Eerste ovu-test ooit! Enkele vraagjes

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Fee89, Mar 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

Aug 23, 2013
    2,349
    808
    113
    Gent
    Dag meiden

Ik weet dat elk vrouwenlichaam anders is en dat ik dus geen exacte antwoorden op mijn vragen kan krijgen. Ik ben op zoek naar ervaringen van andere dames zodat ik wat kan vergelijken met mijn situatie :)

Ik heb vandaag voor het eerste een ovu-testje gedaan. Ik had verwacht dat hij gewoon wit zou zijn en wou toch een testje doen, gewoon omdat ik niet meer kon wachten tot dag 10 van mijn cyclus ;) Ik was dan ook verbaasd dat er meteen een roze streep op kwam (licht weliswaar)!

Dit is mijn eerst cyclus zonder pil (na 6-7 jaar vooral Diane en het laatste jaar Yasmin). Ik wou eigenlijk niet meteen starten met ovu-testjes, maar deze week is het toch teveel beginnen kriebelen en heb ik sensitest gevoelige dipsticks gekocht.

Ik heb enkele vraagjes bij mijn test. Ik heb die vandaag om 12u00 gedaan en had daarvoor niet veel meer gedronken zoals in de handleiding stond.

Hij is al lichtroze en vandaag is slechts dag 6. Mag ik er dan van uitgaan dat hij nu dagelijks wat donkerder zal worden en dat ik binnen een grote week ongeveer een knaller heb?

Met andere woorden zou ik ervan uit kunnen gaan dat ik geen superlange eerste cyclus zal hebben (40-50-60-... dagen) zoals ik hier op het forum vaak lees en dat er nu toch al een eisprong op komst is binnenkort? Bij een lange cyclus zou hij lang wit blijven in het begin van de cyclus, niet?

Of wil het nog niks betekenen dat hij nu al lichtroze is en kan dat nog weken zo licht blijven tot mijn hormonen weer een beetje in balans zijn?

Het zou namelijk een fijn gevoel zijn om te weten dat ik een tamelijk regelmatige cyclus zal hebben na pilstop.

Iemand ervaringen hiermee aub? Hoelang duurt het bij jullie voor hij van een licht streepje naar een knaller gaat?

Alvast bedankt!

Hieronder zie je twee keer dezelfde test, genomen op minder dan 1 minuut tijd verschil. De bovenste is automatisch verbeterd door mijn toestel. De onderste is normaal gebleven, niks aan veranderd.
    In het echt is de test donkerder dan op de onderste foto hoor! Het is was lichter geworden door de foto. In het echt lijkt het meer op de bovenste foto.

2. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

Aug 23, 2013
    2,349
    808
    113
    Gent
    En wat zijn die dipsticks KLEIN!! Als ik foto's van andere meiden zag, dacht ik dat die tests minstens dubbel zo groot waren hihi.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helaas kun je met een licht tweede streepje nog niet weten wanneer je eisprong plaatsvindt. Er zijn vrouwen die de hele maand zo'n tweede streepje hebben. LH is namelijk standaard aanwezig in het lichaam van de vrouw en schommelt de hele cyclus door.

Je kunt nog dagen/weken zo'n licht streepje hebben. Het is helaas niet te bepalen wanneer deze op zal lopen. Dat kan binnen een week zijn, dat kan nog twee wejen duren, dat kan zelfs nog drie weken duren tot het moment wanneer je LH piekt en je ovutest positief is.

Het is, sorry, dus ook nog helemaal niet te zeggen hoe lang je eerste cyclus zal duren. Kan keurig rond de 28 dagen zijn, maar kan ook veeeeeeeeeeel langer duren. Sorry. Wou dat ik beter nieuws voor je had!

4. lucky star

lucky star Actief lid

Aug 27, 2013
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, ik heb er niet mega veel verstand van, maar volgens mij krijg je altijd wel een (licht) streepje hoor, daar kan je niks van maken helaas.
    als hij echt heel donker is maar nog niet positief dan is er hoogstwaarschijnlijk wel snel een positieve test, je test zou in principe van de een op de andere dag kunnen knallen zover ik weet
    en als je een keer een lichter streepje hebt, je LH schommelt altijd een beetje, dus hoef je niet te schrikken.

groetjes,
    Lucky star

5. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Ik heb ook altijd streepjes met ovutestjes! Is ook niet te zeggen adhv 1 test wanneer je knaller komt. Dus gewoon doortesten tot je een knaller hebt:) ik voel het zelf vaak aan mn lijf dat het eraan komt (ovulatiepijn, voel mn eitje groeien dan) maar precies weet je het nooit tot je een knaller hebt

6. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

Aug 23, 2013
    2,349
    808
    113
    Gent
    Bedankt voor jullie reacties!

Jammer van de reacties dat er altijd wel wat roze te zien is. Ik hoopte dat hij eerst wit was, dan bvb. een weekje lichtroze tot er een knaller kwam :) Morgen ganse dag bij familie dus dan kan ik niet testen, maar vanaf maandag zal ik dagelijks over de middag testen tot de knaller komt. Spannend :)

7. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Het hangt een beetje van de persoon af maar vooral ook van de gevoeligheid van de test. Als je liever een wit testje hebt en daarna ineens de knaller moet je iets minder gevoelige kopen. Ikzelf vind een streepje altijd wel fijn. Kan ik een beetje vergelijken met de maanden ervoor:)
    Succes!

8. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,299
    394
    83
    er is niet altijd wat roze te zien hoor ;) ik heb ze ook wel eens wit gehad ;)
    Er komt vanzelf een knaller dan is die net zodonker of donkerder als de controlestreep.

en je akn aan de hand van 1 cyclus niet zeggen of je regelmatig bent of niet, de ene keer kan het 28 dagen zijn en dan ineens 28 of 33 daar kan je helaa nog niets van zeggen

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Helaas werkt het zo niet nee.. Je kunt niet aan de streepjes zien of je dichterbij je ei zit, tenzij hij echt positief is natuurlijk.

Bij mij verschilde het per cyclus. De ene maand liepen ze elke dag een beetje op en de andere maand ineens van een witte test naar een knaller.

Succes! Hopelijk snel een positieve test.

10. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

Aug 23, 2013
    2,349
    808
    113
    Gent
    Bedankt voor de reacties/info!

Share This Page