Hallo dames, 8,5 week geleden ben ik middels een keizersnede bevallen van een prachtige dochter! Nu zijn we al een tijdje aan het nadenken over anticonceptie, maar ik vind het lastig... Borstvoeding alleen vind ik te eng, vooral omdat je na een keizersnee het advies krijgt een jaar niet zwanger te worden i.v.m. sterkte van het litteken. Dus wil het risico niet lopen. Condooms vind ik helemaal niks... Ik had voor mijn zwangerschap een Mirena waar ik zeer tevreden over was, maar die mag je pas na 12 weken en met het oog op een tweede vind ik het ook 'zonde' om een dure spiraal er na niet al te lange tijd weer uit te halen... Blijft Cerazette over... Dus graag ervaringen m.b.t. -wanneer gestart? -effect op borstvoeding (teruglopen productie)? -bloedverlies (ik ben nu nog niet ongesteld geweest)? -betrouwbaatheid (dames toch zwanger ondanks borstvoeding en cerazette)? -andere zaken waar ik van moet weten? Alvast bedankt voor de reacties!
Hay, Ik geef borstvoeding en gebruik de cerazettepil. Ben ongeveer 6 weken na de bevalling gestart omdat we toen ook weer gemeenschap hadden. Van deze pil is bekend dat het de borstvoeding niet beïnvloedt: ik heb overigens ook geen ervaring mee wat dit betreft. Ik ben nu bezig met de derde strip en nee niet zwanger. Al moet ik wel zeggen dat ik me inderdaad wel zorgen maakte omdat je toch wel verhalen hierover leest. Ik heb wel regelmatig last van buikpijn. Ik weet niet of dit van de pil is, maar het kan wel een bijwerking zijn. Succes.
deze pil is gewoon betrouwbaar, je moet hem alleen binnen 36 uur nemen na de vorige. fijne pil eerst, half jaar geen menstruatie mee gehad. tot opeens mijn lichaam besloot de verloren tijd in te halen en moest ik overstappen.