaf! en je kan bijna testen?! ja kijk ik vind het ook wel weer spannend maar idd het verschil lijkt mij wel niet echt grandioos,,,de grootste kosten zijn een babykamer,die je ook zo goedkoop kan maken als je zelf wilt,, wij gaan dit keer voor ikea bijv,,,we gaan ervoor en hij zal het zelf wel ervaren ,het gaat goed komen
Ja Ikea is erg leuk, maar het hoeft niet eens perse nieuw hoor, op Marktplaats staan ook hele leuke en betaalbare kamertjes. Hetzelfde geld voor een buggy/kinderwagen. Grootste kosten zijn eerst luiers/evt speciale voeding/en later de kosten voor de (peuter)school en sparen voor zwemles en dat soort zaken. Maar het loopt wel los hoor Sterkte met je mannetje
Mijn man wil ook heel graag een tweede kindje, maar is ook onzeker. Niet zozeer over de financiën, maar meer over de drukte die we gaan krijgen. Hij vindt 1 kind al zo druk (terwijl ze heel makkelijk is) en ziet niet voor zich hoe dat met 2 gaat zijn. Maar toen ik zwanger was van de eerste, was hij ook al zo onzeker en nu is hij er hartstikke blij mee, dus het zal wel loslopen.
Ik herken dat zeker!! Mijn vent twijfelt ook. Hij wil heel graag, maar het feit dat ik geen vaste baan heb en nog werkzoekende ben, baart hem veel zorgen. We weten beide dat ik makkelijk onder mijn niveau kan werken wat ik zeker zal doen indien nodig. Ik probeer hm te overtuigen dat alles heus op zijn plek valt. Veel geld is niet alles en gelukkig ontbreekt daar niks aan. Mannen denken altijd en wij voelen en geloven dat het kan. Het komt vast allemaal goed!! Mannen hebben nou eenmaal iets meer tijd nodig. Met alles, haha!