Hallo Dames 5 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige zoon! Nu ik weer een normale cyclus begin te krijgen is het weer tijd voor anticonceptie. Een spiraal durf ik echt niet dus heb ik gekozen voor de pil. Voor mijn zwangerschap slikte ik Microgynon en dit stond toen ook op het doosje. Nu heb ik de pil: Ethinylestradiol/Levonorgestrel Mylan gekregen. Volgens de assistente hetzelfde als de Microgynon. Is de naam veranderd? En heeft iemand ervaringen met deze pil?
Toevallig een groen doosje? Ik slik nu niet meer de pil maar een aantal maanden geleden kreeg ik ook weer een nieuwe variant van de Microgynon 30. Deze was nog weer goedkoper dan de goedkope variant die ik daarvoor had En ik heb ondertussen even nagekeken en dat is inderdaad de variant die ik met die uitleg gekregen heb (Ervaring heb ik er verder niet mee, ben er niet aan toegekomen om eraan te beginnen haha )
De hormonen zijn hetzelfde maar de hulpstoffen niet. Ik kan er niet tegen, van die goedkope word ik depressief. (Constant huilen, bed niet uit willen komen, donkere gedachten etc) bij microgynon had ik dat niet. Ik heb dat inmiddels vaker gehoord maar er zijn ook zat mensen die er wel goed tegen kunnen dus ik zou het proberen. Mocht het fout gaan: microgynon is maar een paar euro duurder.
Bedankt voor de reacties! Het is indd een groen doosje. Ik lees er niet heel veel goeds over, ga het toch maar proberen. Bedankt dames!