pil vergeten....

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Burberry, 21 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    Hallo allemaal,

in de 3e week van mijn pil ben ik de pil 2x vergeten, ik heb toen de dag dat ik de pil was vergeten geen sex gehad.de dag erna echter wel en de dag ervoor ook,zal t ff kort beschrijven: zondagochtend sex gehad, zondagavond pil vergeten, en pas maandagochtend de vergeten pil ingenomen. maandagavond pil genomen,vervolgens dinsdagavond weer vergeten en woensdagochtend vergeten pil ingenomen en woensdagavond weer sex gehad en toen wel de pil ingenomen.

in me stopweek werd ik wel ongesteld, alhoewel voor zover je het ongesteld kan noemen, had enorm weinig bloedverlies, had ik nooit eerder gehad.1 dag had ik wel redelijk wat bloedverlies, grotendeel heb ik inlegkruisjes ingehad dus beteknt nauwelijks bloedverlies. na me stopweek had steken in onderbuik,leek wel menstruatie buikpijn.niet aanhoudend maar het kwam en ging weer etc. Ik ben 6 dec weer met de pilstrip begonnen en heb 10december een zwangerschaps test gedaan die negatief was....het ligt me toch allemaal nog steeds niet lekker...zou ik zwanger kunnen zijn? heb ik de test te snel uitgevoerd? :(:

2. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Als de test negatief was kun je ervan uit gaan dat je niet zwanger bent, je hebt de test niet te snel uitgevoerd. Als je niet zeker bent, kun je nog een test uitvoeren.

3. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    Belgiƫ
    Inderdaad niet te vroeg, maar de periode na je stopweek was wel onveilig omdat je de stopweek eigenlijk langer dan 7 dagen gemaakt hebt. Zoals in je bijsluiter staat heb je 2keuzes als je een pil vergeet in week 3:
    1) meteen een stopweek houden van max.7 dagen (met de vergeten pildagen inbegrepen)
    2) nog minstens 7 dagen juist doorslikken.

Ik zou je volgende menstruatieperiode nog rustig afwachten en hoogst waarschijnlijk word je gewoon ongesteld, maar mocht dit niet zo zijn dan zou ik toch maar een testje doen...

4. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties. ik heb besloten om geen test meer te doen. ik wacht rustig mijn volgende ongi periode af, als mijn ongi uitblijft dan weet ik genoeg :confused:

5. flugel

flugel Nieuw lid

27 dec 2007
    2
    0
    0
    Hallo !
    Ik zit dus in een soort vergelijkbaare situatie. Ben 18 jaar en wil dus juist niet zwanger zijn. Ik ben aan de pil maar nou heb ik in mijn 1e week waarschijnlijk op vrijdag de pil niet binnen 12 uur ingenomen. Dit hangt er echter een beetje om. (misschien heb ik hem net wel binnen de 12 uur genomen) Voor de zekerheid heb ik daarom de morning after pil gehaald. En die ingenomen. Nou wist ik echter niet dat je daarna 7 dagen een voorbehoedsmiddel moest gebruiken. Dus dit heb ik niet gedaan. Nou is mijn vraag dat als ik mijn pil in de eerste week wel binnen 12 uur heb genomen de morningafterpil en mijn verkeerde gebruik hiermee mijn pil cyclus heeft beinvloed en dat ik alsnog zwanger kan zijn. En of ik zwanger ben als ik mijn pil wel 12 uur te laat heb genomen en verkeerd ben omgegaan met de morning after pil?

Deel Deze Pagina